Goedemorgen meiden, Hier even een klein onzekerheid puntje . Wij zitten in ronde 4 en willen toch nog niet beginnnen aan tempraturen en ovu testjes. Hoevaak en hoelang achter elkaar doen jullie het? De afgelopen 3 rondes deden wij voornamelijk 2x in de week sex hebben en in de 4 vruchtbare dagen uitgerekend op een cyclus van 30 dagen 4 dagen achter elkaar. Gezien me cyclus niet regelmatig is en hij nu op een cyclus van 28 zit zijn we wat anders gaan proberen. We zijn nu op dag 8 begonnen met klussen en wat actiever bezig geweest zal hieronder even aangeven hoe en wat. dag 8 wel dag 9 niet dag 10 wel dag 11 wel dag 12 wel dag 13 niet dag 14 wel. Ik denk dat het verstandig is om vanavond dag 15 weer even rust te nemen en sowieso om dag 16 het nog even heel gezellig thuis te maken . Hoelang zouden jullie doorgaan met om de dag klussen?!? tot dag 16? of 18? Afgelopen Disndag dag 13 had ik cervixslijm... Niet echt onwijs veel maar wel duidelijk zichtbaar. ik had verwacht dat dat gister meer zou zijn maar gister was het duidelijk minder! wat denken jullie? zal de ei al geweest zijn?!? dat is toch heel vroeg? en tot welke cyclus dag zouden jullie doorgaan om de dag klussen?!? Want na de meest vruchtbare dagen zijn we best toe aan een rust momentje hahahaha maar wil hem ook niet missen!! Hihihi Groetjes Jess
Als je een cyclus hebt van 28 dagen is je eisprong op dag 14 niet heel vroeg hoor! Maar hoe is je cyclus de eerdere maanden geweest? Meestal als het slijm minder wordt is je eisprong wel geweest is mijn ervaring. Ik zou het denk ik nog een keertje doen voor de zekerheid, maar je bent al goed bezig geweest! Ze zeggen als je om de dag klust tussen dag 10 en 20 (met een normale cyclus) dat je dan je ei niet echt kan missen. Heel veel succes! Hoop dat je snel zwanger mag raken.
Me vorige cyclussen waren 32-32 en de laaste 28. Ja dat dacht ik dus ook dat als je slijm minder wordt dat je ei sprong al is geweest. Alleen moet hij dan tussen dag 11 en 13 geweest zijn! dat is toch erg vroeg? of zou dat kunnen? als ik naar me lichaam kijk en luister is die volgens mijn al geweest. Ik denk dat ik inderdaad voor de zekerheid het nog 2 a 3 keer gezellig maak thuis. Daarna even een rust pauze hahahahaha. Je wordt zo onzeker he van je lichaam! poehhhh Groetjes
Je kunt op internet heel veel kalenders vinden waar je je cyclus in kunt vullen en je kunt zien vanaf welke dag je vruchtbaar ben en wanneer (om en nabij) je ovulatie plaats vind, heb je geen thermometer of ovulatietest bij nodig en geeft toch een mooie richtlijn.. En verder gewoon om de dag, doen wij ook, ik heb wel ovulatietesten maar voel ook duidelijk mijn ei.. en nu heb ik laatst gelezen dat de meeste stellen te snel stoppen met klussen dus dat je na je ovulatie het beste nog even door kunt gaan met om de dag klussen Zo begint mijn vruchtbare periode morgen, is mijn ovulatie rond dinsdag en gaan wij zeker door tot vrijdag met om de dag klussen, en wat is daar nou helemaal mis mee
. Ik heb inderdaad ook twee van die kalenders en bij de eene geeft hij aan dat ik vandaag me ei zou hebben en de andere geeft aan gisteren. We hebben het ruim genomen en zijn vorige week donderdag al begonnen met om de dag te klussen...! Tot wanneer zou jij in mijn geval doorgaa? Tot zondag? Want als ik op me lichaam af ga denk ik aan me cervixslijm.... en heb ik me ei ...( die is kammer genoeg nooit voel !!! Balen !!) dinsdag al gehad te hebben... Dag 13?!?!?!?!?! Vroeg he!!??? zou dat kunnen me cyclus is 28??? Groetjes
Als je een cyclus hebt van 28-30 dagen dan is dag 13 niet heel vroeg hoor. Misschien heb je nu een iets kortere cyclus. Dan zou het 27 dagen kunnen zijn bijv. Omdat gemiddeld 14 dagen na je ei je menstruatie begint. (bij de een vroeger, bij de ander later).
Mijn gyn gaf als "huiswerk" mee. dag 10, 12, 14, 16,18 en 20. Bij cyclus van 28-31 dagen. Daarna testte ik positief. Helaas is dit een mk geworden. cyclus daarna weer zo gedaan, weer positieve test. Baby is vandaag 1 maand.
3x in de week, zei mijn gynaecoloog. vaker doen is niet slim, want het zaad moet weer even op peil komen. mijn gyn noemde het: een week lang bijvullen. en aangezien zaad gemiddeld 48-72 uur leven kan is 3x per week echt voldoende. elke dag vrijen kan (hoeft natuurlijk niet) tegen jullie gaan werken, want op den duur zitten er minder levende zaadjes in zijn sperma. en bij elke ejaculatie duurt het weer 1,2 dagen voor het is aangevuld...
Wat super Hihihih!!!! Echt gaaf dat je advies krijgt en het gelijk werkt!! Komt het voor ons even mooi uit! nu dag 14 afgelopen woensdag voor het laatst geklust en dag 15 niet dus ik kan het deze cyclus je tip gelijk aanhouden Hihihihi.... Super!!!! We gaan aan de slag... Wat geweldig dat je nu een kleine hebt van een maand!! Je zal wel op en top aan het genieten zijn Hihihih.!!! Ik hoop dat ik nu ook de gelukkige mag zijn deze maand Groetjes
Nog even een vraagje... Afgelopen Disndag had ik een klein beetje cervixslijm. Wij hebben Woensdag geklust en hadden gister een rustdag om het om de dag patroon aan te houden, wat beter is voor manlief zijn zwemmers. Nu kwam ik gisteren uit de douch en droogde me af maar er zat behoorlijk veel cervixslijm aan de handoek Alleen hebben we nu niet geklust gister avond omdat we dat ook woensdag avond hebben gedaan. Vanmorgen bij het plassen nog steeds erg veel cervixslijm... Kan ik dan nu vanavond nog klussen? of is de kans dan al heel klein geworden omdat het gisteren al zo erg aanwezig was....? en het waarschijnlijk in de loop van vandaag minder zal worden?!?!? Groetjes