Hey mysore, nou snap ik het al wat beter... Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie helemaal is maar als hij echt eerst wil trouwen zal je toch helaas moeten wachten tot dat moment. En dan die enorm ingewikkelde familie van hem pff, ik zou er gek van worden haha. Heb je ze al eens ontmoet, misschien zijn ze wel meteen verkocht als ze je zien en verandert de hele situatie. Mijn vriend wilde het altijd al, hij was zelfs de eerste die erover begon in het vroege begin van onze relatie. We hebben een paar jaar wat geld problemen gehad maar zijn daar nu sinds een aantal maanden vanaf en dat was voor hem het enige wat een kindje in de weg stond. Verder tjah.. gewoon bang voor de verandering he, bang dat dingen tussen ons in de negatieve zin zullen veranderen enzo. Maar met een hoop geruststelling is hij daaroverheen gekomen schijnbaar wil hij het toch zo graag dat zijn onzekerheden het niet tegenhouden meer. Het blijft wel een gespannen onderwerp voor ons ik weetniet echt waarom. Misschien gewoon omdat hij een man is en er anders mee bezig is dan ik, daarom kom ik ook op deze pagina. Wij gaan ookniet kijken wanneer ik mijn eisprong heb enzo. We willen het allemaal gewoon spontaan laten zeker het eerste jaar. Al voel ik mijn eisprong wel altijd dus ik zal misschien toch proberen soms de situatie gunstig te stellen... Sindsdien ben ik wel heel blij, ook wel onzeker want ik ben nu zelf soms wel eens bang hahaha het blijft toch wel erg spannend! Ik was opzich niet echt heel erg telleurgesteld aangezien ik een heel nuchter persoon ben en zoiets heb van nou dan maar lekker van het vrije leven nog genieten. Maar ik ben wel iets chagerijniger dan normaal volgensmij hahaha, normaal vond ik het nooit erg ongesteld te zijn maar nu vind ik het allemaal maar lang duren en alles haha. Liefs
He Chai! Oh ja.. ook al ben ik niet aan het proberen zwanger te worden.. ik ken het verdriet wat je kan hebben. De afgelopen maand was ik erg verdrietig, dat had ik trouwens echt niet verwacht, hoor. Maar vriendinnen van mij die hebben heel lang geprobeerd om zwanger te worden. Eerst ontpillen natuurlijk, nou en toen lukte het nog niet. Toen toch maar naar de gyn, hormonen slikken etc etc.. en nu is ze een gelukkige mama van 2 kindjes.. En ik heb het iedere maand met haar gevolgd.. de tranen en de vreugde Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden! Zonder de bijkomende stress en verdriet en ongeduld! Uiteindelijk brengt het zwanger willen worden dat toch wel met zich mee.. denk ik, hoor. En hoelanger het duurt eer je zwanger bent, hoe intenser de gevoelens. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Financiële problemen kunnen heel zwaar wegen ja. Wat fijn dat dat nu toch eindelijk voorbij is! Maar als je eenmaal die stress hebt gehad, dan zul je altijd wel de angst houden volgens mij dat die problemen weer terug komen. maar als jij en je man goede afspraken maken, en geen gekke uitgaven doen.. dan moet dat volgens mij wel goed komen! Tenslotte zijn jullie uit jullie financiële problemen gekomen, toch??!! Jammer he dat je man dan toch niet zo lekker enthousiast kan zijn als jij, ondanks de angst(en) die hij heeft. Volgens mij zijn mannen sowieso minder bezig met het zwanger zijn. Zij kunnen immers niet echt meebeleven wat er met jouw lichaam gebeurd. Nou ja, vanaf de zijlijn En mannen zijn ook vaak nog eens nuchterder.. En vergeet niet... jullie willen graag dat hij papa wordt.. dat is een behoorlijke verantwoordelijkheid die je neemt. Kan me goed voorstellen dat hij heel blij is nu de financiële problemen (ik weet niet hoe zwaar ze waren) voorbij zijn, dat er straks weer een behoorlijke kostenpost bij komt.. dat klinkt heel cru zoals ik het zeg maar ik bedoel meer... een kindje kost ook heel erg veel geld. Misschien is dat wel waar hij zich zorgen om maakt? Ik hoop in ieder geval dat als je zwanger bent straks, dat jullie wel lekker samen van de zwangerschap kunnen genieten! Wat mijn schoonfamilie betreft, ja makkelijk zijn ze niet! Ik heb mijn schoonmoeder wel ontmoet, zij accepteert het wel. Mijn schoonvader heb ik nooit ontmoet. Hij accepteert mij dus absoluut niet. Volgens hem alleen omdat ik geen maagd meer ben. Gek, he. Tenminste, ik snap wel dat dat heel belangrijk is, ik vind dat ook, maar ik kan de tijd niet terug draaien.. Maar het is niet bepalend voor iemand... vind ik persoonlijk.. maar daar verschillen de meningen schijnbaar over. .. helaas..!!!
