Hoi dames, Mijn vriend heeft zijn sperma laten testen voordat wij begonnen dat was in juni 2013. Uitslag was goed verder geen toelichting opgekregen maar omdat we nu toch al een aantal maanden bezig zijn ben ik benieuwd wat jullie mening is over onderstaande uitslag: Volume sperma 3 Viscositeit sperma normaal Spermatozoen aantal/ml 34 Prog beweeglijk 18 Spermatozoen matig bew., 28 Niet bewegend 54 Ph sperma 7.5 Functie. Sperma conc. 9,5 Resultaat >=13*10 6/ml duidt op fertiel sperma monster Resultaat <=13*10 6/ml geeft aanleiding tot nader onderzoek Opmerking 1 sperma agglutinatie !VCM 47
Hallo sweetnesz, Meerdere keren hebben wij waardes van mijn man ivm iui en die zijn matig tot goed. Wel beter dan die van jou. Ik heb er niet veel verstand van maar de bewegelijkheid is wel matig geloof ik. Waarom bel je ze niet voor meer uitleg? Misschien kunnen ze je uitleggen wat en hoe. Succes
Bedankt voor je reactie. Wij zijn vanaf het begin klakkeloos ervan uit gegaan dat nadat de dokter mijn vriend had teruggebeld voor de uitslag en hij had gezegd dat het goed zat er verder geen toelichting nodig zou zijn. Tot ik vorige week tegen mijn vriend zei dat ik graag de uitslag wou zien. Hij heeft toen gebeld en kon die zelfde middag de uitslag ophalen bij de doktersassistente. Ik ben gaan googelen en kwam niet heel veel wijs uit maar had wel het idee dat wat de dokter ziet als goed zaad er op internet anders over wordt gedacht. Hij had best aan de hand van deze uitslag kunnen zeggen het is niet slecht maar.... en dan een verdere toelichting Nu heb ik 17 september een afspraak in het ziekenhuis en dan neem ik de uitslag maar mee en ga ik het navragen of het wel echt zo goed is als wat de dokter destijds heeft gezegd. Al blijft een sperma uitslag een moment opname dan zou ik toch graag willen dat het opnieuw gebeurd Verder niemand ervaring of kennis van bovenstaande uitslag? Ben benieuwd naar de uitslag van andere (mannen)?
Alles boven de 20mljn wordt als goed beschouwd volgens mijn zh. Het is ook maar een moment opname. Misschien is een tweede keer hoger. Mijn man heeft 200mljn dus dat is dan wel een verschil. Maar 34mljn is ook ontiegelijk veel; je hebt er maar eentje nodig ntl Als ze iets minder beweeglijk zijm zou ik de volgende keer eens informeren naar iui
Hoi sweetnesz, Ik raad je aan om een zaadtest uit tr laten voeren in het ziekenhuis en niet via de huisarts. Toen wij met iui begonnen was de zaadtest van de huisarts op het randje. In het ziekenhuis vertelde ze mij dat vaak als ze in het zh zelf testen de waardes toch wel anders zijn. Vraag me niet hoe dit kan, zou niet mogelijk mogen zijn maar blijkbaar toch wel! Misschien toch even laten doorverwijzen naar het ziekenhuis! Succes
De VCMwaarde is het belangrijkst, die geeft het aantal beweeglijke zaadjes weer. Bij jullie is dat 47 miljoen, aardig wat dus
In het ziekenhuis zeiden ze dan mans sperma hartstikke goed is (zelfs 2x getest) Overgestapt naar Medisch Centrum Kinderwens en zij wouden nogmaals testen (ik heb PCOS) en man heeft gewoon veel anti stoffen in sperma, waardoor zwangerschap via de gewone weg niet mogelijk is. IVF is zelfs niet mogelijk, kan alleen ICSI, dit terwijl het zks ons jaren door mmm zou sturen...! (Dat zeiden ze, clomid-hormooninjecties-IUI) MCK blijkt heel uitgebreid te testen, wat ze in veel ziekenhuizen niet doen! Zijn wij even blij dat we naar MCK zijn gegaan, want al 1,5 jr denken we dat het probleem alleen bij mij ligt. Dus ik zou zeggen, denk aan een seconden opinion elders!
In het ziekenhuis heb ik de uitslag aan de arts laten zien en ook hij vond de uitslag van het sperma goed. Ik ben weer gerustgesteld al blijft zo'n onderzoek een moment opname
Wat een hoge sperma telling! Ik wordt er iets onzeker van. Mijn fertiliteitsarts zei dat onze telling erg goed was 3,7 miljoen. Maar als ik lees dat sommige 200 miljoen hebben... Das een verschil. Dus dan lijkt onze telling aardig magertjes te zijn. Wat zou dit zeggen over de slagingspercentage denken jullie. Of is activiteit belangrijker dan kwantiteit? Het jammere is weer dat ik die niet weet.... Volgend ex beter opletten denk ik bij de uitleg. Tja ik was denk ik een beetje te enthousiast ivm deze eerste poging. Toch maar vingers crossend dan..... Lfs, Dian
Dian alles boven de 20miljoen is goed is mij verteld, 3,7 lijkt mij wat magertjes of misschien bedoeld hij wat anders? Zou t gewoon nog eens navragen....
De arts zei idd dat ze minstens een miljoen moeten hebben. Het zaad van ons was prima zei ze,,, toch vind ik dat raar als ik veel van de andere uitslagen lees die veel hoger zijn. Ik ga het zeker navragen. Lifs Dian
Misschien bedoeld hij bij jullie 3,7 miljoen goed bewegende zaadjes omdat je met IUI bezig bent dan is dat toch juist belangrijk de bewegelijkheid of heb ik het mis? Ik ben wel benieuwd naar het antwoord van je arts. Wil je dat laten weten?
Oh idd dat zou idd ook goed kunnen! Ik zit ook al te twijfelen en misschien was t wel 30,7 miljoen.... Mm of de wens de vader vd gedachten? Ik laat t jullie zsm weten. Eerst de komenden 1,5 week nog door komen pfffff mag pas indie. Nodig volgende week donderdag testen Lfs Dian
Je doet al iui? Dan is 3,7 miljoen inderdaad goed genoeg. Voor een gewone bevruchting is 3,7 miljoen laag. Ondergrens ligt op 20 miljoen, dat is goed (genoeg). Mijn man varieert tussen 100.000 en 18 miljoen. Wij doen icsi. Als ik bel krijg ik ook altijd te horen dat het sperma goed is. Maar dan bedoelen ze voor de behandeling die wij krijgen.
Thanks Sjak, Idd iui al jaren bezig maar na een gezonde zoon lukt t al jaren niet.... Maar ik blijf d'r idd wat onzeker door. Als 20 miljoen al een ondergrens is dan is 3,7 milj voor iui toch ook best weinig?? Mamma dat wordt duimen draaien.... Lfs Dian
Hoi sweetnesz let goed op of zij ook op de vorm testen. Ik heb namelijk 3x oi en 6x iui in 2 jaar tijd achter de rug en nu ik in Gent zit blijkt dat mij vriend zijn sperma te weinig normaal gevormde zaadcellen bevat waardoor icsi onze enige optie is. Niet alle ziekenhuizen in Nederland testen op vorm (morfologie). Hierdoor heb ik 2 jaar weggegooid dus wilde ik je even waarschuwen daarop te letten. Groetjes