Zo, daar gaan we beginnen. Een aantal weten het misschien, een aantal ook niet maar Ikdus, mijn manlief en ik hebben dinsdag 27 april een afspraak bij de gynaecoloog. Ze gaan Ikdus goed- of afkeuren als onze eiceldonor. Als eerste: diepe buiging voor Ikdus en alle meiden die het serieus overwegen om eiceldonor te worden of al zijn. Zij helpen vrouwen die zelf geen eitjes maken of slechte kwaliteit eitjes hebben zoals in mijn geval. Oke, nou, Ikdus en ik kennen elkaar via dit forum. We hebben elkaar nog nooit gezien maar morgen gaan we samen shoppen. Zo is het ijs alvast gebroken en kunnen we dinsdag naar het ziekenhuis zonder ongemakkelijke gevoelens hoop ik. Manlief kent Ikdus dan nog niet dus ik ben benieuwd.......... In dit topic gaan Ikdus (als ze mee wil doen ) en ik samen onze ervaringen neerzetten en hoe we in het traject staan. Natuurlijk met als einddoel een brusje voor Luuk & Thijs*. Dus ben je benieuwd? Volg ons dan na dinsdag af en toe hier Desiree
Ik vroeg me al af hoe het stond met jullie plannen. Spannende / bijzondere tijden breken aan. Leuk jullie te kunnen volgen. Nu hopen dat ze geschikt is en het circus kan beginnen. Elmo
Idd, wat onwijs spannend allemaal. En wat supergaaf dat Ikdus dit wil doen. Had al wel eerder iets van jullie gelezen, maar nu wordt het allemaal wel heel echt Ik duim voor jullie dat de 27e blijkt dat alles het groene licht krijgt! En voor nu: shop 'till you drop
Ga jullie hier zeker volgen. Spannend allemaal zeg. Hoop echt dat Ikdus geschikt blijkt te zijn dinsdag. Heel veel succes voor jullie beiden.
Het was heel gezellig vond ik. In eerste instantie vreemd want ze stapte in op het station en je moet meteen weer rijden. Toen zijn we naar het werk van manlief gereden want daar konden we gratis parkeren en dat is tegen het centrum aan. Even naar binnen gegaan om kennis te maken en toen de stad in gegaan. We hebben eerst gelunched en dat was lekker. Daarna de stad in gegaan en wat leuke dingen voor Luuk gescoord en daarna heb ik schoenen gehaald voor Zumba (had slechte schoenen) en Ikdus heeft ook nieuwe sportschoenen gehaald. Daarna nog wat verder gelopen en op een terrasje gaan zitten. Daar bleek Luuk helemaal nat en na het verschonen hebben we een bak thee op en zijn we weer naar het werk van manlief gelopen. We hebben daar nog wat gedronken en daarna heb ik haar weer naar het station gebracht. Luuk heeft 2 petten gekregen van haar (hele leuke en stoere!) en ikke een lekker badpakketje, heerlijk! Ikdus, nogmaals, ik vind je een leuke meid, lief ook. Ik vond dat het klikte, ik hoop zij ook. Wat wel maf is dat we zo liepen en ik zei: we hadden qua leeftijden wel 3 generaties kunnen zijn. Had inderdaad zo gekund want ik blijk bijna een jaar ouder dan haar ma. Vreemd is dat wel hoor, net 42 en dan nog voor een kleine gaan. Maar ja, na ruim 9 jaar ellende kwamen Luuk en Thijs* pas dus een keuze hadden we niet echt. Daarbij blijf je jong bij zo'n ukkie Ik zie het dus helemaal zitten, nu de gyn nog.
Nou meid ik hoop echt dat de gyn zegt jullie kunnen beginnen met ikdus aan ecd!! Ik zal iig al heel hard duimen. xxx
Het gaat snel hoor, morgen is het al maandag. Ik begin nu toch wel een beetje nerveus te worden. Om 10.30 moeten we er zijn dinsdag
Fijn dat het klikte tussen jullie. Nu nog twee nachten slapen en dan het gesprek. Ik ga duimen en hopen dat de gyn Ikdus goed vindt als donor.
Wat mooi om te lezen dat dit via dit forum tot stand is gekomen. Ik wens jullie heel veel succes de 27e
Veel succes! Ik weet eigenlijk niks van eiceldonatie. Zou je er iets meer over kunnen vertellen? Bijvoorbeeld waarvan het afhankelijk is of je geschikt bent. Moet er een 'match' zijn tussen jullie, of betekent niet geschikt gelijk dat je voor niemand eiceldonor kunt zijn? Zitten er ook nog juridische haken en ogen aan? Ik ben erg benieuwd.
Niet geschikt is denk ik dat je dan voor niemand geschikt bent. En wat bedoel je met een match? Je mag iedereen uitzoeken zeg maar alleen is het misschien handig om ook wat uiterlijke overeenkomsten te zoeken maar het hoeft niet. In Nederland mag de donor niet anoniem zijn dus het moet iemand zijn die je kent, goed of niet maakt niet uit. De donor wordt eerst gescreend. D.w.z. lichamelijk maar ook geestelijk onderzocht. Als eerste is er een gesprek met de donor, wenspaar en de arts. Dan gaan ze kijken of de donor reageert op een stimulatie en er volgt een gesprek met een psycholoog. Als dat allemaal goed is krijgt de donor prikles en daarna is het belangrijk om de cylussen gelijk te krijgen en te starten. Het zal in elk ziekenhuis wat anders gaan denk ik. Juridisch niet zoveel. Wel moesten wij en de donor een formulier tekenen maar dat had te maken met de cryo's en het bewaren daarvan. Ik weet niet meer of er verder iets getekend moest worden maar dat horen we dinsdag wel. In elk geval kan de donor nooit aanspraak maken op het kind. Volgens de wet is degene die het kind baart de moeder. De donor kan ook geen aanspraak maken op de embryo's.
Met match bedoeld ik of er net zoiets was als bij orgaandonatie, zelfde bloedgroep enzo. Maar dat is dus niet nodig. Joh, spannend hoor. En wat gaaf dat Ikdus dit wil doen. Ben heel benieuwd hoe het dinsdag (en daarna) voor jullie zal lopen!
lieve dees ik wens jullie morgen heel veel succes zal voor jullie duimen hoop echt dat de gyn ikdus goedkeurt! spannend hoor dikke knuffel!