Even kort mijn verhaal. Vorig jaar juni/juli heb ik een mk gehad, dit is ook allemaal gaan ontsteken, heel erg veel last van gehad, heb ik ook voor bij de gyn. gelopen. Bij de gyn. bleek ook nog eens dat ik door de yasmin pil samen met het roken ik een vergrote ader had tussen mijn baarmoeder en blaas. (Na 10 jaar die combinatie heb je ook bijna gegarandeerd trombose vertelde ze nadat ik al 5 jaar de pil had geslikt:x) Dat en het ontpillen waar ik veel last van had heeft mij doen besluiten dat ik niet meer de pil wou slikken, dus wouden we aan de condooms. Daar was ik allergisch voor alles rood en jeuken, en dat is niet prettig van onderen Dus sinds juni (vorig jaar) gebruiken we al compleet geen anticonceptie, ook niet voor het zingen de kerk uit. Wel lette ik op mijn eisprong en we deden het dan niet in die tijd. Toch doet het wel wat met je als je al eens zwanger bent geweest en het ook nog onveilig doet, je hoopt toch elke ronde dat het raak is, ook al is de kans vrij klein aangezien ik op mijn eisprong lette. In januari en februari begon ik hier dus ook over bij mijn man en hij was eerst pissig en wou het daar nog helemaal niet over hebben, maar ik heb het er langzaam steeds meer over gehad en ook op een lollige manier en toen begon die zelf ook wel wat rustiger te worden en zag er steeds meer in. En sinds april/mei ongeveer heeft ie het zelf ook over opvoeding, ferari autostoeltjes, 4 deurs auto's, hij had het zelfs al over een station wagon beetje overdreven terwijl ik nog niet eens zwanger ben.. Maar wat ik vooral fijn vindt is dat ie net zo terleurgesteld is als een test weer negatief is.. En dat ik daardoor echt steun aan hem heb. Verder gewoon huisje, boompje, beestje.. We zijn vorig jaar getrouwd, hebben samen een huis gekocht, hebben dieren en noem maar op.. (Nog even over mijn vader, hij is een narcist en nog veel meer, allemaal persoonlijkheidsstoornisen, daardoor ziet hij mensen als zijn bezit en hij kent niemand anders als zichzelf. Hij kan zich niet eens voorstellen hoe andere mensen zich bij bepaalde situaties voelen. Hij vindt zichzelf god op aarde. Ik ben altijd bang dat ik op hem ga lijken en let daardoor altijd op mijzelf. Altijd spiegelen, nadenken over wat mijn acties bij anderen doen en wat dat bij mij doet. En dat is best vermoeiend, maar ik zou mijn omgeving niet aan willen doen wat hij heeft gedaan, verder wil ik daar geen aandacht aan besteden, want dat vindt ik hem niet waard. Om maar even een voorbeeld te noemen, laatst kreeg hij te horen dat ie niet meer lang heeft van de dokters, hij heeft me dit niet persoonlijk medegedeeld, maar via een sms.. Dat zegt toch genoeg denk ik..) Maar goed mijn verhaal zo ongeveer..
Ik vindt het hier gewoon veelste ver gaan.. Al hoewel ik laatst ook op een topic zat en die vrouw had wel heel veel verschillende verhalen hier verteld op zp.. En dan hoef je iemand niet te kennen om te merken dat er iets niet klopt.. en die was dan eindelijk zwanger en dan denkt ze aan abortus dat snap ik dan niet.. Ik vindt idd niet dat abortus een anticonceptiemiddel is zoals iemand dat daar omschreef. Of zoals sommige vrouwen tegen hun man liegen, met gaatjes in een condoom prikken, stiekum de pil niet slikken en noem maar op. Want idd vrouwen hebben meer macht en daar moet je verstandig mee omgaan. En zoals ik al zei, je hebt het gezegd, hij weet er vanaf en het is geen klein kind meer. Het hoeft toch lijkt mij niet continu herhaalt te worden. En nog even over die afscheiding, ik heb ook veel afscheiding de week voordat ik ongesteld moet worden. Heb ik altijd al gehad, ook grotere, gevoelige borsten en tepels. En tempen doe ik nou ook sinds de vorige ronde, dit omdat ik een lange cyclus heb, en men kansen goed wil benutten.. Ik vindt het eigenlijk ook niet echt moeilijk of vervelend ofzo.. Enigste nadeel je moet het elke dag op hetzelfde tijdstip doen. Maar goed daarna slaap ik gewoon verder..
