zacht gekookt ei!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sukke, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    :$

Oh, oh. Ik heb vanochtend een zacht gekookt ei op!!!
    Ben ik nu aan het surfen op internet lees ik dat dit eigenlijk niet zo goed is tijdens je zwangerschap.....:(

Zit nu dus een beetje in de stress.....

..... wat ook niet goed is.....

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hey meid,

Naar gevoel lijkt me! Een hardgekookt ei is idd veiliger, hoe jammer ook :D

Maar je zegt het zelf al... stress is ook niet goed. Dus nu maar niet meer druk over maken, alleen niet nog een keer doen!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Niet druk om maken hoor. Als je zoiets een keer eet maakt dat echt niet veel uit

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je enige risico is salmonella en dit is niet specifiek schadelijk voor een zwangerschap. De risico's hiervan zijn zeer klein. Niet te druk om maken en ook tijdens je verdere zwangerschap kun je best een keertje een zacht gekookt eitje eten.

5. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Och ik heb vanmorgen 3 zacht gekookte eitejs gehad. Als je gaat lezen wat je allemaal niet mag eten tijdens de zwangerschap.....ik vind het allemaal wat ver gaan hoor.
    Kijk, rood vlees ofzo, dat snap ik nog wel en alcohol en roken. Maar er komt ieder jaar wel weer iets nieuws bij wat je niet mag eten....

Groetjes Loes

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ben het helemaal met Loesk eens, zou me er niet te druk om maken. Dan kun je je om alles wel druk maken. En je kan het toch niet meer terugdraaien.

7. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik eet gewoon nog spiegeleieren en zacht gekooktje eitjes hoor. Heb het nog gevraagd aan mijn verloskundige en hij zegt dat het goed is als het maar geen snoteitje is. Dus het eitwit moet wel gestolt zijn.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sluit ik me bij aan :) . En misschien is salmonella niet zo erg voor de zwangerschap, JUIST nu je zwanger bent, zit je daar denk ik niet op te wachten..
    Ik heb nu al genoeg aan mezelf en de gewone kwaaltjes ;) hoef er écht niets bij. Dus misschien kan het verder geen kwaad, zoals gezegd wordt door anderen, ik ben er toch wel voorzichtiger mee nu.

9. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    heb ik nooit op gelet en nu nog niet. Salmonella is even gevaarlijk voor jou (als zwangere) als voor iemand anders en het risico is even groot.
    Dus 1 keer in de 2 weken eet ik lekker 2 zacht gekookte eitjes met stokbrood hoor! jummie! ;)

10. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook eens uitgezocht, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Ik begreep dat wat je ervan kon krijgen meer vervelend was voor jou, maar niet via de placenta/navelstreng naar je kind zou gaan. Weet het niet exact meer, maar heb tijdens m'n 1e zwangerschap ook de nodige zachtgekookte eitjes gegeten.

Deel Deze Pagina