Haha, ja de naam zegt het al; Als je weet wanneer je eisprong is, is het dan verstandig om het een aantal dagen tot een week van tevoren niet te doen, zodat je misschien extra veel/goed zaad hebt.....of is dat juist niet goed? :
Dat is juist wel goed alleen moet je dan wel heel erg zeker van je zaak zijn dat op dat moment je eisprong is anders is het weer zonde.
Ja, volgens mij was het juist goed om het om de dag te doen. Anders loop je toch het risico op oude en dode zaadcellen?
dat is niet goed hoor, als je het om de dag doet heb je steeds kwalitatief sterk zaad. zaad kan oud worden en tsja dan heb je er niks aan
als je het om de dag doet zijn er niet zoveel zaadcellen dan dat je paar dagen tussen laat. Zo snel wordt het ook weer niet geproduceerd heeft onze arts verteld. Om de 2 a 3 dagen is het beste. succes iedereen
hmm mijn gyn vertelde juist dat het niks uit maakt om de dag of om de 2 dagen, als er maar 24 uur tussen zit. ook gaf hij het voorbeeld van een man die voor ivf moest produceren, was een slechte lading, 20 minuten later weer geprobeerd, veeeel betere lading. een week zou ik het niet laten, dat heeft echt geen zin.
Natasja, Wat bedoel je met "een week zou ik het niet laten, dat heeft echt geen zin", dat als je minimaal 1 week geen zaadlozing hebt gehad, het sperma zodanig slecht is dat je er niet zwanger van kan worden? Caroline
Wat is er gebeurd met gewoon wanneer je zin hebt? Zo ben ik zwanger geraakt... (en na de daad even langer dan normaal blijven liggen, of dat heeft geholpen? Geen idee!) Succes!
Zaad wordt pas gemaakt als het nodig is volgens mij... Dus opsparen is niet helemaal mogelijk, tenzij je zorgt dat het wel gemaakt wordt, maar binnen blijft... Nou schijnt een man tig keer per dag aan sex te denken, dus dat zou vanzelf moeten gaan dan.... Maar gewoon elke 24 a 36 uur (een man moet ook rust hebben) en geen laptop's op het kruis moeten het ook doen hoor En ook de vrouw moet klaarkomen, liefste nog iets na de man, dat schijnt ook weer goed te zijn om het zaad naar binnen te helpen. Maar opsparen... denk niet dat het gaat helpen....
hoi hoi! Het beste is om de 2 dagen, het teveel aan zaadcellen of afgestorven zaadcellen worden gewoon mee uitgeplast. Maar ik denk dat het ook een beetje van man tot man afhangt, zijn natuur zal ik maar zeggen. groetjes sarah
Ben het helemaal met Brussie eens! Gewetensvraag: Wat zouden jullie dan doen als je héél veel zin hebt, maar je hebt het gisteren nog gedaan? hihi, ik zou er een poll van moeten maken...
Oh ja, je kunt ook veel informatie over dit onderwerp vinden onder het kopje 'we vrijen al jaren verkeerd' aan het begin van deze pagina. Die arts geeft aan dat je het beste gewoon iedere dag kunt seksen. Maar daar zijn de meningen van de deskundigen ook nogal over verdeeld als ik de reacties hier lees. Toch kun je volgens mijgewoon het beste seks hebben als je ook echt zin hebt. Er gaat niks boven een oprechte liefdesbaby, toch?
Heb me ook laten vertellen dat om de 2 dagen goed is, dat het zaad dan kwalitatief het beste is. Maar dan zit ik toch wel met een vraagje... waarom moet je dan ongeveer 5 dagen onthouding hebben voor een zaadtest? Begint de kwaliteit dan niet achteruit te gaan? Sorry als het een beetje gek geformuleerd is hoor.
of je er niet zwanger van kan worden weet ik niet, maar de kwaliteit neemt wel af. in ons geval (veeeel minder zaadcellen dan normaal) is het gewoon schadelijk.
gewoon doen simpel als je zin hebt heb je zin, zo hoort het ook.... omdat ze dan de kwaliteit het beste kunnen bekijken of hoeveel en op welke manier ze dan nog leven....
Ok daar kan ik inkomen, maar als je dan een randgeval zou zijn dan kan het toch allemaal wel goed zijn met 2 dagen ofzo?