Hoi! Jeemig Carlien wat een verhaal! Wat lees ik toch veel verhalen van vrouwen die een miskraam gehad hebben. Ik vind dat echt zooo verschrikkelijk. Je bent al bezig met zwanger worden (over het algemeen bedoel ik) dus dan let je denk ik al heel erg op signalen die je lichaam afgeeft, die misschien zeggen dat je zwanger bent. Je kunt je zelfs al zwanger voelen al vóórdat je een test doet. Als ik zo kijk naar mijn eigen verdriet de afgelopen maand toen ik dacht dat ik zwanger was, maar dat dus niet zo was, dan moet ik er niet aan denken wat het voor verdriet moet geven als je daadwerkelijk zwanger bent en het dan niet goed gaat met je kindje, hoe klein het ook is. Het moet voelen alsof je iemand bent verloren. Verschrikkelijk. Ik leef echt met iedereen mee die dit mee maakt of mee heeft gemaakt. Een paar weken geleden hoorde ik dit ook van mijm buurvrouw, die dit jaren terug meegemaakt heeft. Nadat ze drie kinderen gekregen had. Die kinderen zijn nu in de puberteit en wisten dit niet van hun moeder. Ik zat erbij toen ze dit dus vertelde voor het eerst. Voor hun was dit ook heel erg moeilijk. Het idee dat ze een broertje of een zusje hebben verloren eigenlijk. Ook mijn moeder heeft het meegemaakt, na mijn geboorte. Zij was twee maanden zwanger. Nou goed, ik wil geen vinger op de zere plek leggen, maar ik leef met je mee. Carlien, sinds wanneer ben je dan nu niet meer het 'kluswerk' tijdens je eisprong aan het ontwijken dan? Hihi wat een zin.. wist even niet hoe ik het anders moet formuleren! Voel je je niet enorm bedonderd door je huisarts omdat die waarschijnlijk wel wist van je dat je rookte én dat je de pil slikte? Ik zou daar wel pissig om zijn. Vijf jaar zeg. Maar heb je nu ook trombose dan? Ik weet niet precies wat daar het effect van is op zwanger worden of zwanger zijn. Maar uit je verhaal begrijp ik dat het de kans verkleind? Of bemoeilijkt? Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je heel erg bewust bent van je gedrag naar anderen toe. Ik ken nog iemand die ook een vader heeft met een stoornis, waar dat gedrag ook bij hoort. Zij lijkt in geen enkel opzicht op hem. Ze is heel sociaal. En hoewel ik je verder natuurlijk niet ken, ik krijg wel de indruk dat ook jij een heel sociaal persoon bent. Anders had jij het niet opgenomen voor mij hier bij dit topic toch?? Maar het is nooit slecht om jezelf in de spiegel te blijven kijken, voor niemand trouwens! Chai en Carlien... wat schattig! Hihi jullie hebben allebei een man die eerst nog geen kindje wilde.. en die nu meehopen én bezig zijn met een gezinsauto!! Hahaha... En nog iets.. wij hebben alledrie gehoopt zwanger te worden uit kleine kansjes... Da's wel toevallig toch? Nou ja ook weer niet.. ik heb dit topic gestart en jullie lazen dit topic niet voor niets denk ik.. Chai hoest met oe?? Vervelende is dat ik tijdens het schriijven van dit bericht jouw bericht niet terug kan lezen!! Denk je dat je je eisprong al gehad hebt? Of duurt het nog? Ik snap er bij mij niets van.. het lijkt alsof het steeds vochtiger word downunder.. het is net gel.. haha.. sorrie voor de details... Zou mijn eisprong later zijn dan deze maand.. Ja ik heb dat topic ook gelezen over dat meisje met de verschillende verhalen. Volgens mij reageerde ze ook niet meer. Maar ik vind ook dat mensen daar haal hard gereageerd hebben. Weet je wat het is, op een gegeven moment kun je je wel heel erg aangevallen voelen. Niet iedereen is daar tegen bestemd. Ik weet niet wat haar redenen waren om verschillende verhalen te vertellen. Misschien zit er een logica in die wij niet zien, maar misschien wil ze heel graag anoniem blijven en was ze niet in de veronderstelling dat men haar berichten allemaal terug kon halen. Je weet het niet. Maar wat iemand ook verteld in een topic, hoe erg je het er ook niet mee eens kan zijn, ik vind dat je nog wel respectvol naar iemand kan blijven. Iemand schreef dat het een politie verhoor leek in dat topic, en dat gevoel had ik ook. Dat arme meisje werd in een hoek geduwd... Wat kan ze dan nog reageren denk ik dan? Dan word ze dus eigenlijk verplicht min of meer om haar hele verhaal te doen.... en dat was nou juist wat ze niet wilde. En in feite is ze natuurlijk niets verplicht aan iedereen hier. Wij kennen haar niet, zij kent ons niet.. Ze stelde alleen een paar vragen. En eigenlijk doen alleen de antwoorden er toe en niet zozeer de reden waarom ze het vraagt.. Denk ik dan.. Alhoewel ik ook wel zie dat mensen daadwerkelijk meeleven met elkaar (zie hier) en dat je een soort band creëert. Je kan je dan natuurlijk ook heel bedonderd voelen door iemand die niet eerlijk is. In het begin van dit topic wilde ook niet in gaan op mijn verhaal (hoewel ik wist dat mensen mijn berichten terug konden lezen) maar gaande weg heb ik dat toch gedaan. Eigenlijk om mijzelf een beetje te verdedigen, denk ik.. En das eigenlijk ook niet de bedoeling vind ik... Maar uiteindelijk ben ik er blij om, anders hadden jullie waarschijnlijk ook niet gereageerd Zo... sorrie voor mijn lange verhalen.. ben niet iemand van weinig woorden hahahahahahaha...
