Precies! Wij hebben een VCM van 3,3 en worden zelfs aangeraden om een half jaar zelf te proberen. Ik snap er ook weinig van maar blijkbaar heeft de gyn er vertrouwen in. Mede omdat er tijdens de samenlevingstest wel een actieve zaadcel is gevonden. Toch vind ik het wel een beetje raar...
Nou, ik zou in dat geval toch OF vragen of ze nog eens goed uit kunnen leggen waarom het toch in orde zou zijn, OF een second opinion vragen! Ik vertrouw geen arts meer, hoor.
Het is zeker niet in orde, maar buiten het zaadonderzoek is alles perfect (HSG weet ik nog niet, krijg ik volgende week). De gyn zegt zelf ook dat de kans aanzienlijk kleiner is dan voor iemand die normaal vruchtbaar is, maar omdat er zeker wel goede zaadcellen gevonden zijn is er wel een kans. Alleen vraag ik me af hoe klein die kans dan is want ik lees er weinig goeds over... We hebben zelf ook aangegeven dat we bereid zijn om een half jaar verder te proberen als er een kans zou zijn. En door de positieve samenlevingstest is onze gyn er van overtuigd dat er een kans is. Ik twijfel soms, maar aan de andere kant... een half jaar pauze is zo gek nog niet.
@ TS, hebben jullie wellicht 2 tot 5 dagen daarvoor seks gehad? Want over het algemeen vragen ze 2 tot 5 dagen onthouding. Of heeft hij bijv. TE lang onthouding gehad? Ik zou toch een 2e onderzoek starten, want ze kunnen weleens verschillen. Overigens hoef je tegenwoordig geen doorverwijzing meer van de HA te krijgen hoor . Je kan gewoon n.a.v. je zaadonderzoek een afspraak maken. De gyn maakt dan een soort doorverwijzing naar je HA! Wellicht heb je er iets aan. Liefs