Grotere kans zwangerschap bij terugplaatsing 2 embryo's

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Doortje86, Sep 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doortje86

Doortje86 Lid

Sep 19, 2013
    93
    1
    0
    #1 Doortje86, Sep 18, 2014
    Last edited: Sep 18, 2014
    Hoi meiden,

Voor ons tweede wonder zijn we nu een jaar bezig en helaas al bij ICSI 3 beland.
    Gister een evaluatie gehad in het ziekenhuis en plan van aanpak en medicijnen meegekregen.

We hebben er voor gekozen om 2 embryo's terug te laten plaatsen om de kansen te verhogen. Ik ben, nog maar, 28 jaar dus de kans is wel iets groter heb ik begrepen.

Ik ben erg benieuwd wie er zwanger is geraakt door een terugplaatsing van 2 embryo's. En was/ben je zwanger van 1 wondertje of 2?

Groetjes

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik ben twee keer zwanger geworden na de terugplaatsing van twee embryo's. De ene zwangerschap heeft geresulteerd in onze inmiddels 6,5 jaar oude dochter. De tweede zwangerschap is helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Maar dat is pure pech en heeft niks met de terugplaatsing op zich te maken.

Bij de terugplaatsing van twee embryo's heb je ongeveer 40% kans op een zwangerschap, bij één embryo is dat ongeveer 30%. Als je zwanger raakt, dan is de kans op een tweeling ongeveer 25%.

Succes!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb meerdere terugplaatsingen van twee embryo's gehad, 1 x een tp van drie embryo's en 1 x een tp van één embryo.

Ik ben twee keer zwanger geraakt: 1 x van een tp van 1 embryo en nu zwanger van een terugplaatsing van twee embryo's en ben nu zwanger van een tweeling. Maar het gros van het aantal terugplaatsingen heeft mij niet zwanger gemaakt. Dus tsja... Ik zou voor de zekerheid gewoon steeds voor twee kiezen ;)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meer embryos is meer kans dat er iig 1 blijft zitten. :)

Veel succes!

5. Linda18

Linda18 Actief lid

Sep 18, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens alle 7 ivf behandelingen 2 embryo's terug geplaatst gekregen. Geen zwangerschap uitgekomen.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Zo kan het alle kanten op. Naar he.. :(

7. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Leeftijd is nog steeds heel belangrijk, net als embryonale ontwikkeling en de aard van je vruchtbaarheidsproblemen.

Over het algemeen, even diverse oorzaken fertiliteit bijelkaar, is het hoe ouder je bent, hoe lager het slagingspercentage. Vrouwen van boven de 35 hebben over het algemeen minder goede pogingen als de jongere.

Bij mijn aandoening is vaak eicelkwaliteit de boosdoener, ook weer niet altijd. Ik heb 3x2 tp's gehad. Twee keer geen resultaat en bij de derde ook meteen allebei. De laborant had ingeschat dat er 5% kans was op een tweeling van deze teruggeplaatste poging. Dit baseerde hij op de zichtbare embryokwaliteit. Ook dat zegt niet alles.

8. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Ik heb de eerste IVF ; 1 embryo per keer teruggeplaatst gekregen, geen zwangerschap. 2e IVF; 2 embryos per keer, geen zwangerschap
    3e IVF : 2 embryo's , bij eerste verse terugplaatsing; positieve zwangerschapstest en mogen over 2 weken een echo maken, dan horen we meer.. Duimen :)

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hier 3x 1 embryo teruggeplaatst gekregen en 2x2. Beide keren dat er twee werden teruggeplaatst waren het cryo's. Ik ben van de tp van 1 verse en tp van 2 cryo's zwanger geweest van 1, beide keren geëindigd in een MA.
    Tweede keer dat er 2 werden teruggeplaatst ben ik zwanger geraakt en is er 1 cryo nog doorgedeeld; wij hebben nu een prachtige twee-eiige drieling van 3.5 ;) (wat de kans daarop was was ons niet verteld, hahaha!)

Ik was bij de eerste ICSI 28 jaar en net 30 toen ik zwanger raakte van ons drietal.

Ps. Maartje, gefeliciteerd!!!!!

Juffie26 likes this.
  10. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Bij de 1e IVF toen was ik nog geen 35 dus kregen we meerdere terugplaatsing van 1 embryo.. geen zwangerschap... 2e IVF meerdere terugplaatsingen van 2 embryo's geen zwangerschap en nu derde IVF ; 2 embryo's teruggeplaatst (en 2 in de vriezer) en 2 dagen geleden een positieve zwangerschapstest. Nu hopen dat hij/zij ook blijft :)

Share This Page