Ojaa.. ps... Ik heb ook veel moeite met abortus.. Ik vind wel dat de mogelijkheid ertoe moet blijven bestaan. Omdat ik wel geloof dat als een moeder geen kind wíl, dat kind er niet moet komen. Want wat wat is er nou erger dan een ongewenst kind? Maar dat niet alleen. Ik geloof wel echt dat het in sommige gevallen 'beter' is. MAAR ik vind het inderdaad geen anti-conceptiemiddel. Ik zou het zelf nooit doen, tenzij ik misschien zwanger zou raken door ongewenste seks zeg maar (verkrachting). Want dan zou ik altijd kijken naar het kind.. het zou dan wel mijn kind zijn.. maar het is ook een kind van de verkrachter... Daar blijven denk ik altijd dubbele gevoelens bij spelen. Maar goed, dan zou ik ook een morning-after pil kunnen slikken en is abortus niet nodig! Waarom doen zoveel vrouwen dat niet dan? Dat is dan toch veel beter? Zo.. hihi... en dat op de vroege ochtend
Fijn dat je meeleeft, want het is idd niet niks.. Maar ik was niet bezig om zwanger te worden.. Ik ben door de pil heen zwanger geworden. Ik heb PDS (Darmen) en ik ben nog wel eens aan de diaree en dan werkt de pil dus niet zo goed.. Maar toch, ik was er net gewend aan en toen een mk. Sinds april/mei ben ik niet meer bezig om mijn eisprong te ontwijken, maar daarvoor deden we het ook niet altijd even veilig. Ik weet namelijk pas sinds vorige maand (temp) dat ik mijn ei op dag 25 heb, daarvoor dacht ik altijd dag 21.. En ja, ik ben echt PISSIG op de ha!!:x Maar goed.. dat is geweest en de gyn is er nog op tijd bij geweest.. Heeft ook verder geen invloed op het zwanger worden, maar die combinatie is dus erg schadelijk, trombose zijn verstoppingen in je aders.. En ik heb nu al wel een vergrote ader en daar heb ik wel last van, maar niet met zwanger worden, ik heb toen ook een echo gehad en ze zei zelfs dat het er goed uitzag en dat mij baarmoeder goed lag enzo... En idd wel leuk dat we alle drie een beetje in dezelfde situatie zitten, alleen vindt ik het nou wel prettiger nou mijn man ook meedoet en het echt wil. Maar goed, ik ben er dit weekend niet, heb een verrassingsweekend voor mijn man geregeld.. Hotel enzo, moet je maar even terug lezen in mijn berichten... Groetjes, @Brabant
Hoi Mysore & Carlien, ik was even druk druk met werk en ik wou er echt even goed voor gaan zitten, bij die lange berichten. Miskraam is inderdaad een supernare periode in iemands leven. Ik heb toendertijd echt het gevoel gehad iemand verloren te zijn, ik had er gevoelsmatig al zoeen gigantische band mee. Ik heb uiteindelijk een tatooage van een vlinder laten zetten op mijn buik, sinds dien kan ik er wel beter meeomgaan. Op die manier heb ik toch nog iets tastbaars ofzo. Ik heb me ook erg lang schuldig gevoeld omdat mijn lichaam het afstoote natuurlijk. Mysore, jou tijd komt vast heel snel. Mannen kunnen inneens omslaan, maar je moet gewoon ff ontdekken hoe je daaraan mee kan werken. Waarschijnlijk door te doen alsof je erniet mee bezig bent dus. Hahah.. Wat betrefd die dame die een beetje leugenachtig voorkwam. Ik snap echt heel goed dat mensen niet alles willen plaatsen zoals het is. Het blijft toch een forum waar iedereen, gewoon heel de wereld mee kan lezen. Weet jij veel wanneer het tegen je gebruikt gaat worden. Dus ik pas zelf ook heeeeel erg op met wat ik neerzet. Mysore, ik schreef dat trouwens van het lijkt wel een politie verhoor. LOL Ik vond het best zielig voor haar dus ik begon als enige er weer tegenin te haken. Kreeg toen wel wat discussies maar dat boeit me niks. Ik hou erniet van als mensen met zijn alle een iemand aan gaan lopen vallen omdat ze veilig achter hun laptopje zitten, het zelfde als hoe het bij jou was mysore. Ik vind dat best laf die mensen die zich zo sterk voelen achter hun computertje en dan mensen gaan lopen aanvallen en beledigen. BAH... Ik denk trouwens wel wat Cervix slijm gespot te hebben, goed veel zelfs gister. Maar het was niet helder echt dus ik twijfel maarja we hebben in ieder geval geklust!!!! En ik was deze week al steeds vrij vochtig ook downunder dus misschien was het wel Cevix slijm. Als het Cervix slijm was dan zou vandaag of morgen me ei zijn ofzo, ben benieuwd. Zou dan uitkomen op een cyclus van 27/28. Ik heb het trouwens verder helemaal nietzo op HA's omdat ze dan een boekje gelezen hebben zouden ze