Vandaag heb ik weer een echo gehad na clomid 100mg gebruik. Ik ben nu al op cd24. Vrijdag zag de gyn op de echo 2 eitjes van 32 en 30 mm. Vandaag waren de eitjes nog iets gegroeid maar nog steeds niet gesprongen. Helaas was mn bloeduitslag van vrijdag niet positief. Mijn lh en progesteron waren al aan het dalen, oestrogeen was ong t zelfde. Dit is best raar want kijkend naar die hormonen, zouden de eitjes al gesprongen moeten zijn. Nu moet ik donderdag weer voor een echo en bloedprikken (de 6e keer deze cyclus) om te kijken of de eitjes al weg zijn en wat voor behandeling ik daarna krijg. Ik heb niet gevraagd of t nog zin heeft om door te klussen.. Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik snap er niks van!
Zijn het geen cystes als ze dit formaat aannemen? Misschien zou pregnyl een goed zetje zijn om de ovulatie op gang te brengen maar dat zal als het nodig is de FA met je bespreken. Succes
De FA had het al over pregnyl idd. Het zijn geen cystes want bij eerdere bloeduitslagen gingen mn hormonen wel omhoog. Kmoest deze cyclus om de dag echo en bloedprikken. Donderdag mn 6e keer. Op naar de volgende maand dan maar..
Wachtende heeft denk ik gelijk hoor. Follikels die niet springen kunnen cystes worden. 30mm is echt te groot voor een gezonde follikel. Grote kans dat het cystes zijn geworden. Een ramp is dat niet. In de meeste gevallen zijn ze de volgende cyclus verdwenen. Laat je eisprong idd induceren door pregnyl. Dan is de kans groter dat je follikel(s) springen (kan nu niet meer, omdat je hormonen al zojn gedaald). Dit vermindert de kans op het ontstaan van cystes.
Ik ben ook bang dat het cystes zijn. Dat zijn follikels die niet gesprongen zijn, maar doorgegroeid zijn tot een cyste. Het kan dus kloppen dat je bloedwaarden eerst wel goed waren, maar dat er vervolgens om een of andere reden geen eisprong in gang is gezet door je lichaam. En dat komt weer overeen met de nu dalende hormoonwaarden. Het beste wat je nu kunt doen, is beginnen met een Primolut/Provera-kuur om je menstruatie op te wekken. Cystes schoppen alles hormonaal in de war en zonder eisprong zul je ook niet ongesteld worden. Plus dat je inderdaad kans hebt dat de cystes tijdens of na de menstruatie uit zichzelf verdwijnen. Tijdens de volgende ronde zou ik om Pregnyl vragen om je eisprong te wekken. Soms heeft je lichaam net even dat zetje nodig. Succes!
Haha weer wat geleerd ik wist niet dat eitjes cystes konden worden als ze te lang bleven zitten. De FA had het ook al over een hormoonpompje gehad maar ik hoop dat dat nog niet nodig is. Khoop eerst met Pregnyl te proberen.