Hoi! Onze knapperd is alweer bijna 7 maanden en wordt steeds drukker en beweeglijker. Erg leuk om te zien die ontwikkeling. Nou doet ie nog niet veel meer dan op z'n buik rollen en z'n beentjes onder zich optrekken, maar toch. Steeds als meneer zich op z'n buik rolt en vervolgens verder speelt komt er een golfje eten uit z'n mond. Doordat ie op z'n buik ligt, gaat ie dus wat spugen. Een half uur na z'n eten, maar ook als er wat langer tijd tussen zit. Ik heb trouwens niet het idee dat ie er last van heeft. Herkenbaar? En gaat dit vanzelf over? Kan ik hier wat aan doen? Ga in ieder geval een extra boxkleed kopen...
Veel meer dan dat kun je er niet aan doen. Ik gebruikte bij Jarissa vaak zo'n onderlegding die ook in je kraampakket zitten. Maar die spuugde echt veel.
alyssa heeft dit ook regelmatig. ze is ook zo snel met omdraaien. als ik dr weer op dr rug leg rolt ze alweer om voordat ik goed en wel op de bank zit. ik heb 2boxkleden en ik doe er regelmatig een 1persoons hoeslaken omheen (badstof). als ze dan een keer een beetje spuugt of kwijlt hoef ik niet direct het boxkleed te wassen, maar gooi ik gewoon het hoeslaken in de was. wat er aan te doen is weet ik ook niet, maar zolang alyssa er geen last van heeft zal het wel goed gaan. ik let wel goed op of ze niet met de gezichtje in de kwijl of spuug gaat liggen. liefs doris
Sanne doet dat ook. Als ze na de voeding, een half uur later, gaat spelen dan spuugt zij ook een beetje ook een uur na de voeding nog.
Tja... die van ons krijgt al verdikkingsmiddel in zijn fles maar zeker als hij op zijn buikje speelt dan spuugt hij ook hoor. Hij kan zich zo enorm druk maken... Hij heeft er zelf weinig last van en het zijn niet meer van die enorme golven zoals 'vroeger'. Niets aan te doen denk ik...
Ook Jesse doet dat. Nu leg ik hem na z'n eten niet meer gelijk in de box, want dan draait hij gelijk om. Ik ga wat met hem wandelen, of zet hem even in de kinderstoel.
Eva doet het ook, maakt niet uit hoe lang na een voeding. Ze heeft er geen last van, vindt het alleen maar leuk, ze gaat er met haar vingers mee spelen of kruipt er meteen overheen (en ik ben heel snel, maar Eva is sneller ). Hier scheelt het wel in wassen omdat we geen boxkleed meer gebruiken. En onze vloer is laminaat.
Haha, hier wordt er inderdaad ook mee gespeeld. En inderdaad een goeie om hem ook op het laminaat te leggen. Ik leg meestal een kleedje voor hem op de grond...
Onze zoon draait ook steeds meer naar zn buik en spuugt dan inderdaad ook sneller en meer. Blijkbaar door de inspanning en op het maagje liggen?