alles van mij weten en zelfs meer dan ik zelf? No way.. Aantal jaren terug had ik symptomen van Pfeiffer echt heel erg en was ook goed ziek. Dus ik naar de HA, begon die mij eerst een beetje tegen te spreken. Waarna ze toch voor mij Pfeiffer ook aankruisde bij de bloed test. Nou zo gezegt zo gedaan, kwam een weekje later de uitslag binnen. Ja nee je hebt geen Pfeiffer hoor maar wel veel witte bloed lichaampjes (what the pipo isdat!?), en je moet gewoon juist veel lopen en gewoon doorgaan met wat je normaal doet al ben je nog zo beroerd gewoon ertegenin gaan. Dus ik dacht bij mezelf van nouja mooi niet dus he.. Laten we zeggen 2/3 maanden later voelde ik mij dus nogsteeds zo beroerd en ging weer, en drong weer aan op een Pfeiffer test. Kwam die test binnen was het jaaaa, euh je hebt Pfeiffer gehad. Nou sorry maar ik viel dus bijna van me stoel, en sinds dien vertrouw ik dokters voor geen meter meer. Met Pfeiffer is het levens gevaarlijk als je doorblijft lopen en geen rust neemt en wat hadden hun mij gezegt? dat ik geen Pfeiffer had en maar door moest gaan met me dagelijkse onzin! Echt ronduit belachelijk en ik kan er nog boos om worden. Ik ben blij dat ik naar me eigen lichaam geluisterd had toen en niet naar de HA, godsamme wat belachelijk. Ben na dat ook nooit meer naar de HA geweest(5jr), ik weet het zelf wel beter! @Carlien, denk je dat het raak zal zijn deze ronde? Wat zegt je gevoel? En hoe was het uitje met je vriend, lekker genoten? Liefs Chai
Hoi!!! @Carlien, ik heb je berichten terug gelezen! Wat lief van jou dat je dat zo doet! Ik ben heeeel benieuwd hoe je het hebt en ik zie ook dat je eisprong morgen of overmorgen is!! Spannend Bewust weekendje weg DIT weekend??? Hihihihi Heb je trouwens nog veel last van de regen gehad?? @Chai wat een goed idee, een tatoo van een vlinder op je buik. Dat geeft je iets tastbaars om aan je vlindertje te denken. Mooi! Doet dat niet pijn trouwens? Als ik denk aan een tatoo krijg ik al helemaal de kriebels, zéker op je buik! Alhoewel ik een paar vetrollen heb op mijn buik haha dus dan is het misschien wel minder pijnlijk!! Dat schuldgevoel, dat kan ik mij heel goed voorstellen dat je dat zo voelt. Ik hoop niet dat je dat nog steeds hebt want je kunt er natuurlijk niks aan doen dat je lichaam het 'afstoot'. Als jij je lichaam zo in de hand had dan was je nu ook wel zwanger toch! En ook jij hebt nu misschien wel je eisprong (gehad). Spannend hoor! Straks zijn jullie allebei zwanger Ik gun het jullie! Ja die huisartsen.... daar kan ik er ook wel een paar van! één eigenlijk, maar dan verschillende verhalen! Tja aan de ene kant denk ik huisartsen zijn ook maar mensen.. en mensen maken nou eenmaal fouten.. maar foeifoei.... als huisarts heb je wel een fikse verantwoordelijkheid! Soms denken huisartsen echt te licht over dingen. Lijkt me ook wel moeilijk, hoor. Ik denk dat huisartsen regelmatig hypochonders over de vloer krijgen.. dan kan het wel eens moeilijk zijn om de hypochonders en de patiënten met echte klachten uit elkaar te houden. maar dan nog vind ik dat je gewoon als huisarts (uiteraard) altijd professioneel moet blijven. beter één onnodig onderzoek teveel dan één te weinig lijkt mij zo. Mijn moeder wilde de 4 daagse in Nijmegen meelopen, maar die had heel erg veel last van haar benen/rug als ze lang liep. Daarmee ging ze naar haar huisarts. Die zei: 'maar mevrouw, op uw leeftijd moet u niet meer zo veel willen lopen'.. Achteraf had ze artrose! Dat was dezelfde huisarts die mij niet wist te vertellen hoe een HIV test te werk ging.... Erg he? Ok dat was wel 10 jaar geleden.. maar toch!! En ik... ik ben van de week door mijn rug gegaan... Weet niet zo hoe het gekomen is.. ik werk natuurlijk in de kinderopvang, dus veel buk- en tilwerk. En daarnaast heb ik vorig weekend ook drastisch aan mijn tuin gewerkt. Misschien de combi ervan... Maar kan dus nu niet alleen werken. Gelukkig is het vakantieperiode en zijn veel kinderen op vakantie, waardoor iemand anders mij prima kan vervangen.. Anders was het wel even heeeeel vervelend geweest. Gisteren de hele dag op de bank gelegen, en vandaag gaat het gelukkig ietsje beter. Over twee weken begint mijn vakantie.. dus daar kijk ik heel erg naar uit. Nou meiden, ben benieuwd hoe het bij jullie gaat Doeg!!
