ow las net op een site dat je laurier in een grote pot kon houden. Kan de site niet weer vinden, jammer!
Grote pot kan vast... Maar ze worden wel hoog. Je kunt er een haag mee laten groeien zegmaar. Was onze oorspronkelijke planning... Tot 2 van de 4 doodvroren vorig jaar. Wel de middelste 2 natuurlijk. Laurier: Laurier snoeien, laurierkers en laurierhaag | Tuinieren.nl
Haha dankje, dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling van ons kleine kruiden plekje die ik wil creëren. Misschien toch maar niet zo'n goed idee dan Wel jammer want we gebruiken het veel...
Ik ben benieuwd wat mijn meisje er van gaat vinden. Ze was in elk geval heel erg benieuwd naar de 2 planten die in de kas staan, (man heeft 2 flinke tomatenplanten gekregen bij een kweekbedrijf.) Wij hebben vaak 3 soorten tomaten, komkommers, paprika en courgette in een kas. Aardbeien, groenen rabarber (ik wil de rode), tijm, rozemarijn (om de een of andere reden overleefd deze de winter elke keer niet), laurier, als vaste planten. Peterselie, basilicum, dille worden weer geplant binnenkort. Dingen zoals peultjes en dergelijke worden hier altijd gelijk weggegeven door de vogels. Iemand daar nog tips voor? Wij hopen dit jaar de groentetuin beter te krijgen. Voorgaande jaren was er altijd wel wat (ik ziekenhuis, toen mijn moeder ziekenhuis). Hebben jullie tips voor voorzaaien?
Misschien naast de tafel op de grond Hij staat bij ons ook erg in de schaduw en dat gaat (op de dopluis na dan) heel goed. De gesnoeide takken ontdaan van blaadjes... Voor als het rotweer is
Wij hebben in ons minituintje straks hopelijk: platte peterselie, dille, groene pepers, tomaatjes en mini-komkommers. Peterselie, dille, pepers zijn we nu aan het opkweken binnen in een bak. Tomaatjes en komkommers kopen we straks plantjes van en die gaan zo de tuin in. Maar ik durf nu nog niets te zetten hoor, het is nog zo koud 's nachts, zeker nu.
Ik zelf wacht altijd tot de ijsheiligen en dat is 15 mei dan pas begin ik met dingen buiten te zetten. Je hebt nu nog zoveel kans op nachtvorst
Nou de laurier hoort eind maart gesnoeid te worden anders loopt hij te ver uit. En verder staan er enkel nog dingen buiten die veilig in de grond zitten Dus een beetje nachtvorst moet kunnen hier. Niet te veel... De laurier houdt niet van vorst als hij net gesnoeid is. Enige is dat onze eucalyptus er nog uit moet. Ik zit hard te overwegen om hem zo'n 20cm boven de grond af te zagen... Uitgraven lukt namelijk niet
Ik heb laurier als onderdeel van de heg tussen ons en de buren.....3 meter hoog, 1,5 meter diep en 3 meter breed. Kan ik wel heel veel stoofpot en hachee mee kruiden
Kan wel maar hij moet ruim staan, dus wel een grote pot. En goed opbinden. Je hebt alleen redelijk wat plantjes nodig om er goed van te kunnen eten, dus als je per pot van ongeveer 40cm doorsnee 3 a 4 plantjes zet zou je voor een gezin van 4 zo'n 3 potten moeten doen(wij zijn dol op sugar snaps dus de hoeveelheden zijn ruim ) Als het in een pot staat wel goed bijmesten. En als ze binnen staan moeten ze wel bevrucht kunnen worden, dus af en toe schudden aan de plant als hij bloemetjes heeft.
Oh ik had alleen geschreven wat ik nu geplant heb. Voor vast hebben we nog in de tuin appels, peren, rabarber, aardbeien, hazelnoten, rode bes, framboos, bramen, laurier, vlierbes, peterselie, tijm, basilicum, rozemarijn, bieslook en munt.
Maar ik heb het ook over dingen in pot. Wij hebben ook een laurier als afscheiding. En die blijft wel staan hoor en wordt ook in maart gesnoeid. Maar zet niet eerder dingen in de grond of in bakken buiten dan na de ijsheiligen.
Ik heb ook allerlei zaden klaarliggen waaronder mais, iemand daar ervaring mee? En ik heb bieslook al gezaaid in een pot. Heb van een paprika de zaden eruit gehaald en geplant, ben benieuwd of dat werkt!