Ik was idd aan het rondkijken op internet en daar kan ik die uitslag ook niet vinden. De huisarts had het over dat 15 normaal is en mijn man op 2 zit. We moesten ook echt 10x vragen wat die nu precies bedoelde want hij bleef maar praten over 'wat verminderd' maar 'wat' kan heel veel betekenen en als ik de uitslag 2 van de 15 hoor noem ik dat sterk verminderd. Daar was hij het dan wel weer mee eens.... pff lekker onduidelijk allemaal!
Mijn ervaring is dat een huisarts niet heel veel weet van wat goed is en wat verminderd. Je kunt bij de huisarts gewoon de uitslag opvragen, die krijg je dan geprint mee. Zet die waardes dan eens hier neer. Daarbij kun je na een jaar beter naar het ziekenhuis, dan kijken ze er serieuzer naar.
Onze huisarts heeft zelf toegegeven dat hij helemaal geen verstand had van het interpreteren van die cijfers, zelfs onze gyn niet... We moesten verder naar een fertiliteitsarts om de juiste informatie te krijgen. Succes in ieder geval en eventueel toch tijdig met vitamienen starten, die kunnen alleen maar positief werken!