Hallo beiden, Ben ik weer! Heb een superweekend gehad! Gewoon droog gehouden, heb 's avonds zelfs lekker in de binnentuin gezeten.. Dat was ook wel fijn! Het was trouwens niet bewust, maar kwam wel goed uit Heb mijn ei volgens FF op woensdag gehad, en ik heb op maandag en donderdag geklust, lijkt me niet goed.. 2 dagen ervoor en 1 dag erna.. Maar nou zakt mijn temperatuur vandaag weer, dus miss heb ik dan toch mijn ei vandaag Snap er in ieder geval niks meer van.. Ik heb eigenlijk wel het gevoel dat het raak kan zijn deze ronde, we hebben nu in ieder geval al beter geplande sex dan alle vorige rondes. (Ik ben der namelijk niet zo'n 1 die 1 keer in de 2 dagen sex heeft, te vermoeiend en ik zie daar de lol ook niet van in) En daarbij hoop ik natuurlijk gewoon dat het nu is raak is, ben die neppe zwangerschapskwaaltjes wel eens zat, wil nu wel eens de echte begin een beetje wanhopig te klinken volgens mij haha Ik vindt zo'n vlinder op je buik trouwens een super idee, dan kun je zo af en toe er nog eens aan denken. Ik heb dat zelf met mijn verjaardag, toen was ik namelijk zwanger.. Dat is dan de dag en vaak de maand dat ik er nog even aan denk, wel vaker maar het wordt minder.. Nu denk ik meer wanneer is het nou eens raak, maar goed het gaat allemaal niet zo vanzelfsprekend Maar goed we wachten maar weer af en blijven hopen
Hoii!! Fijn dat je het leuk gehad hebt! En ik dacht trouwens dat 2 dagen voor de eisprong juist wel goed was... Ik bedoel.. dat heb ik namelijk ook gedaan deze maand.. er vanuitgaande dat mijn eisprong op maandag was. Alleen bij mij is het dan voor het zingen... Ja.. om de dag zeggen ze dat dat het beste is.. maar dan wordt het zo'n verplichting ipv dat het lekker spontaan blijft. Vrijdag had ik het er nog met mijn vriend over.. dat het ons zo mooi lijkt als je straks heel bewust zwanger wordt (samen).. Mijn vriend zei dat ook, hij zei dan heeft klaarkomen echt een doel.. hahaha... Ja die neppe zwangerschapskwaaltjes.. ik voel ze nu ook.. irritant he? Haha je voelt het, maar eigenlijk weet je dat het niet kan.. want het is nog veel te vroeg.. en tóch.... je hoopt het zo! Ik weet wat je bedoelt.. ik voel me sinds 2 dagen zo weeïg misselijk, alsof je honger hebt. En eten helpt dan niet... want je voelt je na de tijd gewoon net zo! Ik denk dat we dan toch te graag willen.. Maar we wachten het af! Heb je trouwens dan nu niet steeds zo'n rotgevoel als je jarig bent? je geeft wel aan dat het minder wordt gelukkig.
Hallo, Nee dat geeft mij helemaal geen rotgevoel, want toen was ik zwanger en dat was dus vorig jaar mijn leukste verjaardag tot nu toe en toen ik daar dit jaar weer aan terug dacht werd ik weer helemaal gelukkig. (Maar echt aan de mk enzo daar denk ik dan niet echt aan, probeer eigenlijk altijd uit alle ellende aan de positieve dingen te denken, als die er zijn natuurlijk..) En idd volgens mij maakt dat 1 keer in de 2 dagen klussen je relatie kapot dan kun je volgens mij nog beter een keer missen, al hoewel dat op een gegeven moment ook aan je vreet.. En ik denk ook idd dat we veelste graag willen en ik vindt het ook altijd wel makkelijk om te zeggen als je zwanger bent dat het verschijnselen zijn, want ik heb tot nu toe elke maand verschijnselen, maar dat zegt tot nu toe nog niet zoveel Ik heb trouwens nog wel een vraagje? Weet alleen niet of jullie het weten, omdat jullie niet temperaturen.. Maar kun je ook een innestelingsdip op 4 DPO hebben? Mijn temperatuur ging namelijk onder de lijn 1 dag (gisteren dus) en vandaag steeg hij gelijk weer. En mijn eisprong blijft volgens FF op dag 20 en dan op dag 24 een innestelingsdip?? Ik heb in ieder geval beter geklust dus het zou miss dan toch een keer raak zijn
Hoi meiden, @Carlien, leuk te horen dat je het lekker hebt gehad samen met je vriend. Dat je 2 dagen voor je ei en 1 dag erna hebt geklust hoefd niks uit te maken hoor je ei leefd 24 uur sperma tot 72 uur en je weet nooit exact wanneer je ei is geweest, dus wie weet. Dat gevoel vandie nep zwangerschapskwaaltjes ken ik ook wel, echt om moe van te worden. Ik probeer het inmiddels ook echt te vermijden... Ik weet echt niks trouwens van tempen, lol . De innesteling vind sowieso plaats tussen de 5-10 dagen na je eitje, misschien heb je daar ook iets aan? Ik heb wel gelezen bij veel vrouwen dat de temp hoog blijft tot NOD dag bij veel zwangerschappen en als je niet zwanger bent zakt