ik werd door het cb gebeld, ze hebben even over het hoofd gezien dat het hoofdje van mijn jongste kindje wel erg groot is en aanzienlijk groter is dan wat als normaal word gezien met 5 weken oud ruim 41cm. over 2 weken opnieuw meten, dan mag hij zeker niet een in verhouding nog groter hoofd hebben. vind het toch wel spannend hoor wat als zn hoofd dan nog groter is...?! mankeert ie dan opeens iets ernstigs.... : (moet zeggen dat zijn broer ook een erg groot hoofd heeft vanaf het begin af aan al, maar niet zo erg als zn broertje...)
spannend zeg Ik heb er geen ervaring mee, misschien kun je het cb nog even terugbellen met je vragen? Dan kunnen ze je misschien een beetje geruststellen.
Een internetkennisje van mij schreef exact hetzelfde een paar weken geleden, haar kleinzoontjes hoofd groeide te hard, zeiden ze op het CB. Zijn ouders en zijzelf hebben zich ontzettend zitten opwinden, maar toen hij na een maand terug moest komen bleek het gelukkig loos alarm. Toen was het namelijk weer helemaal niet te groot. Hopelijk gaat het ook met jouw zoontje zo. Sterkte ermee hoor!
Heb je ze nog gebeld? Weet niet hoe groot je zoontje is voor de rest maar Lena had met 7 weken een hoofd van 42 cm... (omtrek) Ook niet echt klein maar d'r vader heeft ook nogal een grote kop. Ze was toen 59 cm en 6100 gram.
Sommige mutsen op het CB kunnen niet meten... Heb het al eens meegemaakt dat Fenneke haar hoofd was gekrompen En anders: maak je niet zo`n zorgen,misschien heeft zijn hoofd net een groeispurtje gehad.
Hoe groot is je kindje verder dan? Jesper had met 4 weken een hoofdomtrek van 41,5 cm en met 8 weken al 43. Bij 4 weken was hij 6180 gram en 60 cm en bij 8 weken 7120 gram en 64 cm.
Hebben ze jouw hoofd en die van je man ook gemeten? Mijn jongens hebben ook beide een groot hoofd in vergelijking met andere kids van dezelfde leeftijd. Maar dat heb ik dus ook en dan is er niks aan de hand.
hij is 56cm en 4900gr ik heb geen groot hoofd, m'n man wel een redelijk groot hoofd hoop maar dat het allemaal weer gezeur-om-niets is zoals meestal het geval is op het cb
Joh die mensen hebben statistiekjes en alles wat daar buiten valt vinden ze vreemd ofzo :-s Als er echt iets mis was, had men dat al eerder opgemerkt hoor. Dat jouw kindje niet helemaal groeit volgens al die statistieken wil niets zeggen. Lena d'r gewicht was ook opeens redelijk achtergebleven bij de groei van d'r hoofd en d'r lengte.... boeiend. Het zijn richtlijnen die ze hanteren, geen wetten ofzo hoor. Maar vind het wel rot als je je er zorgen over maakt. 't Is idd vast een boel gebrul om niets. We hebben iets vonden buiten onze statistiekjes! \/
Het is zo moeilijk om dat hoofdje te meten, het lint een halve cm hoger of lager kan een heel ander resultaat geven, dus ik zou me sowieso niet teveel zorgen proberen maken. Ana-Lucia had 40cm bij 7 weken dus ook niet erg klein.
Marin haar hoofd was ook een keer gekrompen! Het meten gaat niet altijd zoals het hoort! Succes! Groetjes Senna
Hier ook gezeur over een te groot hoofd bij mijn jongste! Ben doorverwezen naar de kinderarts en dat was het. Sam heeft een echo op zijn hoofd gehad, maar er was niks raars op te zien. Dus hij heeft gewoon een groter hoofd. Ach ja ieder kind is uniek!