Help...

Discussion in 'Zwanger worden' started by mxm, Jul 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mxm

mxm Niet meer actief

Kan iemand mij helpen?
    Hoe en wat ik het beste kan doen..

Ik ben ongeveer 4/5 jaar aan de pil geweest.
    Sinds vorige week ben ik gestopt met de pil, aangezien wij een kinderwens hebben.
    Ik zat in mijn laatste pil week, maar heb deze niet afgemaakt!
    Normaal gesproken word ik vandaag ongesteld, maar ik ben het nog niet..
    Alleen gister en vandaag een klein beetje oud bruin bloed verloren.

Ik heb vandaag alvast foliumzuur en ovulatietesten gehaald.
    Net een half uurtje geleden deed ik (omdat ik het nog nooit gebruikt had, en even wou uittesten) voor de grap een ovulatietest. Deze was volgens iemand die een reactie op mijn andere onderwerp gegeven had, negatief. omdat allebei de streepjes even donker moeten zijn. Nu deed ik het gewoon voor grap, maar ik dacht dat als je aan de pil bent helemaal geen eisprong/ovulatie krijgt. Betekent het streepje dan helemaal niks? Ik heb wel heel erg hoofdpijn, dat kan misschien omdat ik net ben gestopt met de pil?

Hoe kan ik nu het beste verder gaan? Mijn menstruatie afwachten? en dan vanaf daar verder gaan kijken? bedankt voor jullie hulp

Attached Files:

2. mamalacht

mamalacht Actief lid

Apr 19, 2017
    385
    267
    63
    Er zitten denk ik altijd wel wat hormonen in je urine, vandaar de heel lichte verkleuring. Pas als de hoeveelheid echt spectaculair stijgt, kleurt de test ook goed donker.

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    welkom bij de streepjes plassers :) waar ik ook in mijn cyclus zit krijg ik altijd een streepje op een ovulatietest

Je bent trouwens gestopt met de pil, dat betekend dat je nu gewoon een eisprong gaat krijgen, misschien was dat bruine bloed al je menstruatie voor deze ronde.. maar het lijkt me verstandig om in ieder geval met ovulatietesten een tijdje te wachten. die kan je later er altijd bij pakken als je al een tijdje bezig bent

4. ilse23

ilse23 Actief lid

Jan 16, 2017
    283
    186
    43
    Female
    Kinderopvang
    veluwe
    is dit een ovulatietest en zwangerschapstest... zo lijkt het met die cassette haha

5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

Sep 25, 2014
    2,529
    1,234
    113
    Female
    Haha ja ik vond het ook op een zwangerschapstest lijken. Blijkbaar zijn er ook zulke ovu testen, dat wist ik niet :)

6. ilse23

ilse23 Actief lid

Jan 16, 2017
    283
    186
    43
    Female
    Kinderopvang
    veluwe
    aah vandaar! mijn ovulatietest ziet er altijd zo uit dus ik zou doortesten tot je je piek hebt gevonden !

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Streepjesplassers? Dan is bijna elke vrouw een streepjesplasser! Het is namelijk doodnormaal dat je gedurende je cyclus zulke streepjes plast! Elke vrouw heeft de gehele cyclus (zelfs tijdens de menstruatie) LH in haar lichaam waarop een ovulatietest met een licht tweede streepje kan reageren. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Bovendien hoeft een ovulatietest niet op te lopen naar een piek. Vaak knalt een ovulatietest zomaar ineens. LH schommelt namelijk.

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    prima dan is elke vrouw een streepjesplasser ;) Ik weet wel hoe ovulatietesten werken hoor heb ik ze ook net iets te vaak voor moeten gebruiken

Share This Page