Hey mysore, de geldzorgen hadden niet met uitgave of dergelijken te maken hoor. Het is een beetje een lang verhaal, door een contract breuk die moest gemaakt worden 4 jaar geleden door mijn vriend hadden we het ff een aantal jaartjes rustig aan moeten doen dat is totaal 3 jaar geweest en nu zitten we lekker ruim. Dus een baby is kwa geld helemaal geen probleem op dit moment. Mijn vriend is gewoon een grote drukte maker zoals ik altijd zeg haha hij gunt zichzelf het nooit om is lekker ergens van te genieten zeker dit niet natuurlijk. Hij was ook altijd zo van als we het proberen is het in een keer raak en blahblah.. en ik dan altijd zeggen van nee dat duurt vast wel ff. En ik blijk dus weer gelijk te hebben, haha dat steld hem ook wel gerust. Ik ken dat hele familie gedoe wel een beetje ik ben een twintiger en mijn vriend net inde veertig dus tjah.. ik heb grootse problemen gehad met mijn ouders in het begin. Nu wonen we vier jaar samen en is alles wel heel erg geaccepteerd en alles maar mijn vader heefd mijn vriend nooit gezien en dat is soms wel een beetje moeilijk of raar. Maarja niks is perfect denk ik dan maar. En wat ga jij nu doen, stiekem blijven hopen op een geluks momentje? haha Of ga je afwachten? ben wel benieuwd hoor! veel liefs
Ik denk allebei... Ik zal nog meer dan anders waarschuwen, maar als hij dan toch zelf onvoorzichtig blijft, nee, dan zal ik hem niet van me wegduwen. Ik vind dat ook zijn verantwoordelijkheid. En soms heb ik de indruk dat hij het stiekem ook wil maar niet uit durft te spreken. Niet uit wíl spreken. Laatst zei hij nog 'als jij een kind hebt van mij dan moeten we wel trouwen ' met de letterlijke knipoog erbij. Dus ja.. ik wacht af, ik blijf hem wijzen op zijn onvoorzichtigheid.. maar blijft hij onvoorzichtig.. dan blijf ik toch stiekem hopen.. Dat gevoel kan ik niet van me af zetten... Jee wat rot zeg van je vader. Ik begrijp uit je verhaal dat hij je vriend bewust niet wil zien? Of begrijp ik dat verkeerd? Ik heb ook eens een vriend gaat die veel ouder was dan ik. Soms had mijn moeder het daar moeilijk mee, maar over het algemeen werd het wel geaccepteerd. Ik was toen begin 20 en hij eind 30.. Merk jij het leeftijdsverschil? Ik toen wel, daarom heb ik het uitgemaakt. Mijn ex noemde mijn leeftijdsgenoten steeds 'die jongelui' nou daar werd ik helemaal kriebelig van! Al was het wel een ontzettend lieve man, hoor. Maar achteraf gezien zoooo niet mijn type hahaha. Maar ik ken ook andere mensen die een relatie hebben met iemand met een groot leeftijdsverschil, en dat gaat perfect!