het meestal weer. Maarja, dat is toch allemaal dus geen garantie voor of je wel of niet zwanger bent. Ik snap wat je bedoelt met het is geen nare herinnering dat je tijdens je verjaardag zwanger was. Ik herinner mij vooral het mooie gevoel van het zwanger zijn meerendeel van de tijd. Toenvallig was ik ook zwanger tijdens mijn verjaardag, wel apart. @ Mysore, meid ik hoop echt dat je zwangerschapskwaaltjes wat betekenen hoor! Die tattooage op me buik deed goed pijn ja, ik heb een veel grotere op me rug en die deed vergeleken met die vlinder echt bijna geen pijn. Die op me buik leek wel alsof er een gat in gesneden werd haha, ik kon ook echtniet geloven dat dat kleine vlindertje er stond toen ik klaar was. Volgensmij doet het op vet meer pijn trouwens dus hoe meer vet hoe meer pijn het doet. @Allebei, ik heb vrijdag echt heeeel veel cervix slijm gehad tot vandaag dus ergens tussen vrijdag en gister moet me eitje zijn geweest en donderdag hadden we geklust. Dus wel net op het goede moment. Ik bof wel dat ik mijn ei altijd heel bijzonder goed opmerk daardoor hoef ik niet te tempen of te ovu testen of persee om de dag te klussen. Ik denk idd dat het echt relatie kapot makend is dat verplichte om de dag klussen. Ik heb ook met mijn vriend gelijk afgesproken dat we dat niet zouden doen en het spontaan zouden laten. Ik begrijp wel dat sommige vrouwen dat doen, als je niet goed je eisprong opmerkt zou ik ook zenuwachtig worden. Niet dat ik het niet een beetje in goede banen leid zodat we klussen rond me eitje, maar daar laat ik me vriend niet teveel van merken want dan voelt hij het als een plicht. (mannnen........ ) Ik ben echt heel erg blij dat me cyclus eindelijk redelijk netjes is en ik gewoon elke keer overuidelijk me eisprong opmerk. Deze ronde komt neer op een cyclus van rond de 28 dus, en ik voel me echt een geluks vogel alleen al daarom. Ik heb trouwens niet echt het gevoel dat het raak is maja, misschien zegt dat wel niks hahaha.. Ik heb ook nietzoeen zin meer om te hopen, ik zie wel en laat het op me afkomen! Wat willen jullie het liefst eigenlijk? Een jongen of een meid? Ik sprinkel ff wat babydust in de ronte *************************************************************** Heel veel liefs!
@mysore, Ik heb net je verhaal (dit topic) gelezen. Wat verschrikkelijk voor je dat je zielsveel houdt van een man die , zoals ik uit je verhaal opmaak, niet voor de 100% wil/kan kiezen. Je hebt al lang een relatie met hem toch? Als hij een echte man was en echt voor je zou gaan zou hij dit toch al lang gedaan hebben... Ik begrijp je gevoel voor hem en je kinderwens volkomen maar als je heel diep bij jezelf kijkt... wordt je hier echt gelukkig van? Volgens mij verdien jij een man die 200% voor je gaat en ook voor de 200% kindjes met jou wil!!
Hallo, ik denk laat even wat van me horen.. Ik heb echt het gevoel dat ik zwanger ben (alleen dan geen symptomen).. Dat wordt dus een heeeele grote teleurstelling als het niet zo is, waar ik met mijn verstand wel bang voor ben... Het is namelijk zo dat ik op mijn temperatuurkaart echt zo'n innestelingsdip heb (op 4 DPO, maar ik heb daar een topic over geopend en daar zeggen ze dat het wel kan) En mijn temperatuur is vandaag 37 graden wat voor mij hoog is. En mijn hele temperatuurkaartje is anders dan de vorige keer.. En ik heb gewoon zo'n gevoel zonder echte reden.. Want het enigste wat ik heb is af en toe zo'n menstruatie gevoel (heb gister maar een kruik op mijn buik gelegd, want wil toch voor de zekerheid geen pijnstillers innemen) Echt zo vaag.. normaal krijg ik symptomen en dan denk ik dus zwanger te zijn en nu denk ik zwanger te zijn zonder symptomen, hoop het toch echt zo... Want het zou echt een grote teleurstelling zijn en had dat klussen opgezocht, en de meeste sites zeggen dat je 2 dagen voor je eisprong het meest vruchtbaar bent en tot 2 dagen na je eisprong zou het kunnen, maar dan is je kans kleiner.. Even nog op de vraag wat wil je het liefst? Ik hoop op een jongen, maar eigenlijk maakt het me niet uit, vindt het allebei helemaal geweldig Waar hoop jezelf op dan? Het lijkt me trouwens superfijn als je je eisprong altijd voelt, dan scheelt je een heel stuk twijfelen, heb je ook een regelmatige cyclus of dat niet?? 28 dagen zou trouwens echt netjes zijn.. Maar goed.. ik hoor het wel weer.. Hoe is het met jullie? Al een paar dagen niks gehoord.. miss helpt dat babydust wel
