2e kindje en PCOS

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ElinevK, 6 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Even delen, omdat jullie de frustratie vast begrijpen :)

In 2017 is ons grote kleine vriendje geboren. Omdat we met hem een pittige start hebben gehad, heeft het even geduurd voordat we konden toegeven aan de wens voor een tweede kindje. Vanaf deze maand gaan we het weer proberen! Ik ben zo benieuwd!

Helaas is er bij mij na de vorige zwangerschap PCOS vastgesteld. Voor of tijdens de vorige zwangerschap(pen) is dit nooit gezien bij een echo, dus vermoedelijk is het ontstaan na de laatste en voldragen zwangerschap. Even dacht ik dat mijn cyclus weer rustig was maar uitgerekend deze maand weer langer dan normaal. Ik zal een rijtje delen vanaf mei 2018 (toen ben ik gaan bijhouden, daarvoor was het i.v.m. bv nog erg onrustig).
    46-47-32-30-32-en nu dus alweer 37 dagen en countingo_O.

Even geduld dus weer, wel een hoop krampen maar nog geen AF. Hopelijk komt die gauw en kunnen we daarna echt van start! :)

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou. Ik zit precies in het zelfde schuitje als jij.

Ook in juni 2016 ma met curettage gehad
    En in mei 2017 onze knappe man geboren. Maar we zijn wel 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden.
    Ik heb vorige maand mijn spiraal laten verwijderen.

Had tijdens mijn spiraal 1 menstruatie. Precies 28 dagen (vlak na verwijderen) weer een menstruatie. Ik zou vandaag of morgen (uitgaande van 28 dagen) ongesteld moeten worden. Maar nog helemaal geen tekenen dat ie er aan komt.

2 weken geleden wel een flinke ovulatie steek gevoeld.

Maar Ja.. met Pcos is niks zeker.

Zoooooooo frustrerend.....

3. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Wat spannend Imona!
    Hopelijk is je cyclus snel weer op de rit!
    Bij jou was op voorhand bekend dat je PCOS had?
    Bij mij nu pas, al zijn er wat tekenen dat dit al langer een rol zou kunnen spelen.
    Mijn vorige zwangerschappen zijn in 1x in ontstaan, dat geeft een beetje valse hoop voor nu merk ik!

Ik keek er zo naar uit, mijn cyclus was 3 maanden erg netjes, op de een of andere manier had ik dat voor deze maand dus ook verwacht. Maar ja, ander eetpatroon door de feestdagen etc. Je weet het niet!

Nu maar proberen in alle rust *proest* af te wachten...
    Grappig, voor een 2e kindje voelt het net zo spannend, of misschien wel spannender, dan bij de eerste!

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja voor de eerste wist ik het al. Ik was 21 roen ij stopte met de pil maar er kwam maar geen menstruatie. Lees een half jaar helemaal niks.

Toen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar 3x 3 maanden moeten proberen om af te vallen. (Lukte niet) toen ben ik de 4ex woest geworden dat ik NU geholpen wilde worden en niet weer met niks naar huis gestuurd. Toen kreeg ik clomid. Perfecte cyclus van 28 dagen. Na 3 rondes zwanger. Helaas ma. 2 weken later curettage. 10 weken later ongesteld. Toen weer clomid en toen raak.

Ik was 23 toen ik zwanger werd van onze zoon.

We hebben voor nu nog geen haast om zo snel mogelijk zwanger te worden ofzo. Maar ik heb die spiraal laten verwijderen om te zien hoe die cyclus gaat ontwikkelen. Inmiddels 8 kilo afgevallen en een veel gezonder eetpatroon.

Maar nu er weer geen tekenen zijn van een menstruatie heb ik er al weer zwaar de pest in..

5. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Oh meis, dan hebben jullie ook al een hevig traject achter de rug! Dat maakt misschien ook dat de frustratie er nu weer is. Althans, bij mij wel merk ik.

Wel heel goed dat je voor jezelf bent opgekomen bij de gyn! Als je zelf al zo merkt dat het niet gaat. Wel heel naar dat het zo lang heeft moeten duren voor jullie geholpen werden.

Dat niet kunnen afvallen is wel bekend hoor. De 10 kilo van de zwangerschap zitten er nog aan. Ik val nu officieel in de obesitascategorie, heel verdrietig. Inmiddels een aantal dingen geprobeerd maar niets werkt. Ik neem de gok nu maar. Na (hopelijk) een volgende zwangerschap een nieuwe poging. Ik eet overigens wel gezond, heb nu al een tijd ondersteuning van een diëtiste gelukkig.

