hoi, het zijn misschien hele domme vragen, maar ik ga ze toch maar stellen. ik heb nu al van verschillende personen gehoord dat zij hun benen over de zetelrug gooien of op hun rug met de benen omhoog tegen de muur liggen na de gemeenschap om zo de zaadcellen te 'helpen '. op deze manier moeten ze de zwaartekracht niet trotseren, zeggen ze. heeft dit echt effect? mij is vroeger altijd gezegd om na 'de daad' te gaan plassen om zo de kans op infecties te verkleinen. op die manier 'verlies' je ook een deel van het sperma. heb je dan minder kans om zwanger te worden? want mijn vriendin gaan niet plassen na de daad om zo geen zaad te verliezen. ik heb altijd gedacht dat de sterkste zaadcellen de zwaartekracht en een toiletbezoek wel kunnen trotseren , maar nu zou ik toch graag weten of het maar fabeltjes zijn of dat er toch een grond van waarheid inzit. vriendelijke groeten en alvast bedankt, lieneke xxx
Hoi lieneke, Jij hebt helemaal gelijk. De sterkste zaadcellen trotseren de zwaartekracht en het toilet bezoek. En je hebt maar 1 zaadcel nodig! Na de ejaculatie gaan de zaadcellen direct 'zwemmen' richting je eileiders. Als daar een eicel op hen wacht gaan ze proberen door de eicelwand te komen om de eicel te bevruchten. Wat naar buiten komt zijn naast de zwakkere zwemmers ook ander producten uit de zaadballen. Groetjes imke