Hey mysore, ik snap dat je ervoor kiest om op een gelukje te hopen. Ik hoop wel dat je hier niet al te gestrest van gaat worden, het deed mij wel veel verdriet soms dat gehoop. Dat gedoe met me vader achja, het is geen issue meer eigenlijk ik ben zo lang al samen met hem. En ook nooit tussedoorse breakups gehad ofzo. Maar mijn vriend wil hem nu niet meer zien en we zijn er verder nooit meer mee bezig eigenlijk dingen zijn nu zoals ze zijn, so be it! Ik ben altijd al vrij volwassen geweest dus jongetjes zoals ik ze nogsteeds noem van mijn leeftijd passen echt niet bij mij. Ze zitten zoizo allemaal op een hele andere hoogte. Allemaal heel erg uiterlijk gericht en nog langniet bezig met kinderen en maar uitgaan en zuipen, niks voor mij. Soms merk ik wel het verschil tuurlijk hij is stukken rustiger dan mij terwijl ik nogal eens gek wil doen. Maar op momenten dat hij een domper heefd vrolijkt hem dat juist op en op momenten dat ik ff wijsheid nodig heb komt hij weer tepas. Ik kan wel zeggen na 6 jaar relatie dat ik nooit zonder hem zou willen we zijn beste maatjes op alle gebieden. Als je van iemand gaat houden speelt leeftijd of achtergrond allemaal geen ene rol, liefde overwint echt alles. Dus wel leuk dat je dan toch misschien kans maakt binnekort zwanger te zijn. Wanneer was je laaste ongesteldheid eigenlijk? Ik snap wat je bedoelt met hij weet ook wat hij doet. Ik vind ook dat je hem helemaal niet erop hoefd te wijzen elke keer dat het niet veilig is, jullie hebben er samen voor gekozen om voor het zingen de kerk uit te gaan toch? Ik heb wel gehoort dat sommige mannen geen voorvocht hebben trouwens, ik heb hier ook nooit wat van gemerkt bij mijn vriend eerlijk gezegt. Liefs
Hahaha nou.. mijn vriend heeft wel voorvocht.. haha.. soms zoveel dat hij begint te twijfelen of hij dan misschien toch is klaargekomen! maar dat zij dan wel de uitzonderingen he Ik ben net ongesteld geweest.. daarom was ik zo verdrietig! Ik ben eigenlijk iedere maand op dezelfde dag ongesteld: maandag begint het een beetje en dinsdag breekt het echt door. Deze maand was alleen best raar. Ik had zoveel symptomen! Maar ja.. blijkbaar kan je lichaam je echt voor de gek houden. Maar ik was echt overtuigd dat ik zwanger was. En toen werd ik dus ongesteld (maandag), maar de pijn bleef uit, en ik had geen stolsels of hoe ze dat ook noemen. Geen pijn en helderrood bloed, ik dacht misschien toch. Maar woensdag brak het echt door. Geen pijn gelukkig.. het is ook niet zo dat we samen besloten hebben om voor het zingen de kerk uit te gaan doen, zeg maar. We hebben wel samen besloten om condooms te gaan gebruiken toen ik stopte met de pil. Maar de laatste weken komt het condoom er niets eens van te pas.. Ergens vind ik ook dat ik mijn vriend niet meer hoef te waarschuwen. Ik kreeg veel boze reacties hier op het forum. Maar eerlijk waar, zo vaak heb ik gezegd tegen mijn vriend 'joehoooeeee hier kan ik zwanger van raken!' en dan deed ie even voorzichtiger en dan na een week deed hij wel weer onvoorzichtiger. En laatste weken wordt dat steeds extremer. En toen die opmerking vorige week dus 'als je zwanger wordt dan moeten we wel trouwen' met de glimlach en knipoog erachteraan. maar hetzelfde moment zegt hij dat hij het niet op die manier wil dat ik zwanger word. Best verwarrend, hoor. En erg moeilijk ook om hem dan te blijven waarschuwen. Want ja.. ik wil dus zooo wel een kindje van hem.. nu.... hoe egoistisch dat gevoel misschien ook is. Maar ok.. alle reacties hier hebben me toch echt wel doen nadenken... dus ik zal hem opnieuw (!) waarschuwen, ook al heb ik dat afgelopen week ook al gedaan.. maar als hij dan nog steeds onvoorzichtig blijft doen.. nou.. ja... dan weet ik het ook niet meer, hoor.. Zo te horen heb je trouwens een fijne relatie, ondanks de problemen die jullie zijn tegengekomen. Heerlijk lijkt me dat om zo helemaal voor elkaar te kunnen gaan! En wat knap dat je je erbij neer kunt leggen dat het zo is tussen je vader en je vriend. Zie jij je vader wel dan, en kun je dan gewoon met hem omgaan? Ik zou het er wel moeilijk mee hebben. Mijn moeder heeft een periode mijn vriend ook niet willen zien bij haar thuis, zolang hij niet voor mij uit wilde komen thuis. Ik vond dat echt heel moeilijk. Ben daar in het begin ook best boos over geweest. Al snap ik het wel, het is toch mijn beslissing om te kiezen voor deze relatie. Heb jij dat niet? Tja.. ik ben niet zo nuchter helaas soms.. haha..
