Cyclus na borstvoeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Appeltje22, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Hai!

Mijn man en ik hebben besloten om zonder condoom te vrijen, een beetje op de bonnefooi. Een zwangerschap is super welkom maar als het nog even duurt is dat ook prima.

Nu ben ik net afgelopen week gestopt met borstvoeding geven en was ik benieuwd wanneer mijn cyclus weer een beetje op gang komt. Natuurlijk is het afwachten, maar toch benieuwd naar ervaringen van anderen!

2. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hallo!
    Bij mij duurde het wel een tijdje. En de cyclussen waren rommelig en lang en dan steeds een hele korte lf
    Pas een paar maanden na t stoppen met bv weer een normale cyclus

Appeltje22 vindt dit leuk.
  3. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Hooi,
    Had je nog een nacht voeding? bij mij na 6 maanden voeden de nacht voeding eraf, 1 maand later ongesteld, niet precies cyclus van 28 dagen zoals daarvoor maar 3x verschillend, dacht 27, 32 en nog iets maar die maand werd ik zwanger dus kan snel gaan!!

4. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik werd een maand na het stoppen met borstvoeding toen mijn kindje 15 maand was weer ongesteld. Cyclus was meteen weer als vanouds Bij de tweede werd ik ongesteld nog tijdens de borstvoeding, maar zij heeft 2 jaar bv gehad. Cyclus was toen eerst nog wat onregelmatig.

5. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Haha leuk om te horen! Ik ben heel benieuwd. Nou was mijn cyclus altijd suuuuper onregelmatig, dus dat is ook wel lastig.

Mempie vindt dit leuk.
  6. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Ja haha ik heb er zowiso toen heel wat testen doorgegooid, onregelmatig is altijd wat lastig maar houd de boel spannend:p

7. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Bij mij duurde het 30 dagen na het stoppen van bv, daarna tussen de 34 en 37 dagen. Voor de zwangerschap had ik een cyclus van 39 dagen, dus was prima

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn oudste werd ik ongeveer 9 wkn na bevalling ongesteld, was aan afbouwen met BV (maar nog niet gestopt). Het duurde toen 3 cycli voor ik weer normaal regelmatig was.

Bij tweede en derde werd ik ongesteld 4 mnd resp 9 mnd na bevalling, tijdens nog steeds volledige BV. Het duurde toen ongeveer 9-10 cycli voor ik weer regelmatig was (maar dat zou ik neem aan anders zijn geweest als wel gestopt was met BV ;)).

Volgens mij is alles een beetje mogelijk... afwachten wat je lijf gaat doen.

9. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik ben na het stoppen vd borstvoeding 1x ongesteld geworden en toen zwanger geraakt.
    Dochter was toen 10 maanden oud

10. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik geef nog bv en wij doen t ook beetje op de bonnefooi, spannend! Na ons zoontje werd ik na 11 maanden weer ongesteld, ik gaf toen nog bv. Onze dochter is nu zowat 10 maanden.

Deel Deze Pagina