arggggggg, mag het nu wel of niet? Heb zooo zin in een zacht gekookt eitje... Mag het wel of niet als je zwanger bent? Ik weet het niet meer
Ja, mag! Kijk, er is ene kleine kasn dat er slamonella in dat eitje zit, MAAR; daar zou dan alleen jij last van kunnen krijgen, want salmonella is NIT schadelijk voor je kindje!
Oh sh*t...mijn hele zwangerschap gedacht dat ik dat niet mocht...elke keer hardgekookt gegeten is lang niet zo lekker....
mag dit echt meen je dat nou. mijn is ook verteld dat het niet mocht toen ik gulzig tijdens de zwangerschap van me dochter aan de zachtgekookte eieren ging en heb ze daarna ook nooit meer gegeten en deze zwangerschap snak ik er zo naar. heerlijk dat zachte eigeel over een boterham met wat zout "kwijl kwijl". ga het nu toch ff opzoeken anders ren ik zometeen nog vol gas naar de supermarkt want laat nu net de eieren opzijn. als het mag sla ik me echt voor me kop dat ik niet eerder ben gaan opzoeken en gewoon iedereen geloof wat betreft wat je wel en niet mag eten. ze zeggen dat het rauw is en niet verwamt dus slecht tja ff google nu
nou heb op internet gevonden dat het wel mag en dat het inderdaad alleen kwaad kan voor de moeder. liever de eerste 3 maanden toch vermijden omdat salmonela ofzoiets ook voor een miskraam kan zorgen maar of dit klopt weet ik niet. de kans dat je ei besmet is, is hier in nederland en belgie volgens mijn trouwens erg klein vooral met de gewone scharreleieren. ik ga straks een doosje eieren halen en ga er maar is lekker van genieten.
Echt? Hoeraaaaaa!! Ik haat harde eieren, dus ik zat al steeds flink te gokken op een net niet heel hard ei, maar niet zacht dus. Ooh, manlief gaat net boodschappen doen
apart, op de site van het voedingscentrum staat toch dat je het beter niet kunt doen. Maar ik zou zeggen, laat het je vooral smaken, ik wacht nog wel een half jaartje
Heb net lekker een gebakken eitje op met wat zout en peper en een zacht eigeel... Heeeeeerlijk zitten soppen met mijn brood... Overigens eet ik altijd zachtgekookte eieren, heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat het slecht zou kunnen zijn. En eerlijk gezegd denk ik dat je met kip meer risico op salmonella loopt omdat je niet altijd zeker kunt zijn of het goed bewaard is.
Precies! Hoe vaak in je leven heb je al een salmonella-besmetting opgelopen? Wsl nog nooit! En die kan wordt echt niet groter nu je zwanger bent hoor! Maar goed: 't kan voor de baby geen kwaad! Bovendien is een zacht ei iets anders dan een rauw ei!
dat meent je neit mag dus gewoon. nou dan doe ik dat dus ook weer de volgedne keer. heb ik met de pasen mijn eieren expres langer in de pan laten zitten.
Ik lees overal dat het niet mag, ook de verloskundige zegt dat je je eitje hard moet koken. Er kan naast salmonella (lijkt me ook voor je kindje niet prettig) ook de listeriabacterie in zitten, en die is wel echt schadelijk voor je kindje. Je kunt ook beter geen rauwe eieren eten, dus ook niet de bak uitlikken waar koekjesdeeg in zit, en ook geen toetjes eten waar verse rauwe eieren in zitten... Maar het is niet zo dat het altijd schadelijk is. Het KAN schadelijk zijn, dus je moet het zelf weten (sowieso moet je natuurlijk zelf weten wat je eet... )
Ik dacht dat het niet mocht. Nu eet ik al bijna 24 weken hard gekookte eieren, terwijl een zachtgekookte zoooo lekker is. Nou dan kook ik m de volgende keer gewoon zacht. Bedankt!!