Hopelijk arriveert AF snel bij ons allebei!

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik ook obesitas.

Ik ben 1.68. Ik woog 100 kilo. Nu inmiddels 92. Ik doe er echt hard mijn best voor maar het komt niet aanwaaien.

Wat bedoel je met AF?

7. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    AF: Aunt Flo, je menstruatie :)

Imona vindt dit leuk.
  8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    T blijft gewoon erg lastig. Is geen pijl op te trekken. Loop je je niet op te vreten dat je niet zwanger wordt, loop je je wel op te vreten dat je niet ongesteld wordt. Haha..

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb jij trouwens ook dat je menstruaties zo ontzettend pijnlijk zijn? Voor ik mijn spiraal had ging ik elke maan door de grond van de pijn. Kon zelfs niet normaal mijn werk doen...

De afgelopen 2 x het last van gehad.

10. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Ja, met name na zo'n lange cyclus. Na mijn bevalling was dit even een tijdje helemaal weg. Na het stoppen met bv. werd dit steeds erger. Ik gebruik nu standaard Naproxen of Aleve Feminax, anders zou ik 3a4 dagen op de bank liggen. Het is inderdaad nooit goed :)

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik zit nu trouwens te denken.

Ik voelde zondag 24 december een flinke ovusteek. Even er van uitgaande datvei 48 uur later springt zou die dus op 26 december gesprongen zijn. Uitgaande van een gemiddelde LF van 14 dagen zou ik pas dinsdag ongesteld moeten worden.
    Dan zou ik een cyclus van 31 dagen hebben. Dat zou wel redelijk kunnen kloppen dan.

Afwachten maar. Voel wel heel lichtjes wat ongigevoel. En vanmorgen iets gevoelige borsten met vlagen. Dus het zou kunnen...

Afwachten maar weer...

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @ElinevK al een menstruatie gehad of nog niks?

Hier nu dag 34 en nog steeds niks...

13. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Jup, sinds dinsdag. Op CD38, ik ben heel benieuwd naar hoe het verder gaat. Ik ga voor jou ook duimen dat het snel komt!

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja spannend. Hopen dat het nu een beetje blijft komen.

Ja ik verwacht er bij mezelf niet veel van. Ik blijf me voorlopig maar richten op afvallen enzo. De rest komt vanzelf wel.

15. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    In mei 2009 ben ik in de eerste ronde met clomid zwanger geraakt van onze zoon. Daarvoor was bij mij vastgesteld dat ik PCOS had. Ik was toen net 24 toen ik stopte met de pil. Gelukkig kon ik van de huisarts snel bij de Gyn terrecht, want ik had al door dat ik niet zwanger kon raken op de normale manier. Geen menstruatie, geen eisprong.
    Nu juli 2018 na 3 jaar 'overleg' met partner, uiteindelijk toch besloten om voor een 2de te gaan. Ik kon gelijk terrecht bij de Gyn en ben in aug gestart met clomid. Tot nu toe geen resultaat. 14/1 weer afspraak met gyn om te kijken of we nog wat andere opties hebben!
    Ben benieuwd..

Ninaatjuh vindt dit leuk.
  16. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Start clomid is sept en geen aug :rolleyes:

17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier nog steeds niks...

We laten het voorlopig even op an beloop. Maar hrtvis zoooo frustrerend.. inmiddels cd 37...

18. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hoi lees jou verhaal net erg herkenbaar.
    Ik ben de 1e keer ook zwanger geraakt na diagnose pcos na 1 maand clomid.
    Prachtig zoontje gekregen. Hij is nu 3 en een half.
    Zijn inmiddels alweer 1jaar en 8 maand bezig clomid hormooninjecties en letrozol al geprobeerd helaas nog niet zwanger.
    Deze maand mijn eerste iui behandeling gehad zit nu op het wachtbankje.
    Hoop dat jij ook gauw positief mag testen:)

Kiki84 vindt dit leuk.
  19. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    @Ninaatjuh en @Kiki84, wat spannend voor jullie zeg. Ik duim voor snelle positieve testen voor jullie!

@Imona, hoe is het nu bij jou?

Kiki84 en Ninaatjuh vinden dit leuk.
  20. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Jaa super spannend hoop het ook. We gaan ervoor :)

Deel Deze Pagina