Over twee weken heb ik mijn eerste afspraak. Bij mijn man is er al een semenonderzoek gedaan, bij mij is gekeken naar chlamydia. Wat zullen ze gaan doen? Een echo lijkt mij, maar hoe gaat het normaal gesproken?
Wellicht gaan ze je een cyclus volgen. Kijken hoe je eitjes groeien en hoe je bms opbouwt en een week na je eisprong progesteron prikken. Ook kunnen ze een HSG doen om te kijken of je eileiders goed doorgankelijk zijn. Als het zaadonderzoek meer als 3 maanden geleden is, kan dat ook nogmaals dubbel gecheckt worden. Hoe was de uitslag van het eerste semen onderzoek? In sommige ziekenhuizen wordt ook nog een samenlevingstest gedaan. Na alle onderzoeken wordt er meestal een soort kansberekening gemaakt (ook terug te vinden of freya). Als de kans hoger is dan 30% om het komende jaar natuurlijk zwanger te worden, dan is er vaak een afwachtend beleid.. Maar als er iets in de onderzoeken naar voren komt, dan kunnen ze daar wellicht een behandeling voor starten. Of als er niets uitkomt kan er ook met IUI gestart worden. Succes iig, hopelijk kunnen jullie snel geholpen worden!
Dankje voor je antwoord. De uitslag van het semen onderzoek was uitstekend volgens de huisarts. Het zal wel ongeveer drie maanden geleden zijn nu. Ik wacht het wel af.
Bij mij is ook nog de eicelvoorraad getest, inwendige echo om de boel te bekijken. Tweede gesprek was uitslag van de onderzoeken. Allemaal oké, advies half jaar zelf nog proberen. Dat wilde ik niet, wilde nu al eileiders gecheckt hebben en er niet een half jaar later achterkomen dat dat een probleem zou zijn. Fertiliscopie gehad (net zoiets als een hsg), daar bleek bij 1 eileider de vloeistof niet door te komen. Daardoor waren de kansen zo gedaald, dat we wel in aanmerking kwamen voor een traject. Toevallig was de cyclus precies goed, dus paar dagen later iui gehad en zie mijn banner. Misschien in je achterhoofd houden dat je je eileiders ook onderzocht wilt hebben. Heb al een aantal verhalen gehoord waarbij vrouwen er zelf op aan moesten dringen en bleek daar een probleem in te zijn. Succes met je traject en hopelijk snel goed nieuws.