"Zachte" kleding

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by suus1983, Oct 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,295
    113
    Nederland
    Hier het zelfde.

Next direct heeft jogjeans. Uiterlijk van een spijkerbroek, voering van een joggingbroek. WE heeft ze ook, maar de prijs is wel duurder.

Ik heb laatst bij next besteld 16 euro voor een broekje en de volgende dag in huis.
    Verder heeft primark heerlijke zachte jogging broeken, ook na het wassen blijven ze zacht.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Ga ik daar ook nog even kijken.

Bedankt voor alle tips in elk geval!!

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bekende discussie
    Maar met een meisje is dat toch makkelijker want skinny beoeken / treggings zijn hip :)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Jep haha! Dochter is blij dat ze een meisje is, want een broek zit niet lekker haha.

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Sokken van Bonnie Doon zijn naadloos, die heb ik voor mijn dochter (gehad).
    Broekjes van Tumble n dry zijn vaak lekker zacht, of name-it heeft ook zachte broekjes.

Heb je al eens gedacht aan fysiotherapie speciaal voor kinderen met een prikkelverwerkingsstoornis? Mijn dochter is altijd prikkelgevoelig geweest, dus oplossingen als zachte kleding, overal de labels uit, geen kleding of sokken waarbij aan de binnenkant draden lopen enz.
    Maar wat ik ook deed, het kwam steeds terug, op een gegeven moment zelfs geen leggings meer aan willen omdat ze te straks zouden zitten en pijn deden. Geen broeken aan willen vanwege de plooien die in de knieholte zaten. Het ging van kwaad naar erger.
    Omdat ik werk met kinderen die veelal overprikkeld zijn, advies gevraagd aan de fysio op mijn werk en zij adviseerde goede therapie.
    Binnen no time ging het stukken beter! En, mijn dochter voelt zich nu beter begrepen(ze is bijna 7,hebben ruim 6 jaar soms echt drama's gehad).

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    En ja misschien raar idee, maar een legging / maillot en daarover een dunne zomerbroek?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Wel geprobeerd, maar dat wil hij alleen met een korte broek en dat gaat me net wat te ver haha.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Grappig dat je het noemt, we verdiepen ons daar momenteel in. We zijn van plan na de kerstvakantie via de huisarts een hulpvraag te gaan doen. Hij heeft gewoon teveel moeite met dingen zoals school, de prikkels etc. Echter blijkt hij nu ook niet optimaal te horen (naast zijn +8 oogafwijking, pff). Waarschijnlijk "slechts" vocht in zijn oor, maar eerst even kijken wat die onderzoeken op gaan brengen. Hij moet waarschijnlijk binnenkort ook starten met logopedie en anders wordt het gewoon echt te veel voor hem. 17 november nu eerst naar de kno arts. In kleine stapjes proberen we alles aan te pakken.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Veel van die zachte spijkerbroeken hebben alsnog een strakke tailleband. Dat zit bij gevoelige kinderen vaak niet lekker.

Ik zou lekker kiezen wat hij het meest prettig vindt. Ik vind veel broeken van zara zacht en comfortabel.

11. Saskia78

En alles wat je voor het eerst koopt... goed passen :)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Dat doe ik ook zeker. Ik vind het zelf ook enorm belangrijk dat iets lekker zit (kan er zelf ook niet tegen als ik prikkels krijg door kleding).
    Mijn oudste heeft ook een broekje van Billy en lilly, was ik al helemaal vergeten, maar die is heel zacht van binnen.

13. Saskia78

Je wordt er ook steeds handiger in...
    Ik kocht vandeweek zomaar 2! broeken die heerlijk zitten.
    Ziet eruit as een skinny en niet superdun maar toch geen spijkerstof.

Inmiddels begint dochterlief ook steeds slanker te worden dus de keuze wordt steeds minder.
    Gelukkig kwamen deze broeken van h&m... die zien geen enkel probleem in het verkopen van 10 dezelfde broeken maar van een ander kleurtje of motiefje.

Ik probeerde een plaatje te zoeken maar vond in plaats daarvan dit:
    Denim joggers | Zwart washed out | Kinderen | H&M NL

De korting is enkel als je online besteld overigens.
    En er staat ook nog ergens een korting voor geatis verzenden boven de 7€.

