Pijn/zeurend gevoel onderbuik?Baarmoeder?

Discussion in 'Zwangerschap' started by horselover, Jan 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik heb sinds 1,5 week een vreemde soort pijn.
    Ik kan het ook heel moeilijk uitleggen.

Het voelt of ligt de beeb heel erg laag, als ik zit en mijn benen wat wil verzetten doet dat pijn.
    Het is net of knarst er dan iets langs elkaar?Zelfde gevoel alsof er een paar pezen langs elkaar heen gaan.
    Maar in dit geval is dat behoorlijk gevoelig.

Eerste dagen was het alleen sochtends.
    Daarna hele dagen.
    Ook als we in de auto zitten en door de bocht gaan probeer ik mij zo te spannen dat ik niet van de ene zitbeenknobbel naar de andere ga.
    Want dan krijg ik weer die vieze pijn.
    Het is een heel vies gevoel.

Tsja moeilijk uitleggen.,
    Herkennen meer vrouwen dit?
    En is het raar om hierover de verloskundige te gaan bellen?

2. Vera79

Vera79 Actief lid

Dec 23, 2008
    118
    0
    0
    gewoon bellen man die verloskundige... Daar is ze voor!

Ik heb geen idee wat het kan zijn (misschien hele extreme bandenpijn), maar ik zou gewoon bellen en vragen of zij meer weten....

Succes.....

X Vera

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het is nooit raar om je vk te bellen, daar zijn ze voor, ik herken het verder niet.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Oke dan zal ik zo eens even proberen of ik ze te pakken kan krijgen...
    Tussen 12 en 13 uur kun je bellen..

5. mymiracle

en? heb je gebeld?

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hopelijk zijn het niet je symfysen die langs elkaar knarsen, dat zou kunnen duiden op symfyolise. Ik zou er wel even naar laten kijken als het zo'n pijn doet!

7. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik probeer steeds te bellen.
    Maar krijg in gesprekstoon ervoor.
    Ik heb het idee dat ze de hoorn eraf hebben liggen?
    Want je kunt van 12 tot 13uu bellen.
    En ik 12 en iets over 12 ook al eens geprobeerd.
    Maar voor dat ik weer heb gebeld dacht ik laat mij dit eerst maar eens even op het forum zetten.

Ik vind het wel raar dat ik ze niet te pakken kan krijgen

Mag ik vragen wat dit is ''symfyolise''?

8. zogelukkig

Wat is bekkenpijn en bekkeninstabiliteit?

Er zijn drie benamingen voor deze klachten in omloop, die nogal eens door elkaar gebruikt worden:

*bekkenpijn,
    *bekkeninstabiliteit en
    *symfysiolyse.

Symfysiolyse betekent letterlijk het oplossen (lyse) van de verbinding (symfyse) tussen de twee schaambeenderen. In werkelijkheid lost deze verbinding niet echt op, maar wordt zij weker en rekbaarder. De term symfysiolyse is eigenlijk alleen van toepassing bij een extreem losse verbinding tussen de twee schaambeenderen. Echte symfysiolyse komt zeer zelden voor.

9. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Goh ik heb hier nog nooit van gehoord!
    Ik heb dus zelf werkelijk geen idee wat mijn pijn is.
    Als ik het vergelijk met bekkenpijn is het heel anders.
    Ook heb ik erg last van mijn bekken, ook snachts elk uur om moeten draaien ivm pijn.
    Voelt net of ben ik van het dak gevallen en helemaal bont en blauw daar beneden.
    Maar deze pijn is gewoon vreemd.
    En wie ik ook vraag, er is niemand die het herkend.
    Het duurt nou al 1,5 week, en eerst was het alleen in de ochtend,
    Maar nou hele dagen.
    Ik kan de verloskundige niet eerder bellen dan morgenvroeg tussen 8 en 8.30.

10. mymiracle

wat irritant dat ze niet bereikbaar zijn terwijl dat wel hun spreekuur is, nou ik zou niet tot morgen wachten en het gewoon nu nog es proberen en dat erbij zeggen dat je van 12 tot 13 hebt proberen te bellen en of je nu je vraag nog mag stellen ;)

11. vlokje

vlokje Lid

Dec 21, 2008
    58
    0
    0
    Ik heb het ook gehad, precies zoals jij het omschrijft. Ook met auto rijden door de bocht voelde heel naar en als je in de file staat en continu moet koppelen met je voet (been) heel naar werd ik er van.
    Het ergste heb ik het gehad tussen week 18 en 24 nu is het stukke minder.
    Mij is verteld dat het in mijn geval bandenpijn is.