Hey mysore, oei dat is wel gevaarlijk ja een vriend met veel voorvocht. Ik vind het wel altijd een beetje een gek woord, klinkt wat vaag. Tjah die knipoog en die lach van jou vriend zou mij ook enorm in de war hebben gemaakt! Veel mannen zijn wat dat betrefd toch nogal verwarrend hoor verschrikkelijk net als die van mij hij wil graag een kindje en we proberen nu maar er magniet teveel over gepraat worden want dat vind hij toch nog wat te spannend haha maarja ze komen van een andere planeet he... haha Tuurlijk kies je er wel samen voor als je allebei weet dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt op dat moment. Hij weet ook best dat de kans bestaat dat je zwanger raakt. En de boze reacties van de andere forum leden moet jeje niet teveel van aantrekken hoor. Het is nou nietzo dat je stiekem bent gestopt met de pil zonder je vriend ervan op de hoogte te stellen, dat vind ik wel te ver gaan namelijk. Bedankt trouwens voor je compliment over me relatie. De key voor mij is vooral te realiseren dat geen een relatie perfect is zelfs niet die tussen moeder en dochter iedereen heefd wellis oneenigheid of dergelijken. Dat betekend dan niet meteen het einde van de wereld weetjewel zolang je elkaar maar blijft respecteren zit het wel goed. Wat betrefd me vader ja die zie ik wel ik kom gewoon altijd alleen daar over de vloer, ik kom er sowieso nietzo vaak. Ik snap dat je boos bent geweest op je moeder dat had ik ook. Vooral in het begin toen er werd gedaan alsof mijn lieve vriend misbruik van mij zou maken en alles. Nu 6 jaar later weten ze toch dat ze ongelijk hebben gehad haha. Het klopt idd dat ik zwanger ben geweest, iets waar ik niet echt graag over praat. Dat is toen geeindigt in een miskraam na bijna 3 maanden. Liefs
heeyy.. Wat ontzettend rot voor je meid! Bah! Ik begrijp dat je daar niet graag over praat, je hebt je kindje verloren. Ook al was het nog zo klein. Was je zwanger van je huidige vriend? Ik kan me voorstellen dat dat misschien ook een reden voor hem is om nu niet té enthousiast te zijn.. uit angst dat het opnieuw mis zou gaan. Ik hoop écht dat je nu gezond zwanger zult worden, en snel (!) en dat er een gezond kindje mag komen! Soms vind ik het ook jammer dat mijn moeder haar grenzen zo goed aangeeft. Want ze wil nu ook niet over hem praten met mij, zolang hij niet gekozen heeft. Ik vind het zo beperkend, omdat het oh zo belangrijk is voor mij. Maar ze geeft aan dat het haar zo boos maakt als ze mij er over hoort. En dat kan ze niet handelen. Nou goed.. daar moet ik maar mee dealen dan.. dat maakt het contact met haar ook anders, hoor. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet meer zo vaak bij je ouders komt. Maar als je vader nu inziet dat hij destijds ongelijk had.. waarom zou hij hem nu niet willen zien dan? Sorrie als ik te nieuwsgierig ben... Trouwens.. de hoeveelheid voorvocht zou toch niks zeggen over het eventuele aantal aanwezige zaadcellen?? Daar heb ik toch echt niet bij stil gestaan... en bijna alles is me zo ondertussen wel door het hoofd geschoten.. maar dát niet..
Hoi mysore, ik wil er echt verder niet over praten mede omdat ik het niet wil vereeuwige op een forum waar iedereen het kan lezen, lol. ( iedereen heefd haters en tegenwoordig vallen ze je aan via het internet, de lafaards.) Mijn vader geefd trouwens geen grenzen aan meer, al zeker 3 jaar. Maar door die moeilijke start door al die vooroordelen over mijn vriend is het een soort van ongemakkelijk onderwerp geworden en laat ik de naam van mijn vriend dus ookniet vallen als ik met hem praat. Zodra dit wel gebeurd perongeluk word er niet meer raar op gereageerd dus het kan wel. Het is niet dat mijn vader mijn vriend nu niet wil zien maar omgekeerd, omdat me vriend zoiets heefd van je veroordeelde mij in het begin dus dan hoefd het nu ookniet meer. Achja.. mannen.. hahahaha.. Nouja, mij is nooit vv opgevallen bij mijn vriend ja heeeeel zelden miss een aantal keer en ik ben dus ook nooit zwanger geraakt hiervan. Maar het lijkt mij als je vriend veel voorvocht heefd er dan ook meer zaadcellen vrij komen. Wij hebben trouwens nooit onze kinderwens laten afhangen van onze "familie probleempjes". Misschien zou je hier ook over kunnen praten met je vriend. Dat je nu toch al 30 bent en jullie die keuze moeilijk nog jaren kunnen laten afhangen van jullie familie situatie. Jullie hebben een relatie met elkaar en niemand anders. Misschien helpt dit ook als je hem dat duidelijk maakt.
