Zaad opsparen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jipperke, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipperke

Jipperke Lid

21 nov 2006
    79
    0
    0
    Haha, ja de naam zegt het al;
    Als je weet wanneer je eisprong is, is het dan verstandig om het een aantal dagen tot een week van tevoren niet te doen, zodat je misschien extra veel/goed zaad hebt.....of is dat juist niet goed? :(:

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dat is juist wel goed alleen moet je dan wel heel erg zeker van je zaak zijn dat op dat moment je eisprong is anders is het weer zonde.

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik dacht altijd dat het juist niet goed was omdat je dan veel zwakke zaadcellen hebt

4. ikkie

ikkie Actief lid

28 dec 2006
    221
    0
    0
    Ja, volgens mij was het juist goed om het om de dag te doen. Anders loop je toch het risico op oude en dode zaadcellen?

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

dat is niet goed hoor, als je het om de dag doet heb je steeds kwalitatief sterk zaad. zaad kan oud worden en tsja dan heb je er niks aan

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    als je het om de dag doet zijn er niet zoveel zaadcellen dan dat je paar dagen tussen laat. Zo snel wordt het ook weer niet geproduceerd heeft onze arts verteld. Om de 2 a 3 dagen is het beste.

succes iedereen

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hmm mijn gyn vertelde juist dat het niks uit maakt om de dag of om de 2 dagen, als er maar 24 uur tussen zit.
    ook gaf hij het voorbeeld van een man die voor ivf moest produceren, was een slechte lading, 20 minuten later weer geprobeerd, veeeel betere lading.

een week zou ik het niet laten, dat heeft echt geen zin.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    mijn gyn zei tussen de 3 en 5 dagen, seks hebben,
    dat hebben die van het lab ook geschreven

9. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Natasja,

Wat bedoel je met "een week zou ik het niet laten, dat heeft echt geen zin", dat als je minimaal 1 week geen zaadlozing hebt gehad, het sperma zodanig slecht is dat je er niet zwanger van kan worden?

Caroline

10. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Wat is er gebeurd met gewoon wanneer je zin hebt? Zo ben ik zwanger geraakt... (en na de daad even langer dan normaal blijven liggen, of dat heeft geholpen? Geen idee!)

Succes!

11. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Zaad wordt pas gemaakt als het nodig is volgens mij...
    Dus opsparen is niet helemaal mogelijk, tenzij je zorgt dat het wel gemaakt wordt, maar binnen blijft...
    Nou schijnt een man tig keer per dag aan sex te denken, dus dat zou vanzelf moeten gaan dan....

Maar gewoon elke 24 a 36 uur (een man moet ook rust hebben) en geen laptop's op het kruis moeten het ook doen hoor ;)
    En ook de vrouw moet klaarkomen, liefste nog iets na de man, dat schijnt ook weer goed te zijn om het zaad naar binnen te helpen.

Maar opsparen... denk niet dat het gaat helpen....

12. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi hoi! Het beste is om de 2 dagen, het teveel aan zaadcellen of afgestorven zaadcellen worden gewoon mee uitgeplast. Maar ik denk dat het ook een beetje van man tot man afhangt, zijn natuur zal ik maar zeggen.
    groetjes sarah

13. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Ben het helemaal met Brussie eens!

Gewetensvraag:
    Wat zouden jullie dan doen als je héél veel zin hebt, maar je hebt het gisteren nog gedaan?

hihi, ik zou er een poll van moeten maken...

14. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Oh ja, je kunt ook veel informatie over dit onderwerp vinden onder het kopje 'we vrijen al jaren verkeerd' aan het begin van deze pagina. Die arts geeft aan dat je het beste gewoon iedere dag kunt seksen. Maar daar zijn de meningen van de deskundigen ook nogal over verdeeld als ik de reacties hier lees.

Toch kun je volgens mijgewoon het beste seks hebben als je ook echt zin hebt. Er gaat niks boven een oprechte liefdesbaby, toch?

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    dit klopt helemaal, zaad van 2 daagjes oud heeft de beste kwaliteit :)

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Heb me ook laten vertellen dat om de 2 dagen goed is, dat het zaad dan kwalitatief het beste is. Maar dan zit ik toch wel met een vraagje... waarom moet je dan ongeveer 5 dagen onthouding hebben voor een zaadtest? Begint de kwaliteit dan niet achteruit te gaan?

Sorry als het een beetje gek geformuleerd is hoor.

17. ikkie

ikkie Actief lid

28 dec 2006
    221
    0
    0
    Als je het om de dag doet zit er zo´n 48 uur tussen. Dat lijkt me toch wel genoeg om te herstellen?

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    of je er niet zwanger van kan worden weet ik niet, maar de kwaliteit neemt wel af. in ons geval (veeeel minder zaadcellen dan normaal) is het gewoon schadelijk.

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

gewoon doen simpel als je zin hebt heb je zin, zo hoort het ook.... ;)

omdat ze dan de kwaliteit het beste kunnen bekijken of hoeveel en op welke manier ze dan nog leven....

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ok daar kan ik inkomen, maar als je dan een randgeval zou zijn dan kan het toch allemaal wel goed zijn met 2 dagen ofzo?

Deel Deze Pagina