12. zogelukkig

Ik heb sinds week 18 ook last van bandenpijn, toen heel erg nu nog af en toe, maar dat voelt niet als knarsen onderin hoor! Dat zijn gewoon steken in de banden naast of onder de baarmoeder! Dat is echt wat anders dan pijn in je bekken.

13. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    mymiracle: Ik heb ze niet meer kunnen bereiken! Dus ik bel morgenvroeg weer..Ik vind het absoluut niet netjes dat ze niet bereikbaar zijn op spreekuren.
    Maandag heb ik al niet kunnen bellen want dan hebben ze geen spreekuur.

@Vlokje: had je ook dat er vanonder iets langs elkaar knarste? Ik voel en hoor het ook gewoon , net een paar pezen (of botten?) die langs elkaar gaan.
    Als ik loop valt het mee, tenzij ik van de ene op e andere been ga leunen.

@Zogelukkig: ja ik geloof niet dat het bandenpijn is.
    Want het is niet een trekkerig gevoel of steken.
    Het voelt als het ware de hele dag aan als een lichte ontsteking (geiriteerd).,En of het nou de baarmoeder is?Ik heb geen idee.
    En abij bepaalde bewegingen of sochtends vroeg als ik net van bed kom dan knarst het soms langs elkaar.
    En als ik zit en mijn been(en) wil optillen om te verplaatsen. Meer met zulke bewegingen.

Het is een gevoel om naar van te worden.
    Ik kan niet zeggen dat het extreem pijn doet maar het voelt vies pijnlijk.

14. zogelukkig

Echt rot meid, klinkt niet goed!

Anders bel je morgen de huisarts even!
    En voor een fysiotherapeut heb je geen verwijzing nodig he!

Sterkte! ;)

15. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Je hebt het voor de kleine over he!
    Als die er is ben je als het goed is alles weer vergeten!
    En ik wil verder ook niet zeuren!
    Alleen wil ik graag weten wat ik hier aan kan doen?Wat de verloskundige adviseren..
    Want ik wil niet dat hierdoor iets verkeerd kan gaan!

16. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    (up).

17. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb ook veel pijn. afgelopen oudjaar en de 2 dagen erna zoveel dat ik niet kon bewegen in bed en op mijn rug moest blijven liggen met 4 kussens onder me. ik heb ook bekkeninstabiliteit overgehouden aan de andere zwangerschappen dus was erop voorbereid maar deze pijn was nieuw voor mij. het straalde helemaal uit door mijn bovenbenen naar de knieen en ook de rug in. na 2 dagen werd het minder en nu heb ik een overdwarse verdikking op mijn been net onder mijn lies een grote spatader aan de binnenkant van mijn rechterbeenbeen en 1 op de rechtschaamlip. de hele boel is daaronder ook dik. ik heb gister contakt gehad met de gyn erover maar er is niks aan te doen en het kan geen kwaad. ik denk dus dat je je niet al teveel zorgen moet maken over of het kwaad zou kunnen. het is voor ons denk ik vervelender dan voor beebje.

bij mij ligt het kleintje heel diep aan de rechterkant dus na alle waarschijnlijkheid heeft hij zenuwen en aders dicht zitten drukken een paar dagen. misschien is het bij jou ook zoiets. ik hoop dat je de vk snel te pakken zult krijgen. je zal maar een keer iets ergers hebben, wat slordig zo een spreekuur waarin ze weigeren mensen te woord te staan. zou het zeker bij een volgend bezoek aankaarten en je ongenoegen uitspreken.

18. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Yinte: Bedankt voor je reactie.
    Dat is ook vervelend voor jou. Leuke kleine donder heb jij in je buik ;)!

Ik heb contact met ze gehad, en de verlosk raadde mij aan om fysiotherpie te gaan nemen.
    Zij denkt dat het met de bekken te maken heeft en dat het kraakbeen dan wat langs elkaar schuurt.
    Verder maakte ze er niets van.

19. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik heb een afspraak gemaakt bij de fysio.
    Alleen het leuke is dat ik basisverzekerd ben en ik ben het helemaal vergeten voor januari te veranderen.
    Dus dat worden dure maanden haha..
    Vrijdag moet ik erheen, ik ben benieuwd wat zij ervan zegt

20. zogelukkig

Woeps! Vanuit de basisverzekering krijg je maar 9 behandelingen vergoed, toch?

Je kan dacht ik tot 1 februari wijzigen.

Share This Page