Hee Chai, Sorrie voor mijn late reactie, heb mijn hele huis over de kop gehaald.. soort van lente kriebels, allen dan zomerkriebels groooote schoonmaak en herinrichting! Ben nog lang niet klaar, maar over een paar weekjes heb ik drie weken vrij en dan ik iedere dag poetsen en boenen en verhuisdozen uitpakken die er nog steeds staan hahahaha. Maar goed Ik respecteer je keuze om er niet over te praten, dus dat zal ik verder ook niet doen. Het is tijd om je te focussen op een nieuwe zwangerschap, ik ben heel benieuwd, ben je er al heel erg mee bezig?? Wanneer moet je ongesteld worden? Al die gesprekken met mijn man heb ik al gevoerd been there done that.. Hij moet het nu voor zichzelf uitzoeken wat hij wil. Ben er op dit moment een beetje flauw over, ben boos op hem, op een heeeeel andere reden, mannen.... :x ze komen écht van een andere planeet.. Anyway... we wachten het allemaal maar af.. komt tijd komt raad..
Heyyy mysore, geefd niks hoor dat het ff duurde ik kom ook soms ff niet als ik druk ben. Ik zelf ben er eigenlijk pas echt mee bezig sinds me vriend ook zei klaar te zijn voor een kindje en het te willen gaan proberen. Daarvoor heb ik drie jaar zitten wachten op dat moment en me regelmatig depressief en alleen gevoeld. Nu word me gedult wel beloond gelukkig en heb geen spijt dat ik gewacht heb. Ik hou alles bij in me handtekening hier dus daar kanje ook meekijken. Pas als me ei is geweest weet ik wanneer ik kan testen of me ongi kan verwachten ik voel me ei altijd tot die tijd is me cyclus meestal een raadsel haha.. ik hoop dat hij wat korter is deze keer! Oehhh jij hebt dus over 3 dagen je eitje zie ik, toch hoop ik stiekem voor je dat je wens snel uit mag komen hoor haha. Mannen doen altijd of wij vrouwen heel ingewikkeld zijn maar door de jaren heen merk ik toch dat mannen echt verschrikkelijk ingewikkeld in mekaar zitten haha.. Durf te wedden dat zodra je erniet meer over praat hij er inneens zelf mee gaat komen. Dat heefd die van mij wel heel erg haha.. voor we gingen proberen had ik periodes waar ik er niet mee rover wilde en kon praten uit verdriet omdat ik het zo graag wou en dan begon hij er toch zelf over heel gek isdat. Soms gaat het mannen ook alleen om het feit dat ze denken dat ze iets opgedrongen word daar kunnen ze ook nietzogoed tegen hahah. Liefs
Hoihoi! Nou... zie mijn banner: vandaag de meest vruchtbare dag. Volgens mij klopt dat wel, want vandaag heb ik de meeste afscheiding.. maar als vandaag mijn meest vruchtbare dag is, heb ik dan vandaag of morgen mijn ei? Soms voel ik hem en soms niet. Ik dacht dat ik gisteren iets lichts voelde steken. Maar kan ook iets heel anders zijn natuurlijk.. Mijn vriend en ik hebben het weer bijgelegd, al was ik de enige die boos was.. frustrerend is dat soms zeg! Afgelopen dagen was wel heel fijn met hem, ik heb bijna niet gesproken over zijn familie, onze toekomst of wat dan ook. En dan merk je direct zo'n verschil, dan gaat het echt goed tussen ons. Hij praat nu over 'als wij gaan trouwen dan' en dat heeft hij zelden gedaan eigenlijk. Apart he. Je hebt dus wel gelijk Chai. Als ik er niet over praat, of minder, dan is het net of hij zijn zorgen aan de kant zet en juist denkt aan een toekomst mét mij. En hoe is het bij jou Chai?? Is er kans dat je ei deze maand wat vroeger is, of merk je nog niks?
