We hebben vandaag zo een teleurstelling moeten verwerken, vorige week het zaad van mijn man weggebracht en vandaag kregen wij de uitslag. Het kwam er op neer dat veel zaad een afwijkende vorm heeft, meer dan normaal. De bewegelijkheid is ook niet optimaal. NOu, ik heb heel wat afgehuild vandaag, samen met mijn man. Nou moet hij over twee maanden weer zaad inleveren en dan kijken of het wel beter is, anders moeten we om de tafel met de dokter. Staat daar altijd zo een tijd voor, ik bedoel die twee maanden dan? Sorry, maar ik moest even mijn verhaal kwijt. Groetjes lucky.
Owh Lucky wat vreselijk om dat nieuws te krijgen.. Hopen dat t de volgende keer dan beter is. Kan me goed voorstellen dat jullie er helemaal van slag van zijn. En dan die 2 maanden wachten.. ik heb geen idee maar vind het idd ook lang hoor. Iig héél veel succes gewenst jullie allebei!
Mies, ik heb geen antwoord op je vragen, maar ik wilde je wel even een hart onder de riem steken. Veel sterkte voor jou en je vriend en ik hoop dat alles goedkomt!
Lieve Lucky, Ik wil je heel veel sterkte wensen...! Ik weet het antwoord niet op je vraag of het normaal is om twee maanden te moeten wachten. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik jullie heel veel succes en sterkte wil toewensen. Zoek steun bij elkaar en hou hoop! Groetjes, Josien
Hey meis, wat een shit nieuws zeg! Kan me voorstellen dat je ff wat tranen hebt gelaten hoor! Bij ons duurde het een paar dagen voor we van de schrik bekomen waren. Wat gaan jullie nu doen? Is er een plan? Liefs en sterkte, Elmo
Over twee maanden nog een zaadtest doen, en als deze weer negatief uitvalt, met de dokter om de tafel gaan zitten. Morgen wel even bellen of het niet eerder kan dan die twee maanden. Groetjes lucky
Hoi, balen van de uitslag! waarom je maanden moet wachten is dat het zo lang duurt voor dat zaad helemaal klaar is, dus het kan zijn dat deze zaadjes zo zijn door, koorts, ziekte, andere oorzaken.. dus over 2 maanden weer een hele nieuwe verse lading die in een andere tijd aangemaakt zijn! tussen de eerste test van mijn man en zijn 2de zitten straks bijna 5 maanden!
Lieve meid, Balen zeg van die uitslag.... *An geeft een dikke knuffel* Een tweede onderzoek van de zwemmertjes kan weer een andere uitslag geven omdat het een moment opname is, ik hoop dat het de volgende keer beter is... Kus, An
Jeetje meid, Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat de volgende keer beter is en dat alles goed komt. Ik denk aan je meid. Dikke knuffel Divi
Hoi hoi, Niet de uitslag waar jullie op gehoopt hadden, erg zeg ! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopelijk krijgen jullie snel wat meer duidelijkheid. Knuffel, Bibu !
Ik wil iedereen bedanken voor de fijne reacties. Wij hopen uiteraard ook dat de tweede test beter zal zijn. Meer kunnen we ook niet doen, wel duurt het toch weer twee maanden voordat er weer wat duidelijkheid is. Nogmaals bedankt, groetjes lucky.
wij hadden in November dezelfde telleurstelling gekregen als jullie nu. Vermeerderd met dat hij ook nog antistoffen aanmaakt tegen zijn zaadcellen waardoor deze zeg maar op dezelfde plaats blijven ipv dat ze op weg naar "boven" gaan.... Dit was in November en de uitslag daarvan was dat de concentratie zaadcellen laag was, weinig bewegelijk en wat ik al zei dat hij antistoffen aanmaakt... nu heeft ie afgelopen week weer in moeten leveren, deze week weer en dat wordt op kweek gezet, en dan volgende week weer, en dan krijgen we 's middags ook direct alle uitslagen te horen. Al weet ik nu al dat de uitslag van afgelopen week niet goed is maar waarschijnlijk wel iets beter dan die van November (van de laborant die het onderzoek deed) Wij proberen in ieder geval positief te blijven want wat er al gezegd is reden dat er zo lang tussen zit is omdat het 3 mnd duurt voor alles weer "ververst"is zeg maar en het een moment opname kan zijn, wel slikt mijn man vanaf november vitaminepillen met zink (is heel goed ter bevordering voor de zaadcellen) dus wie weet helpt het.... Probeer in ieder geval niet bij de pakken neer te zetten meid want ondanks dat de uitslag niet om over naar huis te schrijven is, onmogelijk is het ook niet, het zal waarschijnlijk langer dan "normaal"duren....zo is het ons tenminste uitgelegd en daar hoop je dan maar op... Wens jullie heel veel succes meid, kop op... liefs smoekie
Wij proberen ook positief te blijven maar het was zo een schok. Nu vraag ik me wel af, als het de volgende keer weer niet goed is of het dan misschien niet via de natuurlijke weg kan. De dokter zei wel dat we dan maar om de tafel moesten gaan zitten. En als klap op de vuurpijl vraagt vandaag een collega op het werk: willen jullie geen kinderen of kun je ze misschien niet krijgen? Ik heb maar gezegd dat wij geen kinderen willen, ben ik daar tenminste vanaf. Gek hoor, hoe het allemaal kan lopen. Nou, groetjes lucky.
Hoi Meis, Moeilijk hoor die mensen die dan dat soort vragen gaan stellen. Laat je niet gek maken hoor ! Knuffel, Bibu !
Als het de volgende keer weer niet zo goed is zullen ze ook ongetwijfeld eerst gaan kijken of bij jou wel alles goed "werkt" en pas daarna zullen de opties besproken worden. Er zijn in ieder geval nog genoeg opties hoor meid. Ons is door de HA uitgelegd dat mocht het nodig zijn ze ook zijn zaad kunnen bewerken door er de "goeie zwemmers" uit te halen wat dan bij mij zou worden ingespoten. Ook is er natuurlijk de optie dat ze een eicel van jou in het lab bevruchten met zijn 'goeie" zwemmers...t zijn natuurlijk dingen waar je niet aan wilt denken, maar het is in ieder geval iets om in je achterhoofd te houden dat er nog diverse manieren zijn waarmee de medici je kunnen helpen toch jullie droom waar te maken, zij het op een wat moeilijker weg..... raar dat je zo op de man wordt gevraagd of je bezig bent of geen kinderen kan krijgen gaat ze toch niks aan. meid succes in ieder geval. liefs smoekie
Heel veel sterkte, ik hoorde het ook bij mijn naasten dat het zo lang duurde. Mijn neef is gestopt ook met roken en alles wat slecht is voor het zaad. Alcohol soms heeft dat een invloed.. Ik hoop dat jullie over 2 maanden heel opgelucht zullen zijn.. Succes
Ik heb mijn man ook op de vitamine pillen gezet. Hij rookt en drinkt niet, dus daar kan het niet aan liggen. We willen alles proberen, en ik heb ook al wel gelezen op het internet dat er een heleboel kan. Maar ik had dit nooit gedacht, misschien naief. We wachten maar af, maar dat is altijd het nadeel met wachten, het duurt altijd zo lang. Ik heb ook gehoord dat er ook wel vrouwen zijn die mogen meteen naar het ziekenhuis voor onderzoeken, waarom hebben wij dat nou niet, het is zo moeilijk allemaal. Voor de volgende check gaan we gelukkig nog even weg. Misschien dat dat ook een beetje helpt. Nou, groetjes lucky.