Hallo meiden, ik zou graag wat willen praten met meiden die ook endometriose hebben Zelf loop ik al heel wat jaren met pijn rond de menstruatie en kruipend over de vloer van ellende. Altijd gedacht dat ik een aansteller was en dat deze pijn er nou eenmaal bijhoorde. Na een operatie via de buik kwamen ze erachter dat de boel verkleefd was en hebben ze een grote cyste verwijderd van mijn eierstok. Gelukkig hebben ze deze kunnen behouden, de andere eierstok functioneert wel maar daarvan is de eileider waarschijnlijk verstopt. Al een jaar dus geen echte kansen gehad... Nu mogen we 1 maandje zelf proberen en krijg ik daarna nog een baarmoederfoto, als dat niet goed is komen we gelijk voor IVF in aanmerking. Die stap benauwd me, maar de wens voor een eigen kindje is enorm groot. Ik hoop dat het in vervulling gaat in 2008. Het verdriet is erg groot geweest, maar wil nu wat positiever het nieuwe jaar ingaan, misschien zijn er meiden hier die hetzelfde meemaken en erover willen kletsen? liefs amybaby
Hoi Amybaby, Ook ik heb endometriose en nog een paar meiden. Ik denk dat je doorvoor even de zoekfunctie moet gebruiken. Helaas doen wij ook IVF door de endo, maar vooralsnog valt het allemaal reuze mee. Ben wel al een keer zwanger geweest ondanks de endo, helaas is dat op een miskraam uitgelopen. Maar ik weet nu wel dat het kan. Jij alvast heel veel succes, en je mag altijd vragen hoor. Groetjes, Elvira
Hai elvira, blijkbaar zijn er niet veel meiden die dit hebben of kletsen jullie al in een IVF-topic? Met de hoeveelste poging ben je bezig? Ik zie dat je ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad, is dat ook een gevolg van endo? ik las dat er een verhoogde kans was hierop. Ik hoop dat het geen schade bij je heeft aangericht verder. Zelf ben ik bang dat het nooit gaat lukken met die endo, ben ook nog nooit zwanger geweest. Ben blij dat je even reageerde, dacht dat ik alleen was! Ik zal verder op de zoekfunctie doorzoeken. groetjes amybaby
Hi Amybaby, Het klopt dat de andere meiden met oa endo in het IVF/ICSI topic schrijven. Kom er gezellig bij zou ik zeggen, je zal merken dat je niet alleen bent. De buitenbaarmoederlijke zwangerschap kwam bij mij niet door de endo hoor. Het is gewoon domme pech geweest. Het ging in dit geval om een tweeling. Dus 1 gewone miskraam en een buitenbaarmoederlijke. Het heeft gelukkig geen schade aangericht en we kijken positief naar de toekomst. Inmiddels ken ik aardig wat dames bij wie het ondanks de endo is gelukt. Hou ondanks dat je het eng vind, hoop. Hoop doet leven toch? Liefs, Elvira
hier ook iemand met endo, echter heb ik het geluk gehad dat ik niet in de mmm hoefde. Dus ik kan je geen advies of tips geven mbt ivf en andere vruchtbaarheidsbehandelingen. Heel veel sterke! liefs,