Vleesboom

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marjolein1978, 13 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolein1978

1 mrt 2007
    36
    0
    0
    We zijn zojuist voor de eerste echo naar ons kindje wezen kijken. Gelukkig zit alles er zo te zien aan, het hartje klopte en het was lekker aan het ochtendgymnastieken. Toch zit er iets vreemds in mijn baarmoeder, en dat is een vleesboom met de grootte van een flinke knikker (3 cm groot).

Weet iemand hier meer van en of dit kwaad kan? Ik heb in het verleden mijn spiraaltje eruit laten halen omdat ik er zoveel last van had, kan het zo zijn dat de vleesboom is veroorzaakt door het continue irriteren van het spiraal?

Volgens de echoscopiste kan het geen kwaad en zal waarschijnlijk bij de 20 weken echo blijken dat de vleesboom is verdwenen of kleiner is geworden. Ik ben gewoon heel erg bang dat het verergerd, kan het zo zijn dat het uitgroeid tot een tumor o.i.d.?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HI marjolien,

Een vleesboom komt vaker voor in of rond de baarmoeder. Het kan voor de zwangerschap zoals de echoscopiste zegt geen kwaad. Meestal zie je dat de vleesboom door de hormoonveranderingen afneemt in groei. Je kindje zal hier geen last van hebben.
    Het is onwaarschijnlijk dat het spiraaltje de vleesboom heeft veroorzaakt maar het kan wel zijn dat de vleesboom een reden is dat het je irriteerde.
    Het is ook niet zo dat deze vleesboom uit zal groeien tot een tumor.
    Met de 20 weken kan je de echoscopiste er op wijzen dat er een bij je eerste echo een vleesboom is gezien. Dan kan zij er nogmaals specifiek naar kijken.

Geen zorgen en geniet van je zwangerschap.

Imke

Deel Deze Pagina