Hoiiii Allemaal, Ik ben Madelyne (24) .. ik en me partner gaan beginnen met IUI .. we zijn al ruim een jaar aan't proberen zonder hulp en nog geen geluk, me partner heeft al wel een dochter van 8 en ik nog geen kinderen, nouja goed na zien dat t niet lukt toch maar naar de fertiliteitsarts. met als resultaat verlaagd spermakwaliteit.. maar goed genoeg voor IUI dus..nu ben ik zenuwachtig ben op cyclus dag 7 en moet vanaf volgende week testen.. maar ik ben gewoon bang en zenuwachtig dat dit niet lukt .. wij willen heel graag een baby .. en op internet zie ik dat iui alleen maar tot 20% slaagkans heeft .. dames hoe kan ik mezelf kalm houden.. ik heb me de afgelopen maarden alleen maar teleurgesteld met negatieve zwangerschapstesten of m'n rode vlag. met andere woorden ik heb alle hoop achter me gelaten.
Hoi Madelyne, Ik zelf heb geen ervaring met IUI. Die tegenslagen zijn heel vervelend!! Maar probeer positief te blijven en verlies de hoop niet dat het uiteindelijk gaat lukken. Het is puur geluk hebben. Wij zitten in het traject van ICSI, al 2,5 jaar bezig. Vandaag helaas een negatieve test. Ik hoop dat je test volgende week goed mag zijn! Succes!
Hoi Madelyne, Geen enkele behandeling geeft de zekerheid dat je zwanger wordt en uiteindelijk een gezond kindje krijgt. Elke hulp en ondersteuning, zoals IUI geeft een extra mogelijkheid. Bij IUI worden de zaadcellen een heel eind op weg geholpen met de lastige reis naar de eicel toe. Dat maakt de slagingskans groter, maar zekerheid heb je nooit. Niet op de natuurlijke weg, en niet met ondersteuning. Probeer zo relaxt mogelijk te blijven. Bedenk de mooie dingen die je samen met je vriend hebt. Deze dingen zijn de dingen die je moet blijven koesteren tijdens deze trajecten. Fijn als dit geluk wordt vergroot met een kleine... maar geniet van wat je nu hebt. Dat is wat ik je eigenlijk mee wil geven. Dit heeft mij geholpen in het traject wat bij ons 5 jaar heeft geduurd. En er zullen meestal momenten van spanning, frustratie en teleurstelling zijn in een traject, maar als je de mooie dingen in je relatie blijft zien, is het makkelijker om hier samen mee te dealen.
Hé meid, Hier ook al een tijdje bezig en nu aan het wachten op het resultaat van poging 2. Ik moet zeggen dat ik er bij poging 1 veel rustiger in stond, ik had weer meer hoop totdat het negatief uitsloeg. Bij de 2de poging sta ik er weer veel emotioneler in, net als toen het op de natuurlijke manier niet wilde lukken. Ergens hoop je natuurlijk dat je door de behandeling meer kans maakt. Bij iui heb je inderdaad maar ongeveer 20% kans op slagen per cyclus, maar dat geldt evengoed voor de natuurlijke manier. Bij iui is het wel zo dat de zaadjes het moeilijkste gedeelte van de weg richting eitje overbruggen doordat ze geïnsemineerd worden en daardoor blijven er ook meer sterke zaadjes over, dus op zich zijn de kansen ideaal. Het enige wat je nu kan doen is afwachten, hopen dat het goed zit, maar ook realistisch zijn dat je 'maar' 20% kans hebt per cyclus en dat het goed nog enkele pogingen verder kan duren ook! Hopelijk draait het gewoon goed uit, veel succes!
Positief blijven denken! Echt onwijs moeilijk! Ik weet het. Bij onze 4e en laatste poging ben ik positief gaan denken. Ademhalingsoefeningen en geen melk producten eten en drinken. Warme dranken drinken. Klinkt zweverig maar acupunctuur heeft ontzettend geholpen bij mij. Heel veel succes!