net zwanger - waarden HCG en progesteron

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 1979kik, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Beste,
    Enkele dagen geleden was ik 4 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb toen bloed laten nemen om het HCG en progesteron gehalte te meten. 2 jaar geleden had ik een miskraam en ik wil deze zwangerschap de eerste weken graag korter opvolgen via bloedresultaten. Mijn dokter gaf aan dat ik +/-248 HCG heb en 12 progesteron. Ik begrijp dat vooral de evolutie belangrijk is, daarom dat ik het bloedresultaat van volgende week ernaast zal moeten leggen. Ik vond haar echter vaag rond de gehaltes nl dat het progesteron niet zo heel hoog was. Aan de andere kant zei ze dat het wel gunstig was. Dit maakt me heel ongerust. Kan u mij iets zeggen over deze waarden ?
    groetjes,

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Gefeliciteerd met de zwangerschap.

Ik kan niks zeggen over de progesteron waarde. Het HCG is prima.

De eerste 12 wkn van een zwangerschap zijn altijd spannend. Probeer te vertrouwen op je lichaam en te genieten van de zwangerschap.

Neem op tijd contact op met de verloskundige zodat rond 8 wkn een echo gemaakt kan worden, deze word zo vroeg gemaakt omdat je vorige keer een miskraam hebt gehad.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina