Spiraal verwijderen maar mijn partner wilt wachten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SoesaM, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28
    HoiHoi,

Nu lang wikken en wegen en met een rotgevoel rond te lopen, dacht ik ik ga hier maar mijn verhaal doen.

Ik ben 27 jr en inmiddels 4 jaar samen met mijn partner. Ik wilde altijd al jong moeder worden, maar dit is helaas er niet van gekomen. Nu heb ik sinds januari een mirena-spiraal, dit omdat ik niet tegen de pil kon, kreeg hier stemmingswisselingen van en bijna 18 kg aangekomen.

Ik ben nu al een tijdje bezig met mijn kinderwens. Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Met mijn partner heb ik afgesproken dat ik in september mijn spiraal weer mag verwijderen, maar ik kan/wil niet meer wachten. Ik wordt gek van mijzelf en de gedachtes iedere dag! Ik kan hierover niet met mijn partner praten omdat hij zich dan helemaal afsluit en omdat wij 'afgesproken' hebben dat het pas in september eruit mag. Ik ben het nooit eens geweest hiermee, maar heb toch maar ingestemd.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Iedere dag wil ik de dokter bellen om een afspraak te maken, maar het houdt me toch tegen.

Misschien hebben jullie ook ervaring hiermee of zijn er mensen die hetzelfde meemaken.

Liefs,

Soesa

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi hoi
    Misschien kun je aan je partner voor leggen dat je de spiraal er nu uit wilt halen om te kijken hoe je cyclus word? September duurt nog maar twee maandjes dus misschien toch handig om hem er nu al uit te halen? Zodat je een beetje weet hoe het met je cyclus zit?

3. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28
    Hoi Roosie,

Wat lief dat je reageert! Ik kan praten met mijn partner wat ik wil, hij is gewoon heel koppig! Ik ben het helemaal met je eens, gewoon om te kijken hoe mijn cyclus wordt en om mijn lichaam de tijd te geven om zich te laten herstellen. Hij wilt er niks van weten. Eigenlijk heel erg egoïstisch vindt ik het, maar misschien ben ik wel de egoïst, omdat ik het echt heel graag wil?

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Nee ik vind je niet egoïstisch hoor! Maar ik denk dat mannen een vrouwen lichaam nooit helemaal zullen begrijpen! Misschien niet leuk, maar zonder zijn weten in de spiraal dan laten verwijderen ? Als je het met hem er eerst over hebt gehad uiteraard, en dan wel goed oppassen dat je niet nu al zwanger word maar echt pas wacht tot september omdat je partner dat graag wil.? Maak anders net als ik een leuke handtekening onder je berichten dan kan je aftellen en ben je elke dag weer een stukje dichterbij september ?:)
    Wij gaan in november voor een tweede, ik zou het nu ook wel willen maar ons dochtertje is 15 maanden nu en het lijkt mij en mijn man gewoon wat makkelijker als ze nog een paar maandjes ouder is:)

5. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28
    Ja daar zit ik dus ook al een paar weken aan te denken. Iedere dag denk ik ik ga vandaag gewoon de dokter bellen. Laatste keer zei ik het tegen hem en toen zei hij ja als je dat wilt moet je dat doen! De dag erna kwam ik daarop terug en toen zei hij weer van ja de afspraak is in september toch. Hij doet net alsof het een zakelijk iets is. Raak daar gewoon geïrriteerd door op dat moment. Want hij weet hoe graag ik het wil. Ik denk echt bij mijzelf ja wat maken die 6 weken nou nog uit dan? Maar goed ik durf de stap niet te nemen om zonder zijn weten het spiraaltje eruit te halen. Stel je voor dat ik ineens zwanger ben en dan? Wat ga ik dan zeggen?

Leuk hoor een 2e kindje. Ja als jullie er allebei achterstaan dan is dat toch prima om nog eventjes te wachten.

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja dat zou geen goed idee zijn dan, hmm misschien kun je het voorleggen om in augustus het dan te laten verwijderen? Je eerste ongesteldheid dan moet je toch afwachten en dan kunnen jullie er in september gewoon voor gaan lijkt me:) spannend En moeilijke tijden he meid!
    Blijf wel praten met je partner wie weet helpt het:)

7. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Snap niet waarom die 2 maanden zo'n big deal is voor je partner . Je lichaam moet ook de tijd krijgen om weer een normale cyclus te krijgen en wie weet hoe lang dat duurt. Als jullie toch al hebben besloten ervoor te gaan, vind ik hem overdreven reageren. Ik zou gewoon die spiraal laten verwijderen.

