schoonfamilie geleuter

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimberly 33, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Goed om te beginnen, ik ben een erg koppige en eigenwijze dame ;)
    Daarom ook dit bericht om te kijken of ik hierin gelijk heb, of mijn partner, we denken beide heel anders, beide veel meegemaakt, hij is er sterker uitgekomen, ik juist meer voor mijzelf opkomend ipv het naast me neer te leggen.

Voor de duidelijkheid erbij, de verhalen over mijn schoonfamilie zijn ook niet altijd al te best geweest, zo zijn ze altijd geweest volgens partner, dus dat hij er makkelijker mee om kan gaan is ook denk ik omdat hij het eigenlijk niet anders kent.

Goed schoonfamilie of eigenlijk grotendeels schoonouders.

Kerst 2014, we zouden het anders doen dan 2013, schoonouders kwamen toen niet ( iedereen bij ons uitgenodigd makkelijker ivm alle kinderen)

Kerst 2014 zou weer bij ons zijn MAAR we zouden eerst naar schoonouders gaan, Goed Vl stuurt een appje naar zijn moeder, zijn er rond 12 uur.
    vlak erna gaat de telefoon, vader was HELS , dit was niet de afspraak we zouden eind van de middag komen ?????
    Voor de duidelijkheid eind van de dag zou de rest van de familie hier komen dus die afspraak hebben wij NOOIT gemaakt.
    Maar goed niet geweest hier kerst gevierd met mijn ouders en broer.

Savonds krijgt Vl een App met het bericht dat ze er klaar mee zijn, 2de kerst is verpest en ze breken met MIJ !
    Niet met vl nee met mij.

Redes : ze zijn het niet eens met hoe het hier gaat, de huisdieren ( dieren had ik al die doe ik dus niet weg omdat ik ga samenwonen, zij kunnen er niet tegen en verwachten dus dat we ze weg doen zodat ze vaker langs kunnen komen ( ze komen vrijwel nooit)
    Tafel was vorig jaar een keertje vies toen ze kwamen.. ( vl was ook thuis, beide gewoon domweg vergeten, wat kringen op de glazen tafel )
    Ik werk niet. ( tijden opzoek werd telkens afgewezen
    , willen ze niet inzien dat het ERG moeilijk is om zo maar even werk te vinden)
    In de AH liep ik ze voorbij ( voor de duidelijkheid ik stond bij de pasta ze loopt achter mij langs zegt hoi, ik hoi terug , ik ga er niet vanuit dat ik dan als een hondje achter haar aan moet lopen om een praatje te houden? )
    Ooh en de kerst dus.
    Niet betrokken bij de kinderen ( regeling met hun vader , om de week gaan vader kan alleen niet altijd van de drank afblijven.
    Waren ze het ook niet mee eens, terwijl ze wel alles van diezelfde ex geloven wat hij ooit over mij heeft gezegd....

Uhm ja jullie kunnen wel begrijpen dat mijn hormonen de overhand namen en heb er flink om gehuild.

Nu hebben we al vaker een "discussie" gehad over dingetjes schoonmoeder en ik, huisdieren bijvoorbeeld maar dit kwam echt uit het niks!

Nu heb ik altijd al een voorgevoel gehad dat ze me niet mochten, ze kennen mijn ex, mijn ex heeft me flink zwart gemaakt, dus stond altijd al 1-0 achter ( al is dat volgens mijn schoonouders nooit zo geweest)
    Mijn partner had mij ten huwelijk gevraagd en ook daar reageerde ze belachelijk op, gelijk een domper voor mij en vl natuurlijk.
    Maar goed heb altijd normaal gedaan
    Ze hebben mij en familie verwijderd op FB ( zus ook, en zag dat een vriendin van hun, die ik ken van de verjaardagen daar mij ook had verwijderd.
    alles heel toevallig na een verjaardag van zus, en nee hoor ik was echt niet het onderwerp van de avond ;) hoe die vriendin het anders kon weten ;)

Goed ben aardig afgekoeld, boeit het me geen hol wat ze doen, hoef ze niet te zien en zeg al helemaal niks als ik ze tegen kom, misschien niet de beste oplossing, maar iets zeggen kan ik gewoon niet, ik sla op slot zeg maar.

Baby interesseerde ze niet, waren ze ook niet blij mee, wilde niet oppassen.

Vl ziet ze nog wel, ( hebben een hobby samen) rijd met ze mee dan en zo.
    Heb het er erg moeilijk mee gehad , maar gelukkig bij de 2de keer aardig los kunnen laten, vl vind dat zakelijk en heeft mij gezegd dat het niet gezellig samen in de auto is, het is zwijgzaam meerijden en ik geloof hem.

