hallo allemaal! na 14 maanden proberen mogen we eindelijk een zaadtest laten doen,maar nu zegt de huisarts dat we 5 dagen geen sex mogen hebben i.v.m de kwaliteit voor het onderzoek. maar nu vraag ik me af is dit niet wat lang en kan dan de kwaliteit weer negatief beinvloeden? ik lees her en der dat 3 dagen optimaal zouden zijn? wie weet hier een antwoord op en bedankt alvast!
De onthouding moet in elk geval 3 dagen zijn en maximaal 7 dagen. Als het korter of langer is, kan het de kwaliteit negatief beïnvloeden. Ik zou zelf een dag of 4-5 aanhouden, dan zit je prima. Succes!
van onze gyn.. moest mijn mannetje 2-3 dagen onthouding hebben... zal wel bij iedereen wisselend zijn.. maar wat beter is...?
Het is bij elk ziekenhuis anders. Laatst stond hier een topic over een onderzoek dat 1-2 dagen onthouding het beste is. Wat nou waar is? Ik weet het niet....
haha nou ben ik nog niet veel verder maar toch bedankt voor het meedenken ik denk dat we maar gewoon 3 dagen aanhouden(is ook lang genoeg haha)