Ik heb een aantal losse vraagjes over de MMM waar we ons momenteel in bevinden. Wie kan mij helpen aan wat antwoorden? - ik ga starten met Menopur. Ik moet op de derde dag van mijn cyclus beginnen met injecteren. Maar de eerste dag begint altijd met wat veegjes oud bruin bloed. Telt dit als dag 1? - nu ik met Menopur gestart ben, moet ik ook weg voor echo's, vanaf welke dag in de cyclus is dit? - mijn menstruatie valt precies als we op vakantie zijn. Hoe gaan jullie hier mee om? Vragen jullie dan om Primolut? Ik vind dat moeilijk om te doen, want ik ben juist klaar met Primolut die mijn cyclus zou verkorten. Ga ik het weer gebruiken, dan zou het mijn cyclus weer verlengen 😁. Ik durf het ziekenhuis ook niet meer te bellen, want heb iedere keer zulke stomme vragen.
Voor zover ik weet is dag 1 wanneer je helderrood bloed hebt. Ik kreeg op dag 10 mijn eerste echo, maar op dag 3 nog vaak en uitgangsecho. Over je vakantie weet ik niet zo goed, ik heb een keer de pil langer doorgeslikt voor ivf... Ik vind dat je wel het ziekenhuis kunt bellen hoor, daar zijn ze voor en het is ook hun verantwoordelijkheid en in hun belang dat jij goed voorgelicht bent! Succes!
Moet je eerst aan de pil?? Vraag dan gewoon om die effe door te nemen. Heb dit ook gedaan.. Ipv 3weken heb ik die 5weken genomen. Ook volgens mij is de eerste dag, de dag van helderrood bloed. Had ook altijd last van bruin eerst maar dit zou nog oud bloed zijn. Heb geen menopur gespoten dus weet niet wanneer je op echo kan. Bel daarvoor zeker even naar het ziekenhuis... Hebnontelbare keren met de vroedvrouw gemaild met allerlei vragen en ik had de hele mmm al eens meegemaakt, 12 jaar geleden maar een helemaal ander schema dan, dus ook hier waren veel vragen...
Overigens valt weggaan op het werk voor echo's onder een speciale verlofregeling. Gaat dus niet af van je verlofuren oid. https://www.freya.nl/kinderwens/praktische-zaken/werk-en-vruchtbaarheidsbehandelingen/
Beide ziekenhuizen waar ik ben (geweest) zeggen te tellen vanaf het eerste helderrode bloed. Ik had eerst altijd echo's vanaf dag 10. En dan vaak om de dag, dus dag 12 en 14, heel soms dag 15 nog. Je zegt dat je precies gaat menstrueren op vakantie, dus dit is nog de ronde voor je menopur gaat injecteren? Want zodra je eenmaal begint met hormonen moet je je normale cycus volledig vergeten. Als je nu altijd op dag 14 een eisprong hebt, en een lutuale fase van 14 dagen hebt moet je dit vergeten, dit is totaa niet meer van toepassing. Met de menopur kun je op dag 12 een eisprong hebben (of pas op dag 22 bijv) en is je lutuale fase ineens nog maar 10 dagen. Kortom: vanaf nu valt er helemaal niets meer te plannen. Ik had bij een nieuw hormoon eerst 3 lange rondes, pas rond dag 19 tot 22 een eisprong. De 4de ronde gingen we daar wel weer een beetje van uit en toen had ik m op dag 15 al, 1 week eerder! Sindsdien schommelde het, terwijl ik dezelfde dosis heb. Dus als je je vakantie gepland heb staan geef dit dan ook door aan het ziekenhuis en zorg dat je ruim voor de tijd niet begint aan een nieuwe menopur ronde. Als je dan weer terug bent van vakantie dan bel je wanneer je weer menstrueert en dus weer een ronde met menopur wilt doen.