Zaadonderzoek ook via huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JackyiRo, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het onderwerp zegt het al, kun je een zaadonderzoek ook via de huisarts laten doen? Wij zijn sinds begin september bezig voor een tweede, ik heb een regelmatige cyclus met eisprong en volgens de gyn die ik laatst sprak (over iets anders weliswaar) hoeven we eigenlijk niet aan te kloppen voordat we anderhalf jaar verder zijn. Ook omdat ik al een zwangerschap heb gehad.
    We zijn natuurlijk nog niet zo héél lang bezig en dat we geduldig moeten zijn snappen we maar we vroegen ons af of we nu niet alvast een zaadonderzoek kunnen laten doen zonder eerst te moeten wachten tot we bij de gyn welkom zijn..

2. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja dat hebben wij ook gedaan. Het onderzoek zelf werd wel in het ziekenhuis gedaan maar de uitslag hebben we met de huisarts besproken.

3. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Alleen waren wij wel veel langer bezig. Dus ik weet niet of je huisarts er zomaar mee instemt.

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Eerlijk gezegd denk ik dat de huisarts hetzelfde zal zeggen als de gyn. Er is namelijk, als ik het zo lees, helemaal geen reden om te vermoeden dat het zaad van je partner niet goed is. Zeker omdat je al een zwangerschap hebt gehad...

5. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Is mogelijk via de huisarts ja. Maar ik denk dat ze daar ook gaan zeggen dat je na een bepaalde tijd moet terug komen voordat je dat zaad onderzoek krijgt. Omdat er op dit moment nog geen geldige reden is om het te onderzoeken.

6. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tsja daar zullen jullie gelijk in hebben, maar het lijkt ons fijn misschien nu al iets kunnen uitsluiten, in dit geval manliefs aandeel.. Ik zal eens informeren bij mn ha, is gelukkig een fijne arts..

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het kan wel via de huisarts maar ik neem aan dat de huisarts hetzelfde zegt als de gynaecoloog. Wat ik me wel afvraag, jullie weten dat jullie vruchtbaar zijn.. Waarom twijfel je hier aan?

8. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen reden om te denken dat het niet gaat lukken hoor, maar ik ben inmiddels ruim 35 en na een eerste zwangerschap vol complicaties weet ik dat een zwangerschap niet vanzelfsprekend is. Manlief heeft de laatste jaren niet heel gezond geleefd en tsja wie weet heeft het daar wel mee te maken. Maar nogmaals, we zijn nog geen jaar bezig dus we hebben niets te klagen eigenlijk.
    Stomme vraag, kun je ook na een eerste zw vruchtbaarheidsproblemen ontwikkelen?

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Dat kan zeker, ik heb in 2008 een zoontje gekregen. Zelfde partner maar een tweede laat nu al ruim 1,5 jaar op zich wachten en wordt er gedacht aan pcos. Zijn natuurlijk een hoop verschillende factoren die mee spelen.

10. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ben ook benieuwd wat je ha zegt...wij zijn ook vanaf september bezig, ben 35 jaar en hebben al een kindje. Ik had niet verwacht dat het nu zo lang zou duren.

11. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste zw liet ook 12 rondes op zich wachten, ik weet dat het niks zegt maar toch.. dus geduld geduld :( en dat is moeilijk..
    Ergens bekruipt me een gevoel dat het nu niet zo makkelijk zal gaan..

Deel Deze Pagina