Rokende man

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Enise, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

    Ik lees heel veel topic's over het roken tijdens de zwangerschap. Alleen ben ik er niet eentje tegen gekomen over de man die rookt.

    Mijn man rookt dus ook. Op jonge leeftijd begonnen. Hij is nu 28. Ik zeur al jaren/maanden aan zijn kop dat hij moet stoppen. Hij wilt het ook heel graag, maar die stap komt maar niet. Ook nu we bezig zijn met zwanger worden wil ik graag dat hij stopt. Want het heeft negatief effect op de zaad..Ik rook niet, gelukkig..

    Zijn er dames die een rokende man hebben en alsnog snel zwanger zijn geworden?

    Wel hebben we een deal afgesproken, dat wanneer we 2 streepjes zien, hij gaat stoppen met roken..

    Maar die 2 streepjes wil maar niet komen :(
     
  2. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Mijn mannetje rookte ook. Ook meer dan een pakje per dag. Hij heeft ook altijd gezegd dat als er een positieve test zou zijn hij ook zou stoppen, maar ben nu bijna 20 weken verder en hij rookt nog steeds. Enige verschil is nu wel dat hij minder rookt omdat hij alleen nog maar buiten mag roken van mij. Ik hoop dat het jouw mannetje wel lukt om te stoppen!
     
  3. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Owhh meer dan een pakje per dag is wel veel.. Mijn man heeft het nu wel verminderd naar ongeveer de helf van een pakje.. Soms wel iets meer, maar nooit meer dan 1 pak..

    Ik hoop dat mijn man wel zijn afspraak nakomt haha :)
     
  4. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Hoi,

    Mijn man rookt ook en al een pittig tijdje. Hij is een tijdje terug gestopt en helaas na 6 a 7 weken weer begonnen maar hij gaat in onze vakantie weer stoppen dmv leaseren. Hij wil zelf geen stinkend rokende vader zijn dus goede motivatie.

    Ik ken ook iemand die onwijs veel rookt en ook zware shag en die zijn ook zwanger geworden.
    Maarja het blijft afwachten.

    Liefs
     
  5. Lexje

    Lexje Lid

    10 mei 2007
    44
    0
    0
    Mijn man en ik rookte allebei. Wij waren zwanger in een wip zeg maar.
    Ik ben gestopt, manlief nog niet, maar rookt al niet meer binnen.
     
  6. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Roken van de man kan ook slecht zaad veroorzaken waardoor je kans op een miskraam ook weer vergroot is. Mijn vriend is gestopt met roken omdat we zwanger willen worden. Als hij onnodige risico's wil nemen ga ik weer aan de pil hoor. We doen het goed of we doen het niet, dat is hij gelukkig helemaal met me eens.

    liefs
     
  7. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Helaas rookt mijn man ook nog steeds !

    Zodra we zeker wisten dat we ervoor wilden gaan, zeg maar, ben ik accuut gespopt met roken, drink minder alcohol op feestjes en let op wat ik eet. Hij dus niet...rookt gewoon lekker stevig door ! :(

    Wat ik ook zeg, hij zegt dat ie zijn best gaat doen...ik zal er aan denken...wees maar niet ongerust, ik rook niet zoveel hoor etc etc.

    Tips zijn welkom ! :)
     
  8. Tatty Teddy

    Tatty Teddy Bekend lid

    11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Mijn vriend rookt ook en bij ons is het ook gelukt!
    Hij rookt af en toe zware shag, maar meer sigaretten! Hij zegt dat hij wil gaan stoppen,
    ik ben benieuwd haha!
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    mijn man heeft altijd gerookt, zowel bij de 1e twee als bij deze zwangerschap terwijl onderzoek uitgewezen had dat zijn zaad ontiegelijk slecht was...

    maar ondanks het gerook bij de 1e direct de 1e ronde zwanger, bij de 2e door de pil heen toen ik ziek was (diaree)...

    en nu bij de 3e tijdens de week dat hij thuis was en we ons als konijnen gedroegen en in afwachting waren van hoe verder te gaan (iui)...

    wel hadden we al ter sprake gebracht dat mocht het zo ver komen hij toch zou proberen te minderen...

    maar je ziet bij alle 3 heeft hij gewoon gerookt...
     
  10. Barbabintje

    Barbabintje Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Even off-topic: wat een ge-wel-dige woordspeling :) :) :)

    Ik was al gestopt met roken, maar mijn man rookte toen "hij mij bezwangerde". Gelukkig inmiddels gestopt :D
     
  11. heidi77

    heidi77 Bekend lid

    12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    ik was binnen een maand zwanger met een rokende man alleen is manlief wel toen meteen gestopt met roken omdat wij niet willen dat de kids meeroken....
    Hij was toen 27 en rookte stevig en is zo ineens gestopt dus niet afbouwen maar hup.....gr heidi
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn mannetje rookte ook. toen het zwanger worden moeilijk bleek te gaan en hij een slechte semenanalyse terug kreeg is hij meteen gestopt. hij wilde het risico gewoon niet lopen. toch heeft het ons uiteindelijk niet in de weg mogen staan ;)
     
  13. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    mijn man rookt ook, zeker 1 pakje shag per 2 dagen! Hij zegt wel ooit te willen stoppen... maar het is tot nu toe nooit gebeurd.
    En nu we bezig zijn voor een kindje heb ik ook niet het idee dat hij het probeerd.
    Mannen hebben het wat dat betreft een stuk makkelijker :)
     
  14. Gerda1975

    Gerda1975 Actief lid

    27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    mijn hubbie rookt zware shag,van zoontje na 5 maand zwanger,vorig jaar na 2 maand,helaas MK en nu zitten we alweer in ronde 17,komt het door roken geen idee,ikzelf rook niet en drink heel af en toe een glaasje wijn,maar volgende maabd toch eens afspraak maken voor bij de dokter!
     
  15. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Mijn man rookt ook, maar zijn zaadkwaliteit is uitstekend!
     
  16. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Mijn mannetje rookt ook. Zijn zaad is goed :D
    Ik heb ook gerookt niet echt veel, ben een paar maanden
    voor dat ik zwanger werd gestopt.
    Mijn vriend gaat proberen te stoppen als de kleine er is.
    Ik ben benieuwd :)
     
  17. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn ventje rookt ook.. En wilt ookwel stoppen, maar pas als we zwanger zijn. Dan is ;t voor hem wat makkelijker te stoppen dan nu zomaar opeens en hij wilt eerst proberen zonder dat ie stopt zwanger te raken.
    Dus ben benieuwd.. hij rookt al vanaf ze 14e en dan nog 3kwart zware shag ook.
     
  18. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Mijn vriend rookt zware vanelle export! Ik probeer hem al een beetje te stimuleren met stoppen, maar dat wil nog iet echt vlotten.
    Zodra ik zwanger ben word er niet meer in huis, in de auto of waar ik bij ben gerookt, misschien dat het dan makkelijk is voor hem!
     
  19. janina

    janina Actief lid

    mijn vriend rookt en ik trouwens ook, ik was bij de eerste na 4 maand zwanger, helaas een miskraam geworden, na heel wat klussen na 2 maanden weer zwanger en zie het resultaat. oh ja mijn vriend rookt zware shag en 5 pakjes in de week en ik 2 pakjes halfzwaar in de week...

    groetjes janina
     

Deel Deze Pagina