hallo zwangere vrouwen, ik sluit me bij jullie aan , had gisteren een licht positieve test. maar nu mijn vraag, ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe lang ik nu zwanger ben, misschien raar, maar als ik uit ga van mijn normale cyclus, dan zou het betekenen dat ik nu al 2 weken overtijd zou zijn, en daar is lijkt mij het test streepje nog te licht voor, of is het verschillend hoeveel hcg er in je urine zit, maar hoe kom ik er nou achter hoe lang ik zwanger ben?? zullen ze dat kunnen zien als ik bij de huisarts geweest ben?? of ik moet mijn ei heel laat gehad hebben. natuurlijk ben ik heel erg blij dat ik zwanger ben, had het eerlijk gezegd helemaal niet verwacht omdat ik dacht dat we op het verkeerde moment geklust hadden. symptomen heb ik wel, zere borsten, echt met vlagen heel misselijk, nog net niet over geven maar het schilt weinig, rommelende darmen, ook zitten er op mijn borsten ontzettende blauwe aders, en mijn bh zit een beetje aan de krappe kant. veel liefs
inderdaad, de 1ste dag van je laatste menstruatie. vanaf dan moet je beginnen tellen, en dan weet je ongeveer hoelang je zwanger bent! in elk geval PROFICIAT!!!!!
ik heb hiervoor een rare cyclus gehad, namelijk bij de eerste ronde was ik ook zwanger maar is toen mis gegaan rond mijn nod, heb toen 2 weken bloed verlies gehad, begon op 13-04 maar dat was tot 17-04 heel erg weinig alleen bij afvegen, op 17-04 na gemeenschap gehad te hebben kwam het er uit gestroomd, en heb toen na 17-04 nog zo'n 5 dagen bloedverlies gehad, en dat was als normaal, dus moet ik nou uit gaan van 13-04 of 17-04?? wij zitten wij vrouwen soms toch ingewikkeld in mekaar, soms snap ik er zelf niks meer van. veel liefs
Met een onregelmatige cyclus heeft het geen zin om van de eerste dag van je laatste menstruatie uit te gaan. Ik moest (bleek later) uitgaan van1 week voor mijn laatste menstruatie (dus ben eigenlijk ongesteld geweest tijdens mijn zwangerschap als je het zo gaat bekijken ) omdat mijn cyclus die keer maar 21 dagen was.... Mijn gyneacoloog hechtte ook niet zoveel waarde aan die 1 dag laatste menstruatie methode... klopt heel vaak niet zei hij....
Ik ben wel zo blij he, maar ja dat weten jullie als geen ander denk ik, kan het nog steeds niet geloven, maar als ik naar de test kijk dan moet ik het wel geloven, het is natuurlijk nog erg pril, maar voel nu allemaal zo veel dingen, heb echt een opgeblazen buik, krijg mijn broek bijna niet meer dicht, mijn darmen zijn erg gespannen, ik heb ook ontzettend veel dorst, weet niet of het er mee te maken heeft, heb net zowat een heel pak roosvice op, slaap ook erg onrustig, was vanmorgen om 5 uur wakker en kon niet meer in slaap komen. ik ga er toch vanuit dat ik mijn ei op 20-04 heb gehad, want week van 13-04 tot 17-04 was mijn echte nod week, want had altijd een cyclus van 21 dagen, dus had mijn ei altijd vlak na mijn nod. en voor die 20-04 hebben we ook het meest geklust. veel liefs