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik heb er nog even over nagedacht en als je partner er zo 'zakelijk' in staat zou ik gewoon zeggen tegen hem: 'zullen we dan een compromis sluiten? Ik laat 1 augustus mijn spiraal verwijderen zodat we er in september direct voor kunnen gaan, want als mijn spiraal verwijderd word moet eerst mijn cyclus op gang komen'
    Misschien is dit wat?

9. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28
    Aan de ene kant weet ik dat het zo september is, maar als je iets graag wilt dan lijkt het wel eeuwen te duren! Praten met mijn partner, is moeilijk. Hij zegt dan ja maar hier hebben we het toch al over gehad? Ik heb gewoon de behoefte om erover te blijven praten, ik zeg ook altijd tegen hem, je luistert wel naar mij maar je praat niet met mij hierover. Zeer frustrerend!

10. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28

Ja ik snap het ook niet. Ik snap ook dat hele september gedoe niet. Ik vraag er ook niet naar anders krijg ik toch maar te horen dat ik met niks anders bezig ben☺️. Ja zou je het spiraaltje laten verwijderen? Zonder dat hij het weet!

11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Begrijp je frustratie! Maar mijn idee hierboven is toch mooi? Tenminste jij wilt nu je spiraal eruit en je partner in september dan kunnen jullie het in augustus toch doen zit je mooi in het midden van jullie afspraak en kunnen jullie in sept er gelijk voor gaan!

12. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ik had echt precies hetzelfde met mijn vriend. We hadden afgesproken om er vanaf dec voor te gaan. Heel vaak over gehad & hij vond het toch wel moeilijker om die stap te zetten dus ok, we hebben een maand vast gezet. Was al wel iets langer gestopt met de pil maar m'n cyclus was super onregelmatig en hij wilde liever niet dat ik nu al naar de huisarts daarvoor ging. Uiteindelijk ben ik toch geweest en bleek ik dus PCOS te hebben en toen is het eigenlijk allemaal al aan de gang gezet.. (wat hij in de eerste instantie ook niet wilde, maar zie mijn handtekening, het is niet zo dat er meteen een baby uitfloept :p)

Misschien niet dezelfde situatie als waarin jij zit.. Maar hierboven staat wat is die 2 maanden nou voor big deal? Aan de andere kant, wat maken die 2 maanden nou nog voor jou uit? Als je al zo lang wacht.. Je hebt samen een afspraak gemaakt en dingen kunnen altijd nog heel anders lopen dan verwacht. Je vriend moet zich er mentaal nog op voorbereiden denk ik en hij kan het nu nog even naar voren schuiven. Ik zou persoonlijk niet de spiraal verwijderen zonder dat hij het weet. En als hij een keer zegt; als je dat wil, moet je dan doen.. Meteen actie ondernemen, bel ter plekke de arts! Staat de afspraak vast en met zijn "toestemming".

13. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28
    Ik zal het hem vanavond even voorleggen... Laat je wel weten hoe dat verloopt!

14. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Nee ik zou het wel vertellen, tussen neus en lippen door van "oh ja, heb straks een afspraak om spitaal te laten verwijderen ". Dan mag hij lekker stuiteren hahaha, maar zou het toch doen.

15. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28
    Miszy... Wat is PCOS?

Die 2 maanden voor mij betekenen dat ik nog 2 maanden ermee rond moet lopen. Ik blijf ermee bezig! Ik snap wel wat je bedoelt, maar als het toch al gewenst is, waarom dan pas vanaf september, vraag ik mijzelf dan altijd af. Of is het gewoon een principe-kwestie van hem? Ik vraag er maar niet naar, want gesprekken hierover lopen altijd hoog op bij ons!

16. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Super! Ik ben benieuwd naar straks!:)

17. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28

Hahahahah!!! 😂

18. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    dit zijn echt hele vervelende situaties. Helaas zelf ook hierin gezeten en dan ging het niet om 2 maanden maar veel langer. Elke keer werd het naar voren geschoven. Op een gegeven moment ben ik van de pil af gegaan omdat we dachten dat ik er depressief van werd. Nog steeds wilde hij wachten voor een kindje, maar toch ging hij op eigen houtje voor het zingen de kerk uit. Na 10 maanden praten/zeuren/ruziën tis maar net hoe je het noemen wil haha hebben we op valentijnsdag afgesproken dat we over 2 maanden gingen kijken of we er voor gingen. Zoals hij er toen in stond zou dat dan gaan gebeuren tenzij er onvoorziene dingen zouden gebeuren. En we zijn er toen ook daadwerkelijk voor gegaan.

