Mijn collega vertelde dat haar vader ook zwak zaad had/heeft. Hij kreeg vroeger Clomid voorgeschreven en daardoor werd het beter. Zou hij dan een man zijn waarbij de hormoonspiegel niet helemaal goed was? Wie heeft hier wel eens wat over gehoord?
Nog nooit van gehoord.... Als het zou helpen...zouden ze het wel toepassen toch? Weet het ook niet hoor maar Clomid is een zo ontzettend veel gebruikt middel. Je kan het altijd navragen natuurlijk! Elmo
Volgens mijn gyn is er geen pilletje voor slecht zaad. Het was mijn man's eerste reactie op de uitkomst, kan ik er wat aan veranderen?
Ik heb van mijn gyn wel gehorod, dat als de hormonen niet helemaal goed waren (wat bij een klein aantal mannen het geval is), je dit dan kunt verbeteren met medicijnen. Dus ik denk wel dat de vader van mijn collega "z on geval" is. Ik ga het de volgende keer wel vragen. Wat ik wel vreemd vind, is dat ik helemaal binnenstebuiten gekeerd ben, maar dat er naar mijn vriend helemaal niet gekeken wordt naar de oorzaak van de verminderde zaadkwaliteit. Misschien dat het nog komt, maar het lijkt er niet op. Ook de volgende keer maar vragen dus.....
gebeurd ook niet vaak. Meestal kunnen ze dus de kwaliteit niet verbeteren en komt het dus aan op het bij ons zo aantrekkelijk mogelijk maken zoals onze gyn het zei.
ze doen het wel nog hoor. vrienden van ons zijn bezig met ivf/icsi en toen zijn zaad getest is bleek dit zo slecht te zijn, en heeft ie 3 maanden clomid moeten slikken het heeft alleen niet geholpen bij hun helaas, want het verbeterde er niet door
Mmmm...bij ons is het zaad ook echt ergelijk slecht...maar ze zeiden dat het w.s. geen zin zou hebben. Als het al zou verbeteren dan zou dat te weinig zijn om er qua behandeling op vooruit te gaan. Misschien doen ze het dus bij randgevallen? Doe ook maar een gooi hoor.... Elmo
ik zou het niet weten, er zitten bij hem erg weinig levende en dan ook nog slechte kwaliteit, en de uroloog zei toen dat dat kon helpen om het aantal en de kwaliteit op te hogen. eig hetzelfde effect als bij ons. het geeft een boost zeg maar. dat is althans de info die hun kregen toen
Waarom worden sommige mannen dan wel doorverwezen naar de uroloog en heeft onze gyn het daar nog niet over gehad? Is dat pas het laatste proces voor je aan een eventuele behandeling begint?