We konden online mijn mans zaaduitslag bekijken, wie kan er wat over uitleggen? Daarnaast stond bij opmerking: teratozoospermie
De waardes zien er allemaal goed uit, vooral de VCM is belangrijk en die is goed. Wel zit het aantal zaadcellen met een normale vorm met 3 (bij normaal staat 3 L) net onder de ondergrens van 4. -Dat is die teratozoospermie Het is mij niet helemaal duidelijk of dat nou echt effect heeft op de vruchtbaarheid. Onze gynaecoloog (mijn man had bij kopafwijkingen 96% en dat is de grens) maakte zich daar totaal niet druk over omdat er met een goede VCM ook nog steeds miljoenen goede zaadcellen zijn..
Dankjewel! ben benieuwd wat ze gaat zeggen volgende week dan over die teratozoospermie, ik vond 91 hoog klinken maar dat valt dus nog mee.Fijn dat het in ieder geval voor de rest goed eruit ziet!
Ja ik had zelf ook al opgezocht, maar we snappen het niet helemaal omdat eigenlijk de rest van de uitslagen wel goed lijkt te zijn. We zullen het vrijdag wel horen!
wat ik eruit op maak is dat je man zeker genoeg zaad heeft, maar dat ze voor een deel misvormd zijn maar de dokter zal jullie daar wel een betere uitleg over kunnen geven wat wel en niet normaal is
Hier had mijn man 98% afwijkend. Doordat zijn aantallen wel veel waren moest het volgens de gynaecoloog geen probleem zijn om zwanger te worden. S6
Wilde nog even laten weten dat het zaad inderdaad goed is en dat de opmerking teratozoospermie ze er eigenlijk altijd bijzetten, want iedere man heeft dat. Bedankt dames!