Zaadtest, wat testen??!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vogel, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Mijn vriend heeft afgelopen week een zaadtest laten uitvoeren, huisarts heeft inmiddels gebeld. Voldoende zaadcellen en hoeveel sperma was ook goed.
    De testresultaten hebben wij nu ook ontvangen per post van de huisarts. Daar staat alleen iets in over de hoeveelheid zaadcellen en ml.
    Maar er staat niks bij over beweeglijkheid van de cellen. Huisarts weer gebeld, hij weet eigenlijk niet of ze dat getest hebben:(. Hij zegt dat we het ziekenhuis maar even moeten bellen om te vragen of dat ook wordt getest, maar denkt dat zij daar niks over kunnen/mogen zeggen...vind ik nogal vaag!!!
    Is het standaard dat daar niet op getest wordt, maar alleen op hoeveel zaadcellen en aantal ml sperma?

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hoi,

Wij hebben twee keer een test via de huisarts laten doen en toen kregen we ook alleen maar het aantal cellen per ml en niks over een a,b,c,d score (bewegelijkheid). Dus ik denk dat je je daar niet druk over hoeft te maken.
    Bij ons kwam er helaas een erg laag (100.000 en 1 miljoen) aantal uit waardoor we op ICSI aangewezen waren.

Succes met zwanger worden!

Deel Deze Pagina