Wie heeft er de tip om mijn hydrofiele doeken zachter te maken. Ik vind ze nogal ruw aanvoelen en volgens mij verschilt dat ook enorm per merk. Welke hebben jullie en welk merk heeft zachte doeken? En vanaf wanneer kan je een gewone handdoek gebruiken i.p.v. een hydrofiele doek?
Denk dat ze van nature wel wat ruwer aanvoelen dan handdoeken, maar door de stof nemen ze wel veel meer water op. Ik vind ze wel zachter met wasverzachter of met drogerdoekjes. Je kunt handdoeken gebruiken wanneer je wilt Als jij dat fijner vindt dan een hydrofiel. Je moet alleen even opletten of je ook goed in de plooitjes komt met een handdoek. Maar daar zou je dan even een hydrofiel voor kunnen pakken.
Ik heb hydrofielen van de baby-dump, Jollein en Aden&Anais. En oude van mijn moeder. Baby-dump: prima als spuugdoek, onder het hoofdje en op het kussen en dergelijke. Jollein: hiervan heb ik de XXL-doeken. Heb ik gebruikt om in te bakeren en gebruik ik nu om af te drogen en om bijv de zon af te schermen in de kinderwagen. Prima zacht en dat grote formaat is prettig. Aden&Anais: net binnen en voor de eerste keer in de was. Maar voelden al erg prettig aan. Ook groot van formaat. De 'oude' doeken: mijn moeder heeft de befaamde 'teddy' hydrofielen en ze zijn ook echt geweldig. 35 jaar na dato nog steeds top in het gebruik en superzacht! Ik heb begrepen dat teddy is overgenomen door ISI, dus daar heb ik toevallig gisteren een setje hydrofielen van besteld om te kijken of dat idd lijkt op de ouderwetse teddy-doeken.
Ik heb hydrofielen van Jolein, Prenatal en Babydump. Allemaal prima, maar door het wassen zijn ze wel wat ruwer inderdaad ondanks dat ik gewoon wasverzachter gebruik. De duurste van Prenatal zijn wel het eerste uit model, dat vind ik dan wel weer typisch
Hier gaan ze altijd in de droger, worden ze lekker zacht van. De doeken van Ikea vind ik zacht (Hema minder en ze krimpen!) en aiden en anais is ook erg fijn! Maar mijn budget topper zijn de hydrofieldoeken van de primark. Ik weet niet hoe ze het doen maar binnenkort ga ik er een zooi van bijhalen en de oude hema's weg, want man man man wat blijven die lekker zacht!
Hier van Bambino (Kruidvat) en als ze in de droger zijn geweest is dat een enorm verschilde ophangen!
Hema staat op nr 1 bij mij. Heb geen droger, maar die hydros zijn nog lekker zacht. Prenatal en babydump vele malen minder... zeker die van de babydump. Die koop ik nooit meer iig Ik doe er niets speciaals mee. Gewoon wassen op 60 graden en af en toe strijken.
Ik heb de goedkoopste van de hema. Zodra ze wat ruwer aan voelen gooi ik ze op het fijne wasprogramma van de wasmachine en dan zijn ze weer heerlijk zacht. Ik gebruik geen wasverzachter. En een droger heb ik ook niet. En ik laat ze ook niet te lang op het wasrek hangen, daar wordt de was wat ruwer van heb ik gemerkt.
Ik heb heel veel verschillende merken. De allerlekkerste zijn de doeken van xkko. Daarna die van bambino (kruidvat) en aden en anais.