zaadonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bitchje, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik wil je niet bang maken, maar hou er rekening mee dat het best eens mis kan zijn bij je vriend. Operaties aan ballen kunnen helaas een slechte invloed hebben op het zaad. Hoeft niet altijd hoor, dus niet té veel zorgen maken.

Tja, hoe blijven we positief... vallen en opstaan. Het gaat vanzelf, omdat de wens zo groot is. Soms enorme dipjes, maar daarna weer goede hoop.
    Het belangrijkste wat je kunt doen, is alles stapje voor stapje en rustig aan. Neem de tijd om dingen een plaatsje te geven. Vandaar ook onze 4 maanden pauze. We moesten het echt even verwerken dat het zaad van mijn man zo slecht is.

2. bitchje

bitchje Actief lid

6 aug 2007
    109
    0
    0
    assistent manager
    gouda
    daar ben k ook n beetje bang voor,zeker omdat die arts zei dat het op t randje was.
    maar ik weet dan liever nu dat het slecht is dan dat k nog maanden blijf hopen op iets wat misschien niet (zo makkelijk) gaat gebeuren op de natuurlijke manier.
    maar ja eerst maar ns zorgen dat het uberhaupt in n potje terecht komt.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Je kunt het inderdaad maar beter weten.
    Ik hoop dat het gaat lukken met het potje.
    Succes en sterkte.

4. bitchje

bitchje Actief lid

6 aug 2007
    109
    0
    0
    assistent manager
    gouda
    ik heb voor mezelf besloten dat ik er voor nu mee even stop.
    ik ga volgend jaar trouwen en als ik in die tijd zwanger raak is dat natuurlijk geweldig en zo niet dan gaan wij na onze trouwdag wel weer verder kijken,ik ben er zo gestresst van geraakt dat ik nu ziek thuis zit.
    heb reuma en door de stress is dat zwaar geactiveerd en heb ik veel pijn en ben echt doodmoe.
    ik weet nog niet zolang dat ik reuma heb en dat ben ik eigenlijk nog aan het accepteren en ook dan nog ns al die fertiliteitsonderzoeken erbij was net even iets teveel van het goede.
    dus laten we het even n jaartje voor wat het is.
    als je constant gestesst ben dan word het zwanger worden er ook niet makkelijker op.;)
    maar ik hoop dat jij wel gauw in verwachting mag zijn.

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He meid,
    Dat is inderdaad wel een beetje te veel van het goede. Het lijkt me moeilijk genoeg om te accepteren dat je reuma hebt. Goed plan om dat eerst te verwerken.
    Ik hoop dat de mmm uiteindelijk niet nodig is en je alsnog zwanger raakt binnen een jaar.
    Heel veel sterkte, het is niet niks allemaal!
    Focus je op je heerlijke trouwdag en geniet van de voorbereidingen.

6. bitchje

bitchje Actief lid

6 aug 2007
    109
    0
    0
    assistent manager
    gouda
    dank je wel dat gaat vast allemaal wel goed komen.
    jij heel veel succes in de mmm.

7. Lullaby

Lullaby Lid

24 jul 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus als ik het goed begrijp mag je bij een zaadonderzoek alleen met de hand aan de slag.

Ik neem aan dat een partner dit bij haar vriend/ man mag doen?

En hoe gaat dit precies, moet dit thuis/ kliniek?

Moet het op een bepaalde manier bewaard worden?

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lullaby, een zaadonderzoek moet inderdaad met de hand gebeuren. Het zaad mag dannergens mee in aanraking komen.
    Het moet binnen een uur bij het lab zijn. Als je dichtbij woont, mag het thuis. Vervoeren is niet echt optimaal voor het zaad, dus kun je er ook voor kiezen om het in het ziekenhuis te doen. Niet ieder ziekenhuis heeft hier een apart kamertje voor. Alleen de grotere ziekenhuizen met een IVF-centrum hebben vaak wel een kamertje. De partner mag mee in het kamertje, dus je kunt helpen.
    Je krijgt een steriel potje mee. Na het opvangen moet je het potje direct afsluiten en niet schudden en voorzichtig vervoeren. Bovendien dient het op lichaamstemperatuur te blijven. Dus bijvoorbeeld vervoeren onder de broekrand of in een borstzakje.

Zoals je leest is een zaadonderzoek niet zo makkelijk als vaak gedacht wordt.

9. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier ook een zaad onderzoek gehad, moest gebeuren toen ik op het werk was, ik vroeg hem hoe het gegaan was en hij zei verstand op nul en fantaseren dan lukt dat goed, want hij zag er tegen op voor dat potje.

10. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Geloof dat ik een makkelijke man heb

Gaf hem het potje en 3 min later stond hij met potje gevuld weer buiten:)

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier ook geen moeite hoor Jeem.
    Met een beetje fantasie en een lekkere knuffelpartij van tevoren is het hier zelfs binnen een minuutje gepiept :)
    Volgende week gaat Sasman het voor het eerst in het kamertje van het ziekenhuis proberen en blijf ik op het werk. Kijken of dat ook zo gemakkelijk gaat.

12. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Spannend meis! Gaat vast wel goed komen hoor!

Deel Deze Pagina