Ik weet dus hoe moeilijk het is om te wachten. En ik dacht ook echt van wtf maken die 2 maanden nou weer uit. Maar schijnbaar hebben sommige mannen een bepaalde tijd nodig om zich er naar toe te leven, aan het idee te wennen enz. Ik dacht wat maken die 2 maanden nou uit kunnen we net zo goed nu beginnen. En hij dacht wat maken die 2 maanden nou uit als je al zo lang wacht hihi. Ik ben heel erg blij dat ik gewacht heb en ik zeker weet dat het kindje wat er uit voort is gekomen evenveel gewenst is door beide ouders.

Bij ons liepen de gesprekken er over ook vaak uit de hand. Want hij was bang dat ik hem vast zou pinnen aan 'de datum'. Toch heb ik dingen met hem overlegd in die 2 maanden zodat hij wel op de hoogte was van alles en geprobeerd dit zo luchtig mogelijk gehouden. Heb in die 2 maanden al van alles opgezocht over de cyclus, vruchtbaarheid enz. Zodat ik mijn cyclus al wat leerde kennen. Nu is dat in jou geval met een spiraal wat lastig, maar de info opzoeken kan natuurlijk wel.

Kindje waar ik nu zwanger van ben: ook nu hadden we afgesproken in september dat we er in januari voor zouden gaan. Poeh dacht ik dat duurt nog lang....waarom niet nu. Toch weer geluisterd naar hem, want ja we willen samen een kindje dus moeten we er wel samen achter staan. In oktober dacht ik dat ik door de pil heen zwanger was geraakt dus gestopt met de pil en bleek deze op eisprong te hebben gereageerd en hebben we dus precies rond eisprong sex gehad. Dus 2 spannende weken later helaas weer niet zwanger. In die 2 weken gaf hij aan dat hij toch wilde wachten tot januari. Hooguit vervroegen naar december. Hij wilde dan ook als ik niet zwanger zou zijn dat ik weer aan de pil ging. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet wilde, omdat de kans groot was dat mijn lichaam dan helemaal in de war zou raken door het stoppen, beginnen en dan weer stoppen. En dat voor 1 hooguit 2 maanden. Dat snapte hij en hebben we afgesproken dat ik dan niet aan de pil zou gaan. Na die 2 weken bleek ik helaas niet zwanger te zijn, ondanks hele hele hele lichte streepjes. Toen waren we allebei zo ontzettend teleurgesteld dat we er meteen voor zijn gegaan. Het was toen begin november.

Mijn tip: overleg idd met hem of je al eerder je spiraal er uit mag laten halen. Maar zeg er duidelijk bij dat dit je alleen om je lijf gaat en dat je dan gewoon condooms wilt gebruiken tot september. Leg hem de feiten uit. Mannen zijn feitjesdieren. Maar wacht gewon tot september, want geef je hem niet de ruimte die hij nodig is kan het nog wel eens heeeel anders aflopen. Als je dingen achter zijn rug om doet, zal hij je dit niet in dank afnemen en begint hij misschien te twijfelen of hij wel kindjes met je wilt en ben je nog verder van huis....mannen vinden het moeilijk om zich te binden en een kindje is nogal een eh bindend iets zeg maar haha

19. Nidi

Nidi Lid

11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb precies in dezelfde situatie gezeten als jij nu! Ik wilde al veel langer met kinderen beginnen dan mijn vriend.

Uiteindelijk zei hij dat we vanaf juni dit jaar zouden beginnen en ik dan dus mijn spiraal zou laten verwijderen. Ik had eind januari een afspraak bij de huisarts voor wat anders en heb toen zelf besloten om tijdens die afspraak ook mijn spiraal te laten verwijderen...
    Ik heb het wel tegen hem gezegd en hij vond t in het begin totaal niet tof, tot ik met cijfers kwam dat er gemiddeld een jaar voor staat en dat het eerst toch maar afwachten is hoe het met mijn cyclus zou gaan. Toen wilde hij het toch ook wel. Inmiddels is het alweer juli en ben ik nog steeds niet zwanger, dus zijn wij allebei toch blij dat we er sinds februari mee bezig zijn.

Misschien toch ook aan je partner vertellen hoe lang er gemiddeld voor staat om zwanger te worden en dat je cyclus zich weer moet herstellen.
    Ik zou als ik jou was wel gewoon vast met foliumzuur beginnen, daar kan je beter ook een maand van tevoren mee beginnen.

20. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou de spiraal niet laten verwijderen zonder zijn medeweten. Dat levert waarschijnlijk alleen maar meer geruzie, gestress en gedoe op. Ik zou mededelen dat je de spiraal eruit laat halen omdat je wilt weten hoe je cyclus is en je lichaam weer moet wennen aan de nieuwe situatie. En dat je tot september condooms wilt gebruiken omdat je je aan de afspraak met je partner wilt houden. Zo laat je zien dat je jouw kinderwens en lichaam serieus neemt, maar ook zijn wens om te wachten tot september.

Deel Deze Pagina