Hoiii lieve mysore, wat spannend vandaag je ei... oelalaaa... Tjah wat betrefd dat niet praten over wat je dwars zit. Mannen zitten zo raaaar in elkaar echtniet te geloven, zodra je doet alsof je erniet mee bezig bent en je nergens druk om maakt komen ze er zelf mee echt heel apart. Mijn vriend heefd dat ook zo erg echtniet normaal afentoe kan ik het niet geloven, het lijkt soms ook wel een soort van egoisme haha.. dat kan me dan soms wel irriteren. Zo van omdat hij er dan over wil praten moet het meteen leuk zijn dan. Mijn vriend was eerst altijd een hele moeilijke prater over het hele subject "kinderen krijgen". Maar een aantal maanden voor het proberen maakte hij de meeste malle opmerkingen als; Ik zal het wel zielig vinden hoor als je moet bevallen. Terwijl we toen nogniet eens aan het proberen waren en het een heel zwaar subject was, echt super raar ik kon dan bij zulke opmerkingen ook alleen maar keihard lachen. Nu is het hij die vaak dingetjes zegt terwijl ik het heel oppervlakkig hou bijv van je wou toch een grotere auto? Zonder dan het woord kind te noemen zegt hij dan toch van jaaa maar er past echt wel een kinderwagentje in hoor schat en zoeen stoeltje. Dat is dan wel lief. Het is gewoon allemaal een kwestie van ontdekken wat werkt voor jullie samen. Ik voel me wel erg ziekjes deze week. Maar het is wel een vochtige boel daarbeneden dus wie weet misschien komt mijn ei eerder deze keer. Wat je ei betrefd het het beste net voor je ei te klussen dus zou vanaf nu proberen de man des huizes te verleiden haha.. Veel liefs en succes!!!
Hahaha hi Chai! Zo gek he.. ik wou je eigenlijk een berichtje sturen.. hoe het met je gaat nu.. zie ik ineens je bericht hierboven! Had ik niet eens een email van gehad! Vreeeeeemd.... Nou ik kan mijn vent niet meer verleiden hahahaa hij is zaterdagnacht vertrokken en daarna heb ik hem niet meer gezien... poeh dat klinkt dramatisch hahaha.. maar wat ik bedoel is.. hij is zaterdagavond laat nog hier geweest.. gebleven tot een uur of 2 en is toen naar huis gegaan.. Dus dat is de enige kans die ik heb Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in deze maand hoor. Wat ik niet zo goed snap he, hoe zit dat nou toch met pijnlijke tepels. Heb je die vóór of ná je eisprong? Volgens mij heb ik ze sinds zondag. En zelfs vandaag nog een klein beetje. De één zegt ervoor, de ander zegt erna, maar volgens mij kun je dat alleen weten als je temperatuurt of test wanneer je eisprong is. Ik doe dat niet, hoor. Zoveel wil ik er eigenlijk niet mee bezig zijn.. Dat doe ik wel als ik écht zwanger probeer te worden met mijn vriend.. En ja.. raar is dat he... mannen... ik vind het zulke vreemde wezens!! Het lijkt wel alsof mannen nuchterder denken, maar volgens mij is dat alleen maar zo als ze het over een ander hebben . Maar dat je vriend al zulke opmerkingen maakt van 'daar past wel een autozitje in' dat lijkt me toch zo leuk! Heerlijk toch als je vriend met je mee hoopt dat je zwanger wordt! Hier op het forum lees ik ook zulke leuke berichten over die mannen van alle vrouwen hier.. ok ik weet ook dat er een heleboel berichten staan over vrouwen die in de steek gelaten worden. Maar volgens mij heb jij een topic geopend (denk ik?) over de leuke dingen van je man.. nou en wat kunnen mannen dan toch ook wel heel lief zijn zeg! Maar dan soms ook wel weer gelijk heel overbezorgd haha. Mijn man zegt alleen 'als jij zwanger bent dan moet ik wel de rest van mijn leven bij je blijven ' Nou... DAAAAR wordt je blij van Hihi Gelukkig kwam de knipoog er achteraan . Oeh nou ik hoop voor je dat je eisprong eerder komt deze maand! Dan hoef je niet zo lang te wachten! En ja.. meer vocht is vaak... vruchtbaarheid!! Dus... nu is het aan jou om je man te verleiden Maar wat ik me afvroeg.. wat is nou ovulatie?? heeeeele stomme vraag waarschijnlijk, maar is dat nou je eisprong?? Nou, fijne avond maar weer!!
