droge huid

Discussion in 'Verzorging' started by Twinkle81, May 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Mijn dochter heeft snel last van droge plekken op haar huid. We gebruiken al 1x per week balneum in het badje en badderen vanaf de geboorte om de dag. Na het babyzwemmen (1x per week) smeer ik haar in met babyolie (van de etos). Toch blijven vooral haar beentjes schraal aanvoelen. Wat gebruiken jullie daar tegen?

Iemand zei tegen mij dat ik bio oil moest proberen, maar dat durf ik niet aan omdat ik daar zelf (niet jeukende) uitslag van krijg.
    Zwitsal producten gebruik ik uit principe niet omdat ik weet dat daar dierproeven voor gebruikt zijn en er genoeg goede alternatieven zijn.

2. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Op doktersrecept kun je gratis cetamacrolcreme met 10% vaseline halen bij de apotheek. Deze kun je ook zonder recept krijgen, maar dan moet je ervoor betalen.

Helpt heel goed, is lekker vet en zonder hormonen!

En ik zou je adviseren om het badderen te beperken tot 2x in de week. Op deze leeftijd is het echt niet nodig om zo vaak je kleintje in bad te doen plus de huid wordt er gewoon droger van.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Daar had ons zoontje ook ontzettend last van, baby-olie en Zwitsel hielp helemaal niet.

Toen ben ik van Kruidvat de Sesamstraat Cream gaan gebruiken, ik smeer hem daar 2 keren per week volledig mee in na zijn badje en hij heeft totaal geen droge plekjes meer en ook geen schilfertjes.
    Kan je dat dus zeker aanraden, kost geloof ik 1,99 per tube en je kan er ontzettend lang mee doen.

PS wij doen ook maar 2 keren in de week de kleine in bad, dat was het advies van de Kinderarts aangezien het beter voor de huid is.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Toen de kids nog klein waren smeerden we ze iedere dag in. Of ze nu in bad waren geweest of even met de washand waren gewassen. Gewoon met babyolie en het gezicht met gezichtjes zalf. Ook gebruikten we badolie in het badje.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou ook het badderen gaan minderen, vind om de dag en dan ook nog 1x per week zwemmen best wel veel voor een baby met een droog huidje.
    Qua creme kan ik je niet helpen, want ik gebruik hier zwitsal en dat werkt prima :)

6. xBella

xBella Actief lid

Apr 1, 2015
    235
    0
    0
    Wij gebruikte amandelolie van kruidvat huismerk op advies van het CB, wondermiddel..

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn dochtertje heeft ook een hele droge huid en exceem.
    Ik heb van de huisarts ook de cetamacrolcreme met 20% vaseline gekregen. Ze kan ook niet tegen Zwitsal. Het cb zei dat ik Balneum moest gaan proberen. Bij de Etos is mij dit ook afgeraden omdat hier dus gewoon parfum in zit. Ik gebruik nu Zarqa badolie en 3-1 was/douche gel en shampoo. Dit helpt echt bij haar. Haar huid ziet er veel minder droog en rood uit, vooral als ze uit bad komt merk ik echt verschil. Daanaast gaat ze maar max 3 keer in de week in bad omdat warm water alleen maar slecht is voor haar huidje.

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het beste dat werkt zijn niet die zalfjes van de arts.

Probeer eens de babylijn van Avène. Of Trixera is ook een lijn voor droge huid. Voor de eczeemhuid is er de xeracalm.
    Ze hebben per lijn badolie (goed afspoelen) en een crème en balsam (balsam is vetter).

Ik heb de xeracalm gebruikt en binnen enkele dagen geen eczeem meer. Advies is dan juist 2-3 x per week in bad. In gewoon water, lichaam in de badolie zetten, goed afspoelen en daarna insmeren

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Query,bedankt voor de tip om het op recept te halen. Het cb adviseerde vandaag ook cetamacrolcreme en aangezien mijn dochters huid, ondanks minder badderen, droger is geworden, ga ik morgen even de huisarts bellen.

En alle anderen ook bedankt voor de tips natuurlijk

10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,308
    10,276
    113
    Hier ook een kindje met droge huid.wij beperken het badderen ook.als crème smeren we drie keer per dag vaseline lannete crème met 50% vaseline en die is heel fijn en zeer geschikt voor gevoelige huid

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Dokter Leenarts heeft ook fijn spul voor in bad/mee te wassen.
    Maar ook droge huidcreme, die is heerlijk en ruikt minder sterk als de Cetomagrol van de huisarts.
    Via website of sommige dio drogisten en bepaalde apotheken kun je t krijgen

Share This Page