Zaad testen ivm operatie niet ingedaalde teelballen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jannes, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hoi,

Mijn vriend is toen hij negen was, geopereerd aan zijn teelballen. Deze waren niet goed ingedaald. Nu blijkt dit echt heel laat te zijn. Meeste kindjes worden rond hun 3e of 4e jaar geopereerd. Nu bestaat er dus een kans dat hij minder vruchtbaar of onvruchtbaar is.

Nu zijn we pas 6 maanden bezig, maar hij is er niet gerust op, dus laat zich voor de zekerheid testen. Hij moet begin volgende week zijn zaad inleveren.

Ergens ben ik ervan overtuigd dat er niets is en dat hij gewoon ongerust is om niets. Maar wat als er uit komt dat hij toch niet vruchtbaar is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Wat vreselijk zeg, deze onzekerheid!
    Kan me heel goed voorstellen dat je moed wilt houden maar dat je intussen behoorlijk de bibbers hebt.
    Naar mijn weten kan het twee kanten op (heb je lekker veel aan he). Het hoeft zeker niet per definitie te betekenen dat er iets mis is.
    Bij mijn man hebben ze 1 bal moeten verwijderen (torsio Testis = gedraai en in zijn geval afgestorven). Nou zeiden ze dat het niks hoefde te betekenen....zie onderschrift :(

Zeker weten dat dat de oorzaak is doe je natuurlijk nooit...misschien was het sowieso slecht geweest?

Je hebt hier volgens mij helemaal niks aan ;) maar ik wilde je toch laten weten dat je er niet alleen voor staat!

Heel veel sterkte met deze spanning!

Knuffel Elmo

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    even een posi verhaal. Mijn man heeft tot tweemaal toe vroeger een torsio testis gehad (zie berichtje elmo) en gelukkig waarschijnlijk op tijd ontdekt en geopereerd. Na 5 mnd proberen zwanger te worden heeft hij zich op aanraden van de huisarts toch alvast laten testen. Bleek fantastisch zaad te zijn (was die maand ook zwanger! Helaas misgegaan, maar toch!)

4. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Bedankt voor jullie reacties. Vooral die laatste geeft de mens hoop :)
    Maandagochtend krijgen we de uitslag.

Gisteren kwam een collega vertellen dat ze zwanger was. Ben heel blij voor haar, natuurlijk, maar ergens kreeg ik het moeilijk: stel dat wij dat nou nooit kunnen zeggen...

Trouwens dat in een potje afleveren werkt wel verschrikkelijk op mijn lachspieren... wat een onromantische gedoe....

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Jannes,

Ja meis, het is vreselijk spannend! Ik zeg ook niet dat onze vruchtbaarheidsproblemen daar aan liggen hoor....maar er zit een kansje in. We komen er nooit meer achter en dat hoeft ook niet.

Het is nu zo, en daar moeten we het mee doen.
    Ik hoop dat jullie goede berichten krijgen!

Liefs Elmo

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hallo dames,

Na een weekend spanning en spookverhalen in mijn hoofd, hebben we vandaag de uitslag gekregen. En het was goed nieuws!

Mijn vriend zijn zaad is iets trager dan gemiddeld, maar hij heeft wel 5 maal zoveel als gemiddeld, namelijk bijna 200 miljoen zaadjes.....

Dus het is wel trager, maar er is wel veel meer van, dus cumulatief gezien, maakt het niets uit, had de arts berekend.

Nou we kunnen er dus weer volop tegenaan. Gaat vast beter nu de spanning uit mijn lijf is. Raar dat je er toch zo druk om kan maken ... maar de arts gaf ons groot gelijk dat we het testen, want de kans bestaat nu eenmaal dat zo'n late operatie bijdraagt aan onvruchtbaarheid.

Bedankt voor de lieve reacties.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goed zeg!
    Ben blij dat jullie zulk goed nieuws hebben gehad!
    Wat is nu het plan? Nog even doorklussen?
    Liefs Elmo

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen! NU maar fijn doorklussen of niet?

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja nu klussen we gewoon weer lekker verder. Over twee dagen mij eisprong.

We zitten pas in ronde 6 en het onderzoek was alleen maar preventief op aanraden van de huisarts, gezien de operatie. Dus voorlopig gaan we er gewoon vanuit dat we zwanger kunnen worden. Even geen aanleidingen meer om te denken dat dat niet zou kunnen.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou heel veel succes dan!
    Hoop je hier NOOIT meer terug te zien ;)
    Liefs Elmo

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik hoop dat ik jouw naam snel tegenkom in de categorie 'zwanger'.

Veel succes de IVF ICSI behandeling.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dank je wel meis!
    Je laat het ons wel nog even weten he! Als het zover is!
    Heel veel geluk meid!

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja natuurlijk. Wie weet dat we elkaar daar wel weer tegenkomen :)
    Zou mooi zijn!

Deel Deze Pagina