Hey Carlien, wauw dus je voelt je echt zwanger? Ben super benieuwd hoor, laten we het hopen he. Ik ben heel onregelmatig eigenlijk maar ik merk altijd precies op wanneer me eisprong is, heel handig dus daar ben ik echt superblij mee altijd. Achja je weet het nooit he je kan wel een of ander superei hebben die 3 dagen rondzwemt! Ik heb deze maand wel een super ei(eren) gehad. Heb echt 4 dagen cervix slijm gehad, dat heb ik nog nooit zo lang gehad. Het zal mij benieuwen. Ik wil jullie sowieso aanmoedigen niet te vroeg te testen, doe ik ookniet. Daar raakt een mens veelste veel van in de war. Ik wil zelf het liefst een klein ventje, maar zoals iedereen zegt het andere geslacht is ook welkom. Duhhh... tuurlijk Liefs Chai
Joehoe daar was ik weer Zoals ik al verteld had was ik door mijn rug gegaan en heb het dus even heeel rustig aan gedaan Heb af en toe wel via mijn mobiele telefoon jullie berichtjes gecheckt hoor! En dat was wel leuk, want ik moest soms wel even lachen.. Meiden ik hoop voor jullie dat jullie lekker zwanger zijn deze maand! Niets geen teleurstellingen meer! Gewoon lekker heerlijk en gezond zwanger.. huppakee!! Jullie klinken in ieder geval positief! En je hoort het wel eens, vrouwen die ook maandenlang allerlei kwaaltjes voelen en dan opeens niets! En dan blijken ze zwanger . Dus wie weet! Wat is DPO?? Die begrippen zeggen mij eigenlijk allemaal niet zo veel.. En tempen doe ik ook niet.. ik heb het wel eens geprobeerd hoor.. en dan kon ik echt zien dat ik de dag dat ik ongesteld moest worden een daling van 0,1 tot 0,2 had. Maar verder dan dat... sorrie Carlien... dat is nog een beetje een ver van mijn bed show.. Gelukkig heb je idd bij andere forums gekeken en zijn er meiden die er wel meer verstand van hebben dan ik Het is idd cliché Chai, 'als het maar gezond is'.. maar ik denk dat je altijd wel een lichte voorkeur hebt.. in mijn geval zou ik graag een jongetje willen krijgen. Die worden bijna niet geboren in mijn familie!! heeel apart! Dat slaat een generatie over geloof ik want mijn moeder heeft heeel veel broers haha. De kleinkinderen van mijn oma zijn bijna allemaal meisjes! En het lijkt mij heel leuk om een klein mannelijk exemplaar van mijn vriend te krijgen Hihi maar tegelijkertijd lijkt het me ook weer heel bijzonder om te zien hoe hij met zijn dochter omgaat.. en dat onze dochter op mij lijkt (niet dat ik mezelf nou zo mooi vindt haha.. maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel!). @Wow. Lief bericht van je. Ik kan er helaas weinig op zeggen, ik begrijp wat je zegt, je bent ook niet de enige die dat zegt. Zelfs familieleden van mij. Maar goed.. ik kies ervoor om hem nu zijn eigen beslissing te laten maken. Ik hoop alleen niet dat het heel lang duurt want mijn biologische klok gaat steeds harder tikken natuurlijk. Maar ergens heb ik altijd gedacht dat als het uit zou gaan met mijn vriend dat ik dan via een donor zwanger wil worden. Ik ben namelijk geen uitgaanstype dus ik weet niet goed hoe ik wel iemand tegen kan komen (kinderopvang werken ook niet bijzonder veel mannen ). maar ik zie het wel.. misschien ga ik dan wel lekker stappen Punt is meer dat ik me dan afvraag.. wat als het dan na een jaar alsnog verkeerd gaat?? Mijn prioriteit (nadat mijn huidige relatie definitief is stukgelopen) is kinderen... en dan de man... Klinkt dat hard? haha. maar goed... dat is een volgend hoofdstuk.. eerst het huidige hoofdstuk maar eens uitlezen Oja en ps... mijn kwaaltjes? Ik weet dat ik officieel niet mee doe... maar gevoelsmatig wel hoor... Ik heb dus een scheef bekken.. ene been langer dan de andere.. en het schijnt dat je daar met (ook prille) zwangerschappen sneller last van hebt. Mijn laatste ongesteldheid was ook wel heel anders.. 2 dagen helderroodbloed, daarna 1 tot 1,5 dag stolsels en daarna een paar dagen bruinverlies. Zonder buikpijn (echt niks). Normaal gesproken ben ik een paar uur licht ongesteld en dan ineens met gigantische buikpijn breekt het door.. en dan 2 dagen erg veel en dan 2 dagen weinig... dat is het... Mijn onderbuik is behoooorlijk opgezet, eerder dan andere maanden... af en toe steekjes in mijn tepels.. en idd ongi-krampjes.. oja en af en toe ook opeens duizelig.. zelfs als ik rustig op bed lig.. Maar ja.. het zal idd wel weer niks zijn!! Dat houd ik mezelf dan ook wel weer voor... :x Wat hebben jullie voor symptomen dan? Doegg!!