Carnaval, zus en zwager negeren me volkomen, bleven zelfs op een afstandje staan wachten toen ik bij vl stond, de man van die vriendin liep zelfs weg :(

En gister zei vl opeens ze willen echt wel dat het goed komt hoor, dat ze echt wel op baby willen passen,
    ( hij was met ze aan het appen)

Ik kon niks uitbrengen, ik was WOEST , in mijzelf dan.
    Ik weet wel waarom, gister had vl op fb neergezet dat ik weer werk had, oké het is geen topbaan, schoonmaak en ga post erbij doen, maar toch ik ben er erg blij mee!

Heb vl altijd al gezegd als ik zou werken is er niks aan de hand, als ik een miljoen op de bank zou hebben ook niet.

en heel toevallig ik heb werk en ze draaien opeens bij?

Ben ik nou zo onredelijk? denken ze nou echt dat ik zo gemakkelijk bij draai? ik ben nog nooit zo diep gekwetst, mijn ex partner heeft me wel met 20 vrouwen bedrogen, maar dit wat zij hebben gedaan vind ik veel erger...
    Ik verwacht op z'n minst een sorry, maar daar kan ik lang op wachten volgens vl.

Nee door alles met Ex ben ik niet makkelijker geworden in de omgang, kom meer voor mijzelf op, geef mijn mening maar altijd met respect voor andermans mening, verder bleef ik altijd aardig en vriendelijk, ik ben geen schoondochter die je de deur plat loopt, ben altijd al een lone wolf geweest, ook bij mijn eigen ouders / familie.

Lang verhaal, hopelijk snappen jullie het een beetje?

Maar ben ik nu zo onredelijk hierin? ik bedoel de hele tijd doen ze moeilijk, pas geleden heeft ze nog gezegd het duurt nog wel even dat het goed komt, en opeens nu ik wel werk heb is het schijnheilig gedoe, op FB zeggen gefeliciteerd ivm nieuwe baan, en opeens wel kind accepteren en willen oppassen en willen dat het goed komt...

Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet, zoals ik al zei ben ik gewoon zo diep gekwetst en boos hierom.

Ik mijn ogen komt dit gewoon nooit meer goed, ik zal haar altijd als een heks zien, die straks schijnheilig aan het ziekenhuis bed komt te staan gefeliciteerd, iemand die op mijn uk wil passen terwijl ik dat helemaal niet meer wil :(

Maar goed om het te eindigen, hoe zouden jullie reageren?
    Als je dit zo meemaakt.

Of ben ik nu echt een domme doos die dit allemaal veel te serieus oppakt en mezelf al die stress aan doe.

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ze konden van mij de hoogste boom in. Toen geen contact, dan nu ook niet. Lijken haast golddiggers als ze je zonder baan niet leuk vinden en met baan wel.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Oh nee.. dat zou bij mij ook echt niet gebeuren! Eerst afkeuren om div. Redenen en dan is alles koek en ei..

Ik vind je echt geen domme doos!

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Nee ze zouden er bij mij niet meer in komen en zeker niet op m'n kind passen.

5. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik geef je helemaal gelijk.

Maar wat vindt je vriend ervan? Komt hij wel voor je op?
    Ik zou het erger vinden als mijn man niet voor 100% achter me zou staan.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik had het contact mooi verbroken. In zulke mensen moet je je energie niet steken.

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hij staat wel achter mij, maar is niet van het negeren enzo, als moeders appt geeft hij antwoord terug.
    Hij heeft er keihard overheen gemaaid, om mij te verdedigen en is het zeker niet eens met wat ze doen, laatst had die nog flinke ruzie met zijn zus.

Hij zal niet uit zichzelf gezellig gaan appen, dit was trouwens ook niet gezellig, maar moeders die zich dus uitte dat ze het eigenlijk wel weer goed wilde hebben.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik vind dat je gelijk hebt. Ze konden wat mij betreft in de stront zakken. Je bent dus pas goed genoeg als je werk hebt? Ammahoela en een DIKKE DOEI!

9. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Wat voor huisdieren hebben jullie in godsnaam waar je schoonmoeder een probleem mee heeft, 20 vogelspinnen ofzo? Wat een gezeik om niets zeg. Het gaat er toch om dat hun zoon gelukkig is, natuurlijk is het fijn als je het goed met de partner van je kind kunt vinden en wil je het beste voor hem/haar, maar ik krijg gewoon het idee dat ze alles maar aangrijpt om een reden te hebben om jou niet aardig te vinden. Bij mij zou ook niet alles zo 1,2,3 koek en ei zijn, al zal het daar toch wel weer op neer komen omdat jij anders weer de gebeten hond bent. Lastige situatie! Weet helaas zelf ook hoe frustrerend het kan zijn.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    No way dat ik hun zou laten oppassen! Eens gebroken altijd gebroken! En dan niet nu jij ineens werk hebt poes lief lopen doen! Hallo een paar dagen geleden kon je bij wijze van nog dood vallen en nu ineens dit?

11. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Fijn dat hij wel achter je staat! Blijft lastig hoor. Wij hebben uiteindelijk gebroken met schoonfamilie, maar dat heeft ook een tijdje aangemodderd.

12. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Aquarium, 3 katten en 2 honden, dus geen enge wezens haha.

Zelf zijn ze allergisch dus snap dat ze dieren niet zo prettig vinden ;)
    Maar ze kunnen niet verwachten dat ik MIJN dieren weg ga doen omdat zij er niet tegen kunnen.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Heel verhaal.

Eerlijk geef het voor je vriend een kans een kans. Laat ze je echt leren kennen dan gaan ze zich schamen dat je wel een ( lief) mens bent.

Voor jou is dat rot maar voor je vriend eigenlijk nog veel rotter hij wil toch ook zijn familie hebben. Hoe ze ook doen elk kind verlangt onvoorwaardelijk de liefde van zijn of haar ouders.

Kijk of jullie stap voor stap in elkaar.s richting kunnen komen. Weet de koeien in de sloot zijn moeilijk om te vergeten maar om willen van je vriend en je kind. Toch kijken of het op de een of andere manier op een rustige manier tot een betere band kan leiden.

Je zegt al door je verleden ben je harder geworden soms moet je je zachte kanten terug halen om verder te komen.

Maar wel met jou grenzen. Denk aan je vriend hij wil dat het goed komt. Hij houd ook van zijn ouders hoe ze ook doen. Dat doet elk kind elk kind wil erkenning en de liefde van zijn of haar ouders. Wat er ook gebeurt is.

Ja weet veel zullen idd kappen en verder gaan met hun eigenleven daar is dan zeer veel aan voor af gegaan en toch elk kind verlangt naar de lieve vrede en liefde.

Sterkte wat je ook doet. Laat voor je zelf zien dat je een top mens bent. Dan hebben ze niks meer te klagen je ex heeft veel verteld als ze hun ogen openen komen ze achter de waarheid.

Oplaten passen hoef je niet te laten doen. Dat is je grens..

14. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ooh het is echt niet zo dat ik niet wil dat het goed komt hoor, voor vl moet het ook gewoon goed komen want die hangt er een beetje tussen nu.
    Maar ik vind wel dat zij de stap naar mij moeten zetten, dat heb ik vl ook gezegd, als de schuld bij mij lag , had ik de schuld gewoon ook op me genomen.

Ik heb altijd mijn best gedaan, ik weet al zeker een jaar dat ze me niet moeten, maar ondanks dat ben ik altijd aardig gebleven ( voorbeeldje zeuren bij mij over de dieren hier maar dag erna zelf een kat in huis nemen )
    ik kon compleet gaan flippen hierom, want de discussie daarvoor over mijn dieren was niet niks, maar ik heb haar met veel dingen geholpen, ook al wist ik dat beesie binnen een week weer weg was.

Het zijn mensen die altijd hun zin willen doordrijven, controle willen hebben over de situatie, dit hebben ze wel bij zusterlief, maar niet bij vl, vl is meer als mij, ons eigen gangetje gaan en hebben geen controle nodig van andere, mening geven mag, maar het is onze beslissing wat we ermee doen.

Daarom zeg ik ik ben erg koppig en eigenwijs, ooit door een conflict 5 jaar geen contact gehad met iemand uit mijn familie, gelukkig is het nu weer goed, maar ook die persoon heeft er wel van geleerd dat je je mening kan geven maar ik beslis wat ik ermee doe, kijk en ik heb geleerd dat contact stop zetten nooit goed is, in dit geval kan ik er prima mee leven hoor ze nooit meer te zien, maar dat gaat niet werken zolang ik met vl ben en tja dat zal hopelijk echt tot de dood zijn, dus het moet echt wel opgelost worden.

Maar ik voel me op dit moment echt iemand die het moet oplossen terwijl ik niks heb gedaan in dit hele gebeuren waardoor het zo uit de hand is gelopen.

Sorry dat ik de dieren niet weg doe? sorry voor de vieze tafel?
    Sorry dat ik de kinderen hun vader gun waar ze ERG graag heen willen?
    Sorry dat ik zoveel moeite heb met werk vinden, wat bij mij ook nog erg veel stress opleverde telkens die afwijzingen.
    Sorry dat de kerst zo liep terwijl ik niet beter wist dat vl dit had geregeld , en achteraf zusterlief de verkeerde info rond heeft gestrooid (kwamen we achteraf dus achter)

Ik ben van mening dat ze erg haar best moet doen om het goed te krijgen en het dus niet weer bij mij moet neerleggen, maar ben er bang voor dat dat dus niet gebeurd en dit nog best lang gaat door sudderen.

15. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    hier moest ik even om glimlachen. Wij hadden die dus wel. althans; niet 20 maar 3 :D
    En schoonmoeders HAAT ze, maar kwam wel over de vloer hoor haha! inmiddels zijn ze overleden, vriend zou wel weer nieuwe willen maar we laten het er nu even bij zitten omdat het hier anders echt een dierentuin wordt!
    maargoed, dat terzijde..... *gniffel*

TS; je overdrijft niet.
    Goed te lezen dat je partner achter je staat!
    Ook bij mij had er nu niet ineens wél contact geweest, het is echt te belachelijk voor woorden dat nu ineens alles weer koek en ei is puur omdat je werk hebt.

16. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Weet je in de periode van mijn ex had ik gesnapt dat ze moeilijk zou doen over mijn huisdieren,

Veel knagers, fokte ermee dus oke dan snap ik het nog, had toen ook nog eens 3 honden en 6 katten.

Maar wat is er mis met 3 katten en 2 honden :(
    Ja als je niks met dieren hebt erg veel blijkbaar haha

Kijk de katten zijn ondertussen 10/11 jaar oud, er is een periode geweest dat we idd gezegd hebben dat er 1 of 2 weg zouden gaan, niet voor de lol, ze hadden de grootste ruzie onderling.
    Als dit door zou gaan waren ze idd herplaatst, dit is gelukkig opgehouden en ze gaan nu vredig nu met elkaar om, dus geen rede om ze weg te doen.

Vroeger ook slangen enzo gehad trouwens, tja ik ben nou eenmaal een beestenmens, altijd al geweest, dit haal je er niet snel uit, maar ben aardig ingedimt, en is 3 kattten en 2 honden voor mij ERG netjes :p

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Huisdieren tja ik ben ook allergisch en zo er niet blij mee zijn, ook zou ik dus minder komen. Maar mijn schoonfamilie het gaan verbieden? Nooit.. Hun huis, hun dieren...

Daarnaast zou ik echt niet meer accepteren dat ze op baby zouden gaan passen daag!

Laat ze het maar goed willen maken, hun zorg niet die van jullie.. Nee ik zou er klaar mee zijn. Wat denken hun? We kwetsen mevrouw even en daarna is het weer goed;)

18. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb echt even mijn wenkbrau opgetrokken toen ik dit las.

Ten eerste meid; jij ben geen domme doos!
    Wat belachelijk hoe ze jou behandelen! En de redenen.. Sorry hoor. Wat hebben jou schoonouders met jou/jullie huisdieren? Als ze er niet op zouden willen passen en ze zeggen dit, oke. Maar om dit mede als reden te breken.. O en de horror, kringen op tafel! Hup een doekje er overheen en klaar. Gebeurd ons allemaal wel eens dat we zoiets vergeten.

Echt te belachelijk voor woorden dit! Je verdiet het niet om zo te worden behandeld.

19. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als iemand aangeeft allergisch te zijn, zou ik van te voren goed stofzuigen. En daarna het dier niet meer in de kamer laten. Maar om die reden niet te komen.

20. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ze kwamen al nooit, we hebben een tuin, nou jullie weten wat voor weer het vorig jaar is geweest PRACHTIG tuin weer en daar geen last van haren of stof van de dieren ;)

ze zijn buiten de verplichte verjaardagen misschien 2 keer geweest het hele jaar, mijn partner zei nog ze kwamen hier nooit hoor, vroeger ook niet, dus ja dieren weg doen voor mensen die toch nooit komen ;) schiet niet op he haha.

Ben blij dat ik toch niet zo gek ben als wat ik even dacht en de meeste hier wel vinden dat ik gelijk heb.

Zoals ik al zei wil het echt wel goed hebben hoor, kijk helemaal normaal zou het nooit meer worden, vriendjes op FB worden zit er als eerste al niet meer in.
    En de verjaardagen zijn straks nog meer verplicht kwa gevoel dan hiervoor.

Ja ik ben gewoon diep gekwetst en ze willen dat gewoon totaal niet inzien.

Ze hebben het eerder gedaan hoor, niet breken maar mij zo afkraken op alles, vl heeft toen gebeld en aangegeven dat ik er compleet aan onderdoor ging, ze hebben mij toen gebeld en gingen gewoon door met vernederen ;) je snapt na zo'n telefoontje had ik helemaal het gevoel wat moet ik hier nog, ik zit er al heel lang mee, en dat zorgt tussen vl en mij ook gewoon voor veel stress.
    En tja nu met mijn hormonen merkt de rest in huis dat ook, kids en de dieren, ik ben niet meer zo vrolijk

Deel Deze Pagina