prolactine te hoog en pco?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door s1986, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor mn bloeduitslag. Omdat we nu een jaar bezig zijn en ik ben maar 1 keer onbgi geweest uit mn eigen. Ze denken dus pco zo zag de echo er ook uit. Maar mn prolactine was te hoog dus daar kon het ook aan liggen zei ze. Heeft iemand dit ooit eerder gehoord? Ik moet nu weer laten prikken en over 2 weken terug.
    Mn moeder heeft dit trouwens ook een tehoog prolactine. Dit heeft sinds de geboorte van zusje en heedft daar medicijnen voor maar ze heeft wel altijd een normaal cyclus. Dus zou ik het dan misschien allebei kunnen hebben? :(

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hallo,
    Ik zelf heb gelukkig geen ervaring met pco.
    Daarintegen wel erg veel met een te hoog prolactine gehalte.
    Ook ik werd absoluut niet zonder medicijnen (dostinex) ongesteld en werd dus ook officieel verminderd vruchtbaar genoemd.

Ik heb een tijd mijn kinderwens aan de kant moeten zetten vanwege een scheiding. Toen ik besloot om toch nog eens mijn bloed te laten controleren omdat ik gewoon graag had dat mijn lichaam het hoe dan ook goed deed....bleek tot mijn verbazing dat mijn lichaam zichzelf zonder enige hulp van medicijnen (was ik dus mee gestopt) volledig had hersteld.

Ik ben nu zo'n 5 jaar verder, gebruik geen pil meer (jaja nieuwe liefde!) en helemaal geen medicijnen. En ik heb vorige week de uitslag gekregen dat mijn lichaam volledig gezond is en dat ik weer gewoon zwanger kan worden.

Mijn lichaam heeft eigelijk steeds geroepen dat door al de stress van de slechte relatie etc dat ik wel zwanger mocht worden, maar niet op dat moment. Klinkt misschien een beetje gek, maar het word bevestigd in het ziekenhuis.

Wat ik je met dit hele verhaal eigenlijk wil vertellen is dat een te hoog prolactinegehalte niet altijd een probleem hoeft te zijn.

Ik hoop dat het bij jou ook zo goed afloopt en ik gun je alle goeds!

Esther

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Hey esther
    Ik wist niet dat het over kon gaan maar wel dat er wat aan gedaan kon worden met medicijnen. Ik maak me er maar niet te druk om ook. Ik zie het maar zo, er word gelukkig naar gekeken. Ben blij dat ze wat gevonden hebben voor hetzelfde geld kunnen ze niks vinden lijkt me veel erger. Jij ook veel succes en hopen dat het goed blijft gaan. En dat we maar snel zwanger mogen zijn ;)

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik had bij het eerste onderzoek dezelfde uitslag, overigens moest ik wel nog een keer prolactine testen en toen was het wel goed, kan ook door stress komen. Over het prolactine is het overigens sindsdien nooit meer gegaan. Heel veel succes, hopelijk kunnen ze je helpen met een klein zetje hormonen. Zie ook het topic PCO, er zijn er al velen zwanger!

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Stress zou heel goud kunnen. Heb me toen zo druk gemaakt pfff niet normaal viel allemaal wel mee uiteraard maar toch he. Bedankt voor de antwoorden;)

Deel Deze Pagina