Ja ik voel me echt zwanger, is ook niet hetzelfde als de vorige rondes, ook mijn man denkt dat ik zwanger ben.. Maar zul je zien dat het gewoon nieuwe schijnzwangerkwaaltjes zijn *zucht* Dat lijkt me echt superfijn als je een eisprong voelt, eigenlijk vooral als je een onregelmatige cyclus hebt.. Cervix slijm voel ik niet zo goed, ja een paar keer maar dan 1 dag, heb dat niet zoveel, maar ben dan ook beniewd of het bij jou raak is met onze supereieren En normaal ben ik ook tegen op te vroeg testen, maar ik heb deze ronde is van die matcare testen gekocht, wil ze toch eens uitproberen, je leest er wel vaker over op zp. En ik verlies nog net niet mijn haren van de stres (stom, stom, stom, ik weet het..) Ja bij mij ook, ik vindt mezelf altijd zo apart, de meeste vrouwen (zo lijkt het) zouden graag een meisje krijgen. Maar als ik gezinnen zie met alleen jongens of alleen meisjes, dan heb ik liever alleen jongens. En gemend is natuurlijk helemaal geweldig Maar goed je hebt het niet voor het zeggen natuurlijk.. Nog een paar dagen en dan heb ik meer zekerheid Ben ik denk ik ook weer wat beter te pruimen voor mijn man
Hihi erg is dat he? Je hebt hoop maar uit zelfbescherming vertel je je zelf dat het toch niet zo zal zijn.. om verdriet te voorkomen.. en dat verdriet dat is er toch wel.. maar soms helpt het wel om het verdriet minder te voelen. Maar ik hoop écht dat jullie zwanger zijn hoor! Ik ga jullie wel volgen dan Maar nog een week wachten jongens! Spannend voor jullie! En of je nou ongesteld word of niet.. haha. die hormonen gieren door je lijf! En dan ben de onzekerheid en de stress erbij.. maakt ons vrouwen volgens mij nog eens XTRA chaggie!! Arme mannen ja.. hihihi Ik zou pas op zijn vroegst testen de dag nadat je normaal gesproken ongesteld word. maar ik las wel eens dat als je onregelmatig ongesteld bent dat je dan de langste menstruatie moet nemen en dan de dag daarna moet testen. Ja,.. als je nou zelf met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat je je eisprong gehad hebt... dat zou beter zijn! Dan weet je gewoon precies wanneer je je man moet verleiden haha Ik heb dat ook wel eens gehad dat ik een steek voelde en 16 dagen later werd ik ongesteld. Maar dan nog is het een gok. Overigens heb ik toen mijn vriend gebeld, hoor! Dat vind ik persoonlijk te ver gaan. Ik wil mijzelf nog wel in de spiegel kunnen kijken.. Maar ik vraag me af of die vrouwen die hun eisprong voelen ook echt met 100% zekerheid kunnen zeggen dat ze op DAT moment hun eisprong hebben. Of bleek het dan achteraf toch echt hun eisprong te zijn? Zou wel beter zijn als het kon he...
Lekker laat Maar toen er voor de derde keer een mug (ofzo) bij mijn oor zat was ik het zat:x, ik ben er dus maar uit gegaan en wat doe je dan? Op zp kijken of er nog nieuwe berichtjes zijn.. Maar goed nou ik er toch ben kan ik ook wel even reageren.. Eerst is even DPO = Days past ovulation En dan een klein beetje uitleg (voor zover ik het snap bij het tempen) Je eisprong kun je zien doordat je temperatuur met zo ongeveer 0,2 graden zakt en vervolgens 1 dag laag blijft, om vervolgens te stijgen en dan moet ie hoog blijven tot je menstruatie en dan zakt ie weer, tenzij je zwanger bent, want dan blijft ie hoog. Je basale temperatuur is je gemiddelde temperatuur voor je eisprong bij mij is dat zo tussen de 35 en de 36. Daarnaast heb je de temperatuur na je eisprong die was bij mij de vorige ronde zo ongeveer 36,7/36,8. En minder stabiel als deze ronde. Een innestelingsdip is een temperatuur die 1 dag zakt na je eisprong en dan gelijk de volgende dag weer stijgt (normaal gebeurt dit tussen 5 en 10 DPO) Maar bij mij denk ik dat dit op DPO 4 is gebeurt. A triphasic chart shows three levels of temperatures: pre-ovulation, post-ovulation, and then a second rise around 7-10 days after ovulation. (dit heb ik van Fertilityfriend (FF) en dat is net zoals een innestelingsdip, het kan een teken zijn van een zwangerschap) En dan het laatste LF = Lutale Fase, dit is de fase tussen de eisprong en je ongesteldheid. Mij vertelde ze bij dat andere topic dat als je een kortere LF hebt dan 14, je ook eerder een innestelingsdip kunt hebben. (Ik had 13 in plaats van 14 de vorige ronde) Maar goed dat was even het technische verhaal, mocht je in de toekomst nog willen tempen dan heb ik hier volgens mij (bijna) alles neergezet. En nou begrijpen jullie ongeveer waar ik het over heb en ik verveel me toch.. haha Temperaturen: voor een beter inzicht in je cylcus | algemeen | artikelen Deze site vondt ik later pas, het is inmiddels al 1:07, gaat helemaal goed not, maar goed, daar staat het nog duidelijker uitgelegd.
Dit waren mijn reacties weer, beetje technisch, maar anders moeten jullie er maar over heen lezen. Ik ga nou toch maar weer proberen te slapen..