Hoe zit het ook alweer...

Discussion in 'Zwanger worden' started by 078mama, Jul 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Even een vraagje. Ik ben er nooit zo mee bezig geweest dus weet ook niet precies hoe het in elkaar zit maar ik dacht dat ik morgen mijn ei zou hebben omdat ik dit altijd 15 dagen na mijn menstruatie heb maar nu voel ik hem vandaag al! Ik had in de planning om vanavond ff gezellig te doen en op advies van andere had ik het al vanaf zondag niet meer gedaan! Maar mijn vraag is eigenlijk, als ik nu mijn ei voel heeft het dan nog wel zin om het vanavond te doen? (wel voor het plezier natuurlijk maar voor het zwanger worden?):)

Thanks meiden!

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij begonnen altijd een aantal dagen vóór verwachtte ei en gingen na ei nog een aantal dagen door. Om de dag zodat de zwemmers zich weer op pijl konden brengen. Te lang onthouding is ook weer niet goed, want dan worden de zaadjes te oud zeg maar.

Je kunt ook je ei voelen groeien, dus eipijn betekend niet altijd eisprong (aldus mijn fertiliteitsarts) Ik heb mijn ei wel eens flink voelen groeien, een dag later echo en hij was wel gegroeid maar nog niet groot genoeg om te springen (mijn ei werd toen om de dag gevolgd dmv echo)

Gewoon klussen hoor, ze zeggen dat een eitje gemiddeld nog 24 uur leeft. En niet geschoten is altijd mis! ;)
    En we zijn op deze manier tóch 4 x in 1,5 jaar zwanger geraakt.

3. tricia82

tricia82 Niet meer actief

al je je ei voelt dan hup savonds en smorgens klussen en een tampon in doen hahahah

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat is wel interessant! Je kunt het dus ook voelen groeien...Ik voel echt een hele dag behoorlijke pijn in mijn buik en ga er al jaren vanuit dat dat dan mijn ei sprong is. Ik word ook altijd precies 14 dagen later ongesteld.

Maar je hebt gelijk dat je maar beter een poging kan wagen, dat doen we toch wel! Maar ik wilde even weten of ik iets kan verwachten van deze ronde. De vorige 2 keer was ik binnen 1 maand zwanger dus heb een beetje hoop dat het nu weer gebeurd natuurlijk. Ik heb in maart een miskraam gehad en sindsdien is alles zo in de war dat ik niet echt pogingen heb gedaan maar nu wil ik wel weer eigenlijk. Wachten is ook niks...

5. 078mama

078mama Niet meer actief

hahaha een tampon in doen? Ik zie het al voor me...

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik voelde altijd ovulatiepijn een aantal dagen voor mijn ovulatie als dat bij jou ook zo is dan ben je zeker niet te laat. Hoezo ben je geadviseerd zolang niet meer te klussen voor zo ver ik weet is dat achterhaald hoor, en daarbij maak je zo kans dat je je ei mist wel erg groot.

7. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ik heb het deze keer wel gedaan.
    en hopelijk vanmiddag de uitslag :D

oja ik heb ook nog steeds gelezen hoor dat de man beter 6 dagen onthouding kan hebben omdat hij dan meer zaad heeft geproduceerd.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Voor een zaadanalyse (fertiliteits kliniek) word aangeraden 2a3 dagen onthouding te hebben maar NIET langer. Dan worden de zaadjes te oud. Doe je het byvoorbeeld 2 x in 24 uur dan is de tijd weer te kort om goed aangevuld te worden. Dit zijn dingen die de uitslag kunnen beinvloeden, terwijl het zaad misschien wel goed is.

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Het kan zijn dat het je eisprong is, maar het kan ook nog een paar dagen duren (wat niet wil zeggen dat je dan ook een paar dagen eipijn moet hebben) Meestal volgt na 14 dagen je ongi... maar dat kan ook een paar dagen langer of korter zijn.

Ik hoop dat het snel raak is voor jullie!

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Tricia, ik ben benieuwd! Hoop voor je dat het raak is.

Mijn gyn vertelde dat elke dag ook weer niet helemaal goed is vandaar dat ik dacht, dan doe ik het om te dag! Maar gisteren met het voetbal en "een paar wijntjes" zijn we er niet meer aan toe gekomen.

Maar ik denk wel dat ik mijn ei voel omdat het altijd precies 14 dagen voor mijn menstruatie is maar wie weet!

Share This Page