zaad te slecht voor IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door aylioun, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wij zaten ook op het randje wel of niet IUI, moesten eerst 3 maanden wachten en dan opnieuw sperma inleveren. Toen hebben we een proefopwerking gehad, het sperma werd bewerkt zoals ze ook bij IUI doen, om te kijken of er genoeg goed beweeglijke cellen overbleven.
    Na de proefopwerking hadden we meer dan 1 miljoen goed beweeglijke en zijn we gestart met 3x iui in eigen cyclus (dus zonder hormonen) daarna evalueren. Bij ons telden ze de IUI pogingen met minder dan 1 miljoen niet mee omdat ze dan vonden dat dat een te kleine kans gaf op zwangerschap. Na 4 x iui in eigen cyclus (dus 1 keer te weinig gehad) over gegaan op IUI met hormonen. 1 keer overgestimuleerd en 1 keer te weinig sperma, en nu dus zwanger met 1,7 miljoen goede zwemmers (is voor ons een topscore was meestal minder) en twee eitjes die zijn gesprongen.
    Er is dus hoop, maar het duurt allemaal wel wat langer volgens het protocol van ons ziekenhuis. Achteraf ben ik wel heel blij dat we niet direct naar ICSI over zijn gegaan (want gewone IVF heeft ws ook minder kans van slagen) want IUI vond ik niet een grote belasting.

Heel veel succes!

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beetje trage reactie van mij, was dit topic een beetje uit het oog verloren...
    Toen ik het net hoorde was ik eigenlijk wel opgelucht, we weten nu waarom het niet lukt, en het gepieker van "waarom lukt het niet, wat is er mis" is nu eindelijk voorbij. Maargoed, ik ben een piekeraar, dus inmiddels maak ik me weer nieuwe zorgen, als in "wat als het met ICSI ook niet lukt, dan zijn er gelijk geen andere opties meer, en hoe lang gaat het duren voor we kunnen beginnen". Zucht. Wou dat ik mn hoofd uit kon zetten soms.
    Maargoed, ik doe mijn best geduld te hebben, want het is nou eenmaal niet anders. Ik ben gewoon en erg ongeduldig typje, dus eigenlijk is die hele mmm niets voor mij, je moet steeds maar wachten! Soms wordt ik er helemaal gestoord van. Maar ook daarin zal ik niet de enige zijn hier haha...

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wel moedig trouwens, om in zo'n periode van baan te verwisselen. Hoe sta je er zelf tegenover dat je nu 3 maanden de behandeling stop zet? Baal je er van? Of ook wel lekker om even 3 maanden rust te hebben?

@Lac - gefeliciteerd!!! Wat fijn dat het toch met IUI gelukt is!

Deel Deze Pagina