hallo, ik ben weer ff weggeweest,omdat ik mezelf ff moest terug trekken,want ik was er teveel mee bezig,je wordt maar niet zwanger,je heb een faal gevoel,en dat voelde niet fijn,ligt het nou aan mij ,dus heb mijn hormoonhuishouding gecheckt,en dat was goed. dus ja na 12 maanden denk je ligt het aan mij,dus nu vandaag toevallig,de kikkervisjes naar het lab gebracht,dus vind het wel spannend. ik weet niet wat erna gaat volgen ,en wat ik dan kan gaan doen. ik moet wel de 25e weer ongi worden,dus 2 x wachten. wordt het een teleurstelling of een hele leuke verrassing. wie voelt zich ook zo,wie is er ook bezig met de onderzoeken, ik lees graag ervaringen,om dr door heen te komen groetjes debby
ik kan je niet verder helpen, heb hier geen ervaring mee, wel duim ik voor je dat er goed nieuws uitkomt, en natuurlijk dat je na de 25ste positief test!
Hee Debby, Nou dat is ook idd allemaal heel spannend. Je wilt er niet aan denken en aan de andere kant kun je er ook bijna niet omheen! Bij ons dachten ze eerst dat het aan mijn lief lag, maar inmiddels na 3 zaadtesten is dat niet het geval gebleken. Nu word ik binnenstebuiten gekeerd. Nou ja, beter dat dan maar zitten wachten en niks doen! Veel sterkte Groetjes elle
Hoi, hier nog iemand die bezig is met testen. Wij zijn nu 11 maanden bezig en we zijn vorige week bij de huisarts geweest. Mijn man heeft vorige week ook zijn kikkervisjes laten testen. Vandaag de uitslag gehad; het was redelijk, er waren er met 2 koppen (maar blijkbaar komt dat vrij veel voor) en ze zwommen niet allemaal even snel. Komende week gaan ze nog een keer testen, omdat de kwaliteit per week kan verschilen. Ook heb ik een verwijskaart voor de gyneacoloog. Hier kan ik 6-4 terecht. Ik heb 1-4 mijn NOD dag. Ik hoop dat het uitblijft, maar je kan het toch niet beinvloeden. Maar weer afwachten.... Het is en blijft kl*te, dat afwachten elke keer. Veel sterkte, Groetjes Gavor
Hoi! Ik zou ook graag mee willen schrijven. Afgelopen dinsdag is het zaad van m'n vriend naar het huisartsenlab gegaan. We hebben met de huisarts afgesproken dat hij ons belt wanneer de uitslag binnen is. We hebben alleen niet gehoord hoe lang het ongeveer gaat duren, dat wist degene die het potje in ontvangst nam namelijk niet . We hopen dat we aan het eind van volgende week de uitslag hebben... we vinden het allebei vreselijk spannend, ik word er echt nerveus van. Maarja, echt nog even afwachten. Debby, wat voor onderzoeken zijn er bij jou gedaan, bloedonderzoek enzo? Ik duim voor je dat je niet ongesteld wordt dit weekend en positief gaat testen! Elle, veel succes met de testen! Gavor, wat spannend bij jullie ook zeg, dus volgende week nog een keer testen. Ja dat afwachten is inderdaad vreselijk. Veel sterkte, ik hoop dat het allemaal goed is!
wij hebben november 05 zwemmers laten onderzoeken en de uitslag was niet om te juichen....concentratie te weinig (28 mlj), minder beweeglijk en antistoffen... februari weer 2x laten testen en toen 13 en 20 mlj maar nog steeds hetzelfde dus doorgestuurd naar utrecht waar we 11-4 terecht kunnen.... je zaad kan een moment opname zijn maar over het algemeen kunnen ze daar pas echt duidelijk over zijn als er 2-3 mnd tussen zit omdat het zaad zich pas "echt" ververst heeft na die tijd...... maak je niet al te druk het kan zo weer anders zijn meid..liefs smoekie
Ja inderdaad bij ons was de eerste zaadtest ook helemaal niet goed. Maar inmiddels zijn we een half jaar verder en is het topzaad!
Wij hebben ook net de zwemmers laten testen en omdat ze vervormt zijn ( te ronde kop) hebben we een doorverwijzing gehad naar de gyn. Die ga ik volgende week bellen. Ik ben blij dat we het gedaan hebben omdat we nu wat zekerheid hebben. Maar het zegt opzich niets, het zou zonder hulp net de 4% kunnen zijn die wel raak is. En met hulp zou het ook kunnen dat het als nog allemaal fout gaat. Heel veel kracht in ieder geval..
was het inderdaad maar zo dat je de meeste onderzoeken in 1 a 2 weken kon afnemen en dan week later alles terug! Ik word ook helemaal gek van het wachten en het niet weten! We hebben bij mij alles gecheckt was allemaal in orde! Mijn man zijn zaadjes waren de 1e check heel erg slecht.....daar worden dus op dit moment alle verdere onderzoeken op gericht! Zo slecht dat we met dat kwakje helemaal niets kunnen beginnen dus ik hoop dat de 2e zaadcheck er het iets beter voor staat zodat we nog een optie hebben om iets te proberen.... As maandag gaan we weer naar het ziekenhuis...dus ik hoop dat jullie voor me willen duimen! liefs nina
ik duim ook alvast voor goed nieuws! duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim duimduimduimduimduim duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim zo goed? xxxx Swiggy
Ik vindt het onderwerp wel interesant, wij zijn nu ook al 10 maanden bezig en ik heb vanmorgen nog een test gedaan die was negatief(alweer).Mijn man is voor +- 8 jaar terug geopereert aan zijn bijbal, hij had daar een soort ontsteking zitten. nou heb ik van een vriendin gehoord dat die operatie invloed kan hebben op de kwaliteit van het sperma, maar in het ziekenhuis hebben ze er toen niets over gezegd.Dus ik denk dat ik het binnenkort maar eens bij hem voor ga leggen dat die even langs de huisarts moet gaan.!Ik weet het anders ook niet. Verder wens ik iedereen hier veel succes en ik zal voor jullie duimen.
mijn man en ik zijn toevallig net vanochtend in alle vroegte naar het ziekenhuis geweest. ik voor een bloedtest en hij voor een semenanalyse. dinsdag kan hij bellen om een telefonische afspraak met de gynaecologe te maken. dan horen we hoe het er voor staat. de ha had het ook al eens bekeken en toen leek alles goed, dus het is even afwachten. volgende week is mijn nod en als ik ongesteld ben moet ik bellen voor een afspraak voor een baarmoeder rontgen foto. bij ons wordt alles er in een kleine maand doorheen 'gejast', best snel dus. ergens hoop ik dat er iets uit komt, want dan kunnen we er wellicht iets mee en hoeven we niet nog anderhalf jaar te proberen zoals onze gyn al beloofd heeft, maar aan de andere kant hoop ik natuurlijk dat alles goed is en het lot ons gewoon nog even tegen zit....
Wij mogen morgen weer naar het ziekenhuis. hebben acht weken moeten wachten voor het tweede onderzoek. Het eerste was niet echt goed, maar ook niet heel erg slecht. Na het eerste onderzoek hadden we uiteraard nog een hoop vragen, allemaal beantwoordt door de dokter. Bij mijn man was de beweeglijkheid niet optimaal, verder had het een afwijkende vorm. Wij dachten meteen: Heb je dan meer kans op een gehandicapt kind, maar dat is gelukkig niet zo. Ons werd verteld dat er zo lang wordt gewacht zodat het zaad de tijd heeft zich te herstellen, iets over de oercellen Ik hoop dat ik het goed zeg. Is de uitslag weer hetzelfde dan worden we doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik hoop dat je er wat aan hebt, groetjes lucky
Hoi meiden, Ik ben helaas vandaag weer ongesteld geworden . We hebben nog niets van de huisarts gehoord over de uitslag van het zaadonderzoek. We hopen dat we deze week meer weten. Het is zo spannend allemaal.... Hoe gaat het met de rest van de meiden? Ik hoop en duim voor goede berichten!
hier ook nog iemand die bezig is met onderzoekjes, mijn man is pas geleden getest, de uitslag noemde ze matig niet slecht maar dus ook niet goed. weten niets van aantal alleen maar dat er wat afwijkende tussen zitten en dat ze niet echt snel zijn. ik moet er wel bij zeggen dat mijn man op 7 jarige leeftijd een operatie heeft ondergaan omdat zijn ballen niet ingedaald waren. ze hebben er toen maar 1 naar beneden gehaald. en volgens de huisarts heeft dat er zeker mee te maken. mijn nod is morgen dat moesten we even afwachten van de ha en als de komen gelijk even bellen dan verwijst ze ons door. het is spannend allemaal, maar ik ben wel blij dat we alles in gang hebben gezet want die teleurstelling iedere maand is ook vreselijk meiden jullie ook alllemaal succes! liefs anna
hallo, jeetje vervelend he poessie,alsof ff de hele wereld weer instort,ik ben ook aan het wachten op mijn ongi,ben nu 4 dagen overtijd,maar wil nog geen test doen ,ik ben bang voor de teleurstelling. ik heb wel de uitslag gekregen van de dokter,ze waren helemaal toppie,lekker druk en gezond dus dat zit goed,nu heb ik PAS 2 mei een afspraak bij de gynocolog,ballleeen dat dat zo lang duurt, ik hoop geen ongi deze week,maar ja ben ook al een jaar bezig dus ik wordt niet al te snel blij met overtijd zijn. groetjes deb
Wij hebben het maandag ingeleverd en wachten dus nog op de uitslag, zo spannend allemaal. Maar we blijven duimen. Groetjes lucky.
dames de moed niet opgeven jullie komen ook aan de beurt. mijn man heeft ook slecht zaad, weinig zaad, weinig levend en wat leefde zwom slecht. ik hoop dat jullie ook snel zwanger mogen worden.