hallo allemaal, ik heb net het zaad van mijn vriend weg gebracht naar het ziekenhuis. Het was nog al een gedoe, niet het juiste potje en geen aanvraagformulier van de huisarts waardoor ze niet zo goed wist wat ze allemaal moet onderzoeken. Dus het zal nog wel een keer iets inleveren worden. Want wat de uitslag ook zal zijn de onderzoeken gaan nu zeker komen. Ik heb het wel gevraagd maar achteraf bedenk ik me dat ik hierop geen concreet antwoord heb gekregen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat de uitslag bij de huisarts is? Ik denk zelf morgen of woensdag klopt dit? thanx voor de antwoorden!! x
hey, mijn vriend moet ook zijn zaad in gaan leveren, maar hier was het nogal een gedoe dat het alleen op di en wo ingeleverd kan worden tussen 08.00 uur en 10.00 uur. en nu moet dat binnen 1 uur op het zh zijn..en mijn vriend vertrekt altijd nar het werk om half 7..dus wij gaan die tijd niet halen!!! nu mogen we misschien vrijdag gaan inleveren...dus afwacten en we moeten vrijdag ook voor het eerst naar gyn toe!
ik zou gewoon even bellen meis! soms verschilt het ook per zh heb ik begrepen.. Dan heb je gelijk duidelijkheid
de uitslag is in principe al dezelfde dag bekend (want ja, dat zaad kan niet zo lang blijven leven enzo), maar wij kregen de uitslag een week later. Ik hoorde van een ander meisje dat die een dag later al de uitslag kreeg...Verschilt dus wel een beetje! Wat een gedoe, he, met dat potje. Mijn manlief zat er over te mopperen; dacht dat er een soort ''condoom'' op zou zitten maar niet dus. Misschien wel iets om patent op aan te vragen
het is toch een redelijk grote pot en een brede pot...maar of het makkelijk gaat moet hier nog uitwijzen
Mijn vriend moest het een paar weken geleden ook inleveren i.v.m. een hersteloperatie. Op vrijdagmorgen tussen 8 en 9 en het zaad mocht niet ouder zijn dan een uur. Goed, toen bleek dat dezelfde dag de uitslag er zou zijn, maar dat dat alleen via de huisarts kon worden gecommuniceerd. Het duurde uiteindelijk 1,5 week!!!! Ik was ondertussen behoorlijk pissed geworden, want op een gegeven moment belden we het ziekenhuis en daar zeiden ze: "Ik heb hier de uitslag voor me liggen en die zal ik op het bureau van de chirurg leggen en deze stuurt u vervolgens een brief." Je kunt wel nagaan dat ik door het plafond ging hahaha. Uiteindelijk twee dagen later lag er een brief op de mat: "U heeft ruim voldoende leven blabla. U kunt uw gang gaan." Geweldig nieuws natuurlijk. Communicatie HA/ZH ---> draaaaaama! Succes met wachten en de uitslag!!
ja ik neem aan dat wij de uitslag krijgen via gyn. ik weet het eigenlijk niet......haha wachten maar af.
Bedankt voor de reacties! Ik had vandaag geen tijd om te bellen maar morgen ben ik eerder vrij en ga dan even langs. Super spannend, ook ga ik als ik morgen nog niet ongi ben geworden >>>> testen!
De uitslag is idd dezelfde dag nog bekend... in het ziekenhuis.... Vanwege administratie ed kan het soms een paar dagen tot een week duren voor de uitslag bij de huisarts is. Dit is vanzelfsprekend vervelend, maar het ziekenhuis(lab) mag telefonisch geen uitslagen doorgeven en al helemaal niet aan de patient zelf. Ik werk zelf op een ziekenhuis-lab en snap dat het voor patienten heel vervelend is om te wachten, maar het is allemaal met oog op de patient. MEt informatie als deze moet zorgvuldig worden omgegaan. Want stel... er was geen zaadcel te bekennen geweest. zou je die uitslag dan graag telefonisch via een 'tiep-miep' te horen willen krijgen? Ik in elk geval niet... Sterkte met wachten. Hoop dat je goed nieuws krijgt!!!
Dubbel spannend! Ik zou toch eerst een zwangerschapstest doen, want dan weet je het tenminste binnen 5 minuten. Helemaal als je al 4 dagen overtijd bent. Bij een positieve uitslag doet het zaadonderzoek er dan niet meer toe, toch? Ben benieuwd!
Hier op 13 dec sperma in geleverd.. en op 31 dec pas uitslag via uroloog (geen fertiliteitsprob. maar vasectomie controle).. misschien dat daar ook wel verschil in zit hoor.. geen idee.. maar hier duurde het wel errug lang..
heb de uitslag vandaag gekregen. jammer genoeg niet gunstig... normaal 20 tot 50 miljoen per ml per ejaculaat. mijn vriend 14 miljoen enige hoop is gedurende een tijd geleden heel veel stress en koorts maar ja het blijft toch slecht. (cellen die nu aangemaakt worden, worden pas gebruikt over 75 dagen heb ik ergens gelezen) Ook (stom maar helaas door omstandigheden niet gebeurd) had hij meer dan 7 dagen geen ejaculatie gehad.... pfff wat een rot avond
dank je dreamer vanavond is even rot maar morgen gaan we er weer helemaal voor ik heb gisteren getest helaas negatief en hoe zit het met jou, want zie dat jij ook al geruime tijd overtijd bent
Ach bij mij is het drama, ben vorige week bij de ha geweest. Was toen dag 70 al gepasseerd, al meer dan een jaar gestopt met de pil. Nu primolut gekregen om alles weer een beetje op gang te helpen... en heb een doorverwijzing voor een echo. Maar we bijven moed houden! Jammer dat je negatief getest hebt, succes!
oh dreamer wat erg. Ik heb nu 19 januari afspraak bij de gynacoloog. Gelukkig heel snel. Dit even afwachten heb gelezen dat iui de volgende stap is maar weet niet of dat klopt. Kortom eerst de expert maar laten beoordelen. sasje, ik hoop op een goede uitslag voor je. laat je het weten?
hey, het zaad van vriendlief was helemal oke!! ik moet nu vanaf woensdag om de dag naar het zh om iedere keer een echo te laten maken om mijn eisprong op te gaan sporen enz...