Mijn vriend rookt ook maar nog niet zwanger. Ook pas in ronde 7 dus het kan nog. Vrienden van mij rookten beiden erg veel zowel zij als hij en direct raak. Nou hebik gelezen dat de zaadjes al 3 maanden voordat ze naar buiten komen aangemaakt worden dus of stoppen met roken er dan mee te maken heeft dat het de eerste ronde na stoppen raak is geloof ik niet. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn waarbij het een negatieve invloed heeft. Mn vriend heeft aangegeven dat als het ooit onderzocht wordt en het blijkt n probleem dat hij dan absoluut wel wil stoppen. Tot die tijd helaas nog niet stoppen maar al wel minderen. Er zullen ook mensen zijn waarbij het geen enkele invloed heeft op de vruchtbaarheid
Als het ooit onderzocht wordt? Dat is toch allang gebeurt. Maar ik vraag me af of je vriend met deze info zal stoppen. lees hieronder: Het sperma van mannen die roken is van slechtere kwaliteit dan dat van mannen die niet roken. In het ejaculaat zitten niet alleen minder spermacellen, maar ze hebben daarnaast ook vaker een afwijkende vorm. Bij een ICSI-behandeling (een IVF-procedure waarbij de zaadcel direct in de eicel geïnjecteerd wordt) hebben niet-rokende mannen een bijna twee keer zo grote kans op succes! Wanneer een man stopt met roken, is de zaadkwaliteit na ongeveer twee à drie maanden verbeterd. Zo lang duurt namelijk het proces van de aanmaak van nieuwe zaadcellen.
Mijn vriend rookt ook en ik ben eigenlijk binnen 1 keer, onverwacht, zwanger geworden. Waar ik me dan wel weer druk over maak zijn dit soort dingen 'Roken vader schadelijk voor sperma en kind' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Dat het dus bijv. ook later voor het kind nog schadelijk zou kunnen zijn