Hallo, Ja, ik weet dat het beter is niet te voelen maar kon het niet laten om dat ik vroeg in mijn zwangerschap al een keertje gevoeld heb en toen was ie ook al zacht en vroeg me af of het dan later in de zwangerschap zich weer zou ´herstellen´. Nou niet dus. Mijn baarmoedermond is nu zo zacht als boter en voel zelfs een hele kleine opening. Ik zit nu meteen helemaal op de kast en ben ontzettend bang voor een vroeggeboorte... Ik moet over twee weken weer naar de verloskundige, zal ik het daar laten checken? Of eerder gaan? Ik lees namelijk overal dat de baarmoedermond tijdens de zwangerschap een harde knobbel is die pas op het eind gaat verweken, of zelfs pas als je weeen krijgt! Nou, bij is er niks geen harde knobbel te voelen. Zijn er meer die dit hebben/hadden en kan zich dat ook weer veranderen in de loop van de zwangerschap? Een bezorgd vlindertje
Eh, je weet wel zeker dat je de baarmoeder mond voelt? Overigens voelt een harde baarmoeder mond als het puntje van je neus. Ik weet niet hoe dat bij jouw neus is, maar dat voelt bij mij toch vrij zacht.
hoi suuz, Ja, weet vrij zeker dat het mijn baarmoedermond is. En nou heb ik toevallig een vrij hard neus topje dus op die van mij moet ik niet afgaan. Het is gewoon echt heel zacht met een gaatje in het midden. Ik heb bij het zw worden ook vaak gevoeld om te kijken of ik vruchtbaar was dus weet ook vrij goed het verschil tussen hard en zacht. En geloof me, dit is erg zacht... Vandaar mijn ongerustheid. Vlinder
oh gelukkig. Dat is in iedergeval al eén iemand bij wie die ook zacht is. Fijn dat er hier altijd zo snel reacties komen. Misschien hebben ook gewoon meer meiden het, maar hoor je het nooit ofzo... Ik ga het zeker aan de VK vragen maar vroeg me af of ik daar haast bij moet gaan maken of gewoon m´n afspraak kan laten staan voor over 2 wkn... Hoop dat ik me druk maak om niets
Vraag me echt af of jullie je baarmoedermond gevoeld hebben hoor.... (die ligt bij een zwangerschap hoger) Heb namelijk paar weken geleden (met 38 weken) een (eerste) inwendig onderzoek gehad....en toen kon de vk bijna niet bij de baarmoedermond komen..... ik moest echt mn vuisten onder mn billen doen, zodat het bekken gekanteld werd, en toen kon ze er pas bij..... Nu gaat het gemakkelijker omdat mn baarmoedermond aan t verstrijken is.... (Je vaginalae G-spot... voelt trouwens ook als een puntje van je neus aan.... en die ligt wat meer aan de voorkant..... )
Bij mij kon de vk er ook bijna niet bij. En mn vriend komt er met de seks ook niet meer tegenaan. Ik zou echt mn vingers er niet bij krijgen hoor! Maar is er een reden dat je hebt gevoeld?
de reden was dat ik zoals ik al zei eerder in de zwangerschap een keer gevoeld heb (wat toen de reden was weet ik niet meer) en voelde dat ie al heel zacht was. Ik dacht dat dat later in de zw vast wel beter zou worden, vandaar dat ik nu nog een keertje voelde. Hij lag idd vrij hoog, maar kan er nog wel bij, lange vingers Maargoed, misschien zit ik er helemaal naast en voelde ik wat anders raars, kan ook, al kan ik he tme niet voorstellen....
ben benieuwd.... laat je het nog ff weten wat je vk zei......? je zou haar toch ook ff kunnen bellen als het je dwars zit.....
Ik zou dit soort dingen helemaal niet zelf doen Omdat je geen vk bent en er eigenlijk helemaal geen verstand van hebt, is de kans heel groot dat je verkeerde conclusies trekt. Je kan het altijd even navragen als je weer op controle moet natuurlijk... Dan weet je zeker dat je een betrouwbaar antwoord krijgt...