Hey Mysore, ja ZP is soms wat gaotisch dus ik neem gewoon steeds een kijkje bij topics waar ik intresse in heb haha al vergeet ik soms wel topics waar ik reacties op heb gegeven. LOL Jammer dat je denkt dat het deze maand niks word. Wist je al dat zaadcellen 72 uur kunnen overleven? Kwa je eisprong, ik zeg altijd maar iedere vrouw is anders! Ik heb meestal helemaal geen last van me tepels maar wel steken in me borsten rond me eisprong. Maar ook buiten me eisprong om, ze willen soms nog wel eens groeien als ik goed eet. Dus bij mij zegt dat eigenlijk niks maar over het algemeen krijg je gevoelige tepels zodra je eisprong plaatsvind en erna. Een ander woord voor eisrpong is idd ovuleren, ik vind het soms ook verwarrend allemaal! Naar mijn idee doen mannen het vaak af alsof ze nuchter denken maar stiekem blijkt toch vaak uit van alles dat het nietzo is. Bijvoorbeeld als je ziet hoeveel mannen moeite hebben met de keuze van wel of niet voor een kindje gaan. Wij vrouwen hebben gewoon zoiets van ik wil het graag en we zien wel verder hoe alles loopt, mannen hebben dat vaak toch echter niet. Die van mij ging de meest gekke situaties bedenken en negatieve onzin eerst haha. Hij heefd soms wel eens gezegt dattie bang is dat ik overlijd! Ergens wel schattig en lief maarja ik zei ook als ik opstraat loop kan ik ook wel doodgereden worden ofzo. Allemaal vandie onzinnige drukmakerij! Maar ik kan er nu wel om lachen inmiddels. Van dat kinderzitje is inderdaad wel lief, hij zat gister ook op zijn auto forum en toen begon hij er weer over; Kijk er zijn kinderzitjes die er wel in passen hier hebben ze het erover. Hij praat er nu makkelijker over dan mij, heel grappig isdat en had ik eigenlijk nooit verwacht! Ik heb inderdaad het love is in the air topic gestart er is nu iemand die een soortgelijk topic is gestart. Ik deed dit vooral omdat vrouwen soms de neiging hebben goede dingen van hun vriend/man te vergeten. Ik zelf ook en als je dat opschrijfd dan doet dat toch iets metje heel gek isdat. Dan mis ik hem ook gelijk als hij erniet is. Mijn vriend is ook vaak overbezorgt maar ik geniet daar wel van eigenlijk, heefd jou vriend dat nooit? Van dat tempen tjah, wij zijn nu bezig voor de eerste maar ik doe het ookniet hoor. Voorlopig ga ik ook geen ovulatie testen doen miss na een half jaar ofzo. Anders leg ik denk ik zoeen druk op mezelf. Tot snel meid!
