Icsi/ivf in gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jipje, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hoi dames!

Wij beginnen volgende week waarschijnlijk aan icsi (moet op mijn ongi wachten), maar nu kreeg ik vandaag een heel info pakket van het uz in gent omdat ik daar mijn eicelpunctie en de terugplaatsing krijg.. maar dus ook het prijzenpakket! ik schrok me dood! 3600 euro betalen als voorschot, ik krijg het wel allemaal terug van de cz gelukkig, maarja ik tover ook niet even 3600 euro tevoorschijn.
    Nu zei de cz dat ze een formulier op gingen sturen dat ik moet laten ondertekenen door de gyn. en dat het dan waarschijnlijk rechtsstreeks betaald wordt door de cz en dat ik dan dus geen voorschot moet betalen..

Wie heeft dit ook gehad, en is het goed gekomen of moesten jullie uiteindelijk toch nog dat voorschot betalen?? zit helemaal in de stress hier! :$

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hee Jipje. Ik ben ook verzekerd bij cz en krijg ivf in Gent. Het klopt dat je een formulier krijgt van cz, je arts vult dat in en je stuurt het weer naar cz. Dan hoef je niks voor te schieten, want cz heeft een contract met UZ Gent.
    Het enige wat ik voor heb moeten schieten is 100 euro voor intake (krijg ik terug) en medicijnen die ik plots moest hebben (krijg ik hopelijk ook terug).

3. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    hoi nientjje .. hartstikke bedankt voor je reactie! je stelt me enorm gerust haha, maar moest dat de gyn. zijn in gent?? want ik moet alleen voor de eicelpunctie en de terugplaatsing naar gent, de rest wordt allemaal in nederland gedaan. dus ik zie mijn behandelend arts pas bij de eicelpunctie.

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gelukkig dat ik je wat gerust kan stellen.
    Ik zou het wel regelen voor de punctie. Desnoods stuur je het formulier op naar Gent om in te laten vullen. Zou het niet pas in laten vullen tijdens de punctie, want dan zal je wel voor moeten schieten.
    Heb toevallig het form gisteren in laten vullen, stelt niks voor, maar je moet het wel hebben.
    Succes!

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Wij zitten ook in Gent voor ICSI en stappen per 1 januari over naar CZ. Dit omdat zij dus rechtstreeks vergoeden en je niet eerst zelf het voorschot van €3600 hoeft te betalen. Gelukkig voor ons precies op tijd, want 2 januari zal ik mogen starten!!

Het formulier waar je het over hebt, is dat het aanvraagformulier/ toestemmingsformulier van CZ? Wij hebben dat ingescand en via de mail naar Gent gestuurd om in te laten vullen. Dezelfde dag kregen we hem via de mail, ingevuld en wel, weer terug. Wij zijn daar wel al bekend, ik weet niet of jullie er al een keer geweest zijn voor een gesprek ofzo?

Succes!!

6. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Hier precies hetzelfde als Nientjje. Ben bij Delta Lloyd verzekerd en dat valt ook onder CZ.
    Mijn man moest een paar dagen voor de punctie nog in Gent zijn (om cryo sperma op te bouwen) en heeft toen dat formulier ingeleverd.
    De dag van de punctie zelf kregen we te horen dat we dat bedrag moesten betalen. Toen gewoon gezegd dat we een verklaring hadden, en binnen 5 minuten kwamen ze aan met ons papieren dossier met die verklaring er in. Niks aan het handje!

Wij kregen wel alle rekeningen eerst thuisgestuurd, maar die stuurden we gewoon meteen door naar de verzekering en dan werd het geregeld.

Punctie in Gent is trouwens wel 'prettig'. De arts die het doet heeft veel ervaring en is heel aardig, je krijgt verdoving, en al met al is het me niet tegen gevallen!

Heel veel succes in ieder geval!

7. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Kiekske, het is een ander formulier.
    Volgens mij iets waar letterlijk op staat dat ze de rekening van de punctie direct naar nederland kunnen sturen... Zoiets.

Het toestemmingsformulier in ieder geval niet.

8. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    het probleem is dus dat we niet naar gent gaan voor de punctie. Maar ik heb gebeld naar het ziekenhuis waar ik in behandeling ben en blijf (doen een deel in gent en een deel in het ziekenhuis hier) en ze zeiden dat ik het ook kon laten ondertekenen door de gyn. hier in nederland en dat het dan ook allemaal wordt geregeld.

Papier zou de cz opsturen, dus ik hoop niet dat het te lang duurt! :p
    @ kiekske.. hebben jullie dat van de website kunnen halen dat formulier?

9. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ karen.. Ja ik had al gehoord dat de punctie goed te doen is in gent. Zal wel niet voor iedereen gelden, maar over het algemeen lees ik positieve verhalen over de punctie in gent. tis denk ik ook maar net hoe goed je op de verdoving reageert. Ik laat het voorlopig maar een beetje over me heen komen.

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

@jipje: dat formulier kan je van de website van cz halen. Weet niet precies waar, maar het is makkelijk te vinden. Het is het aanvraagformulier voor ivf/icsi in buitenland.

@karen: wij hebben de mondelinge toestemming van cz al gehad, daar hing onze wissel van verzekering vanaf. Nu nog wachten op de schriftelijke bevestiging. Ik neem aan dat alles dan compleet is...

Maandag moeten wij ons melden in Gent! Vandaag ongesteld geworden, dus ik mag maandag beginnen met spuiten!!! Vind het doodeng....

Fijne jaarwisseling allemaal!

11. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Wow kiekske! (raar toch, dat je nu ineens blij kan zijn met die ongesteldheid)
    Spannend hoor, nu beginnen!

Jipje, ik had forse overstimulatie, en de verdoving werkte maar 20 minuten. Ik heb zo'n 1/3 van de punctie dus zonder verdoving meegekregen. En ik moet zeggen... Ik was heeeeeel blij dat het grootste deel wel met verdoving was.
    Alleen die spuitjes zijn wat vervelend, maar dat is zo over.
    Krijg jij in het andere ziekenhuis waar jij je punctie hebt wel verdoving?
    (Ik heb nooit behandelingen in nederland gehad dus heb eigenlijk geen idee hoe het hier gaat...)

12. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ karen.. ik heb juist de punctie en de terugplaatsing in gent, de echo's heb ik in nederland.

hier nog steeds geen ongi.. woensdag, donderdag en vrijdag echt een iniminibeetje oud bloed verloren. Nu gisteren en vandaag weer echt helemaal niets???!! moet morgen officieel ongesteld worden als ik mijn cyclus aanhou, maar zo te voelen en te zien gaat het hem niet worden. Verdorie!!

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

@karen: dank je!! Eindelijk een keer blij om ongesteld te zijn idd. Wie had dat ooit gedacht...?
    Wat heftig, jouw punctie! Gelukkig heb je er een mooi resultaat aan overgehouden!!

@jipje: bij mij rommelde mijn menstruatie deze maand ook heel erg. NOD 1 januari, maar verloor al bruin en soms roodbloed vanaf afgelopen dinsdag! Uiteindelijk heeft het afgelopen zaterdag dus doorgezet. Komt goed!!

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Fijn om te lezen dat de punctie in Gent meevalt. Wij zijn donderdag op controle geweest en de arts zei dat de pick-up (zoals ze een punctie daar noemen) pijnloos is. Kan me het niet voorstellen, maar ik hoop het.

Dit is het form wat ik in moest vullen: http://www.cz.nl/ivf-icsi-fertiliteitsbehandeling-buitenland.pdf

15. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Oh ja, dat had ik ook. Tenminste, uitgangsecho in Gent, en de laatste echo voor de punctie ook.

Nientjje, ik heb dus het grootste deel met pijnstillers gehad, en dat voel je echt niet hoor.
    Je hebt een infuus, en daar werd ik zo draaierig van dat ik uberhaupt niet meekreeg wat er verder om me heen gebeurde. Die injecties die je plaatselijk krijgt voel je wel even, en ze doen ook iets met een klemmetje ofzo en dat is ook niet echt prettig. Maar verder... Nee... Ik kwam er vandaan en het eerste wat ik zei was: ik doe het zo weer. :)

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dat valt mee dan! Je hoort vaak dat het erg veel pijn doet, maar in Gent word je gewoon high gemaakt dus ;).

17. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    ben ook echt heel erg benieuwd naar de punctie!

@ nientjje, o dat is handig! bedankt! ik zal hem eens uitprinten, dan heb ik hem al. Hebben jullie ook het gedeelte indicatie/toelichting ingevuld, of heb je dit laten invullen door de arts?

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    De arts heeft de indicatie/toelichting ingevuld. Het middelste deel is voor de arts, het bovenste en onderste deel vul ik zelf in.

19. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    oke ik neem het lege formulier wel mee en dan vul ik wel bij want ik moet invullen ;)

nou ik denk nu echt dat het morgen gaan doorbreken haha! vanavond wat helder bloed verloren! eindeelijkk! kan ik ook eens beginnen ;)

20. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Dan klopt je ticker wel precies jipje! ;)

Deel Deze Pagina