Hi, ik heb er echt heel lang over gedaan om zwanger te worden en op een gegeven moment ging ik mijn vruchtbare dagen "opsporen" door te voelen aan de bbm. De bbm wordt dan zacht en gaat open als de vruchtbare dagen er aan gaan komen en je krijgt helder slijm, na de vruchtbare periode sluit deze zich weer en wordt het weer net zo hard als het puntje van je neus. Ik kan mijn bbm alleen voelen als ik gehurkt zit, dus kan me voorstellen dat de VK er moeilijk bijkomt als je ligt. Nu ik zwanger ben heb ik ook wel eens gevoel en het is nu inderdaad zacht en je voelt een kleine opening, ik maakte me er ook zorgen over maar heb het niet een de VK gevraagd. Met 23 weken kreeg ik een bloeding en schrok me rot natuurlijk, het eerste wat er door mijn hoofd schoot was ....... het zal toch niet te vroeg geboren worden. Ik ben toen voor een onderzoek doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar heb ik o.a een inwendig onderzoek gehad met de eendebek en een inwendige echo en mijn bbm zag er normaal uit en de echo wees uit dat deze mooi lang was en helemaal dicht was dus dat het zacht aanvoelt zegt helemaal niets en ik denk zelfs dat het normaal is en dat het misschien onder invloed van hormonen komt dat het een beetje "verweekt" aanvoelt maar dat hoeft dus echt niet het geval te zijn. Liefs Vlokje
ik zie dat je bijna 20 weken bent en misschien heb je al heel gauw de 20 weken echo? bij mij liet de echoscopiste aan het begin van de 20 weken echo ook de baarmoedermond zien (hoorde bij haar checklist volgens mij) en daarop zag ze dat hij goed was, hij leek mij niet afgesloten want is afgesloten door een slijmprop toch? ik zou het dan vragen of ze even wil kijken via de echo of alles nog op zijn plek zit, is misschien wat laagdrempeliger voor je.
Ik ben heel erg benieuwd want ik heb precies hetzelfde, maar ben nog iets minder ver dan jij. Heb inderdaad in de vruchtbare periode ook gevoeld en in het begin van de zwangerschap ook.
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties, het doet me in iedergeval al goed te horen dat een paar van jullie het ook hebben. Het uiteinde van de baarmoedermond die wij voelen en naar mijn idee dus érrug zacht is, hoeft niet te betekenen dat ie verder niet goed dicht zit en een goede lengte heeft idd. Ik heb bewust gekozen geen 20 wkn echo te doen omdat ik mijn kindje hoe dan ook geboren laat worden, afwijkingen of niet en het geslacht wil ik ook als verassing houden. Maar nu zou ik het bijna overwegen alleen om te kijken of het goed zit met die baarmoedermond. Ik zal het in iedergeval aankaarten bij de vk de volgende keer al moet ik eerlijk zeggen dat ik daar een beetje tegenop zie omdat ik bang ben dat ze vraagt waarom ik in godsnaam daar aan heb lopen voelen Maarja, als ik gerustgesteld wil worden zal het toch moeten! Is pas over twee weken maar als het zover is laat ik het jullie even weten (tenzij eén van jullie eerder iets weet). Nogmaals bedankt voor de (geruststellende) reacties! Vlindertje
De mond zelf voelt bij mij ook erg zacht maar al heel lang.. En ik ben nog steeds zwanger dus ik ben zelf ook zo nieuwsgierig dat ik dingen zelf aan t checken ben vaak.. Maar alles voelt dr binnen erg zacht aan! En me neus is trouwens ook harder dan me baarmoeder mond dus haha.. Tis niet bij iedereen zo dat t zachter is.
Mijn baarmoedermond voelde voor mij ook zacht met 16 weken maar volgens de vk was die hard genoeg! Nu heb ik vanaf 26wk wel al een verkorte hals.