Goh, wat kunnen mensen hard zijn. Er is zelfs 1 die god er al bij haalt. Terwijl het toch het meest natuurlijke is wat je kan overkomen, je kunt toch niks aan je hormonen en je klok die tikt iets doen? Daarbij, zo dom zijn mannen niet, als jij hem hebt gewaarschuwd dan heb je hem gewaarschuwd. Mannen denken echt niet alleen met hun pik en idd vrouwen lopen hun eierstokken soms achterna, dat krijg je nou eenmaal met een kinderwens. (Is dan toch net zo makkelijk je eigen verantwoordelijkheid afschuiven, net zoals dat mannen last van hormonen hebben, hebben vrouwen dit ook hoor) En als je relatie uit gaat en je kunt het ook alleen dan is dat ook geen probleem. Mijn moeder en vader waren al 12 jaar aan het proberen (samen) om zwanger te raken. Maar mijn vader is nadat ik geboren ben mooi gestoord geworden (letterlijk) en mijn ouders zijn op mijn 15e gescheiden. Ben dus grotendeels door hem opgevoed en heb daardoor het nog vaak erg moeilijk en probeer het ook voor iedereen goed te doen. Wat nu is, is nog niet je toekomst.. Ben blij dat chai op een gegeven moment reageerde voor je, want als ik dit eerder had gezien had ik ook al gereageerd. Dat je man niet 'meewerkt' wil nog niet zeggen dat je kinderwens minder is. En er zijn idd mannen die gewoon de knoop niet durven door te hakken. Hij steekt em er zelf in, terwijl hij weet wat de risico's zijn, het is toch geen klein kind meer. Hier hoef je ook geen biologie les voor hebben gehad, want dit is al eeuwen bekent, ook toen er nog geen scholen waren Sjonge, sjonge.. wat een vooroordelen en dat bij zo'n gevoelig onderwerp. Net zoals dat het moeilijk is dat je geen kinderen kunt krijgen samen, is het wachten op je partner en daardoor geen kinderen kunnen krijgen ook heel erg moeilijk. Ik zou zelf die vergelijking niet maken, maar aangezien die toch al is gemaakt. Dan ik ook en ik weet van beiden wat af... Zo wou dit ff kwijt, heel veel succes met je kinderwens, kan me voorstellen dat je niet in een makkelijke situatie zit en ik hoop voor je dat wat je beslissing ook is je er later geen spijt van krijgt
Hoi Carlien en Chai, Wow Carlien, wat ontzettend lief dat je toch nog even reageert! Ik las het bericht via mobiel internet en ik was nog op mijn werk, maar ik moest er helemaal van glimlachen Ik ben zo blij dat jullie mij begrijpen en mij niet achterbaks vinden.. het stomme is dat je hier niemand kent (hoop ik) en het zou dus niet uit moeten maken wat anderen over je zeggen. Maar ik ben dan toch iemand die het zich heel erg aantrekt en bij een paar vervelende reacties daar kan ik me nog wel bij neerleggen.. maar het waren er zo VEEL en ook idd zo bot soms! Ik vond dat best moeilijk.. Van het weekend zei een vriendin van mij nog tegen mij, 'die mensen op het forum kennen jou niet, hem niet, en ik heb jullie jaren samen gezien. Misschien had ik ook wel zo gereageerd via een forum, omdat ik je helemaal niet kende dan' En dat is wel zo.. je ziet in een paar regels wat iemand schrijft en denkt dan te weten hoe de vork in de steel zit.. maar dat is natuurlijk wel heeeeel zwart wit. Goedbedoelde adviezen zijn op den duur dan niet meer goed bedoeld. Snappen jullie wat ik bedoel? De adviezen van mijn vriendinnen en mijn zus, díe zijn goedbedoeld. Hoewel in mijn ogen soms ook niet zo grijs als ik het zie maar ja.. ik heb die gevoelens natuurlijk ook en zij niet. Volgen jullie me nog? Hihi. Mijn ware gevoel? Damn ik wil zo graag een kindje van hem! Maar we zullen het zien.. Voorlopig kan het nog alle kanten op met ons.. Dus Carlien, jij probeert ook zwanger te worden zie ik? Wat is jouw verhaal? Trouwens.. wat een verhaal wat je hier schrijft over je vader zeg.. Maar je hebt wel gelijk wat je zegt.. het leven valt niet te plannen, kent geen garantie. De enige garantie in het leven die je hebt is de dood. En dat klinkt heel hard, maar zo zie ik het wel! De laatste tijd let ik heel erg op mijn lichaam. Tenminste, de werking van mijn lichaam haha Vorige week vrijdag dacht ik de meeste afscheiding te hebben. Zondag kreeg ik last van mijn tepels. Maandag zou volgens theorie mijn eisprong moeten zijn. Zelfs vandaag nog heb ik lichtelijk last van mijn tepels én vandaag lijkt het weer een stuk vochtiger te zijn down under Waarom wordt het eerst minder (afscheiding) om na een paar dagen weer toe te nemen? Niet omdat ik nu denk dat ik zwanger ben, daar is het veel te vroeg voor, maar ik dacht dat na je eisprong de afscheiding niet meer zo vochtig was zullen we maar zeggen? Begrijpen jullie wat ik bedoel? Op deze manier snap ik niks van mijn lichaam. Wanneer is nou mijn eisprong? Ik zou dat best wel willen weten. Maar tempen en testen vind ik dan voor me zelf net weer een stap te ver