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Billy&Lilly, Flo, Molo, Mortenz maar ook idd Name it en Tumble. Bijna ieder merk heeft wel wat ultrazachte items in de collectie. Zou lekker een keer live gaan shoppen, dan kun je alles goed voelen en de pasvorm goed bekijken.

15. Regina88

Regina88 Niet meer actief

16. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Overigens staat het heftig in mn link 'handicap' maar ik kwam er op omdat er een naam is voor kinderen die gevoelig zijn voor dergelijke kleding met labels, stoffen, naden etc.

En dat viel bij mijn google search blijkbaar onder dit kopje. Maar er staat wel erg veel tussen waar je niks aan hebt. Misschien dat je via dit weer op andere sites komt;) Ze zijn er wel, maar die had ik niet opgeslagen.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Live shoppen heeft ook mijn voorkeur, maar heel veel kledingwinkels zitten hier niet echt die verschillende merken verkopen. Mortenz vind ik mooi, maar voor mijn jongste echt te duur, vaak is het na een paar week al kapot.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Ga even kijken, bedankt voor de links!

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Aahh… ik herken bijna mijn moppie in jouw moppie!
    Ik twijfelde eerst wel even om het te opperen, ik vind dat soms wat belerig overkomen, maar omdat zij er zoveel aan heeft (gehad), gun ik dat jullie ook.

Mijn dochter heeft zoveel problemen met haar oren gehad, dat was gewoon niet grappig meer. Iedere maand zeker 2 dubbele middenoorontstekingen en veel kuurtjes en ook longontstekingen verder met 14 maanden neusamandel verwijderd en gaatje in trommelvliezen geprikt. Met 18 maanden buisjes en neusamandel… Met 4.5 neus-en keelamandelen…
    Serieus, ik begríjp écht dat zij overprikkeld was. En soms ook nog is. Dat gaat je als kind namelijk niet in de koude schoenen zitten, dat is nogal wat.
    Ook mijn dochter heeft logopedie gehad, ze bleek een fonologische stoornis (ze hoorde letters verkeerd) te hebben, wat overigens na 6 maanden was verholpen en ze kletst nu de oren van mijn hoofd (deed ze al, alleen dan 'verkeerd' ;))

Ook wij hebben alles in kleine stapjes gedaan, zowel via de huisarts als de jeugdarts van het consultatiebureau.

En weet je, het is voor je kindje heel belangrijk dat hij mag zijn wie hij is en dat jullie er alles aan doen om het voor hem zo aangenaam mogelijk te maken, want dit is ook voor hem niet fijn.

Mijn dochter is nu bijna 7, toen ik dit jaar wederom besloot hulp in te schakelen voor haar tactiele verwerkingsstoornis (zoals dat dan heet, oftewel overprikkeld bij kleding, vieze handen, enz) en haar erbij betrok en vertelde dat we naar fysio gingen, keek ze mij aan en begon me daar te huilen…. vervolgens gaf ze mij een knuffel en zei: "dank je wel mama! want ik vind het zelf zo vervelend, ik ben blij met hulp!"
    En daar doe je het als moeder voor!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Wat goed dat je dochter het zo kan zien! Mooi!

Ik probeer het ook zo makkelijk/comfortabel mogelijk voor hem te maken, dus in elk geval probeer ik de dingen waar ik gelijk wat aan kan veranderen, ook direct aan te passen.
    Het is meer de omgeving die er moeite mee heeft merk ik. Ik vind het zelf af en toe ook heel lastig, maar ik begrijp wel dat hij er niks aan kan doen. Krijg nog wel eens heel nare opmerkingen in de omgeving en dan raak ik wel van slag en de neiging om te schreeuwen dat hij er ook niks aan kan doen.
    Vocht achter zijn oortje zijn we pas net achter, hij heeft namelijk ook nog nooit een ooronsteking oid gehad. Hij praat ook wel, maar wel minder duidelijk/goed dan leeftijdsgenootjes. Al gaat hij wel weer vooruit sinds hij naar school gaat.

En nu dus idd alles in kleine stapjes.

Share This Page