Wandelwagen/buggy in de tram/bus

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Haags Zonnetje, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hoi meiden,

Ben me nu aan het orienteren welke wagen we willen kopen. Aangezien ik met het openbaar vervoer moet ben ik op zoek naar jullie ervaringen in het openbaar vervoer van een wandelwagen/buggy in de tram en bus. Zowel positieve als negatieve ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Liefs, Haags Zonnetje

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hey,

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar ik woon in Den Haag en zie mensen dikwijls moeilijk doen met wagens/buggy's in de tram. Die zijn dikwijls te breed om echt gemakkelijk de hoek te maken van de deur naar het looppad. En ook ik dacht: oh my god hoe ga ik dat redden? Haha! Ik heb zelf tram 2 voor de deur dus geen lage instap helaas zoals bij Randstadrail.

Misschien is het handig een draagzak te nemen en een gemakkelijk inklapbare buggy. Maar das dan echt voor als de uk wat ouder is.

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als je bij de buggy-ingang instapt past er behoorlijk wat door heb ik de laatste maanden gezien.
    Ik ga met een Koelstra Flexxo straks lijn 9 onveilig maken 8)

4. Haags Zonnetje

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Ik hoop dat je gelijk hebt, dat ze in de tram een aparte ingang hebben voor de wandelwagen. Ga toch maar eens kijken binnenkort. We willen eigenlijk de mutsy maar die is geloof ik wat breed.

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Achter het draaibare gedeelte, daar zijn geen 2 rijen stoelen daar is een ruimte waar je met je wandelwagen kunt staan.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    De Bugaboo Cameleon heeft een zeer kleine draai-as. Hierdoor kan je echt bijna overal langs!

7. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik heb een Quinny Speedi SX, dus niet erg klein maar ga regelmatig met de bus, gaat prima hoor. En de meeste chauffeurs gooien ook de achterdeur voor je open als ze je zien, hoef je helemaal niet moeilijk te doen met de bocht bij de ingang. Maar de Randstadrail is helemaal ideaal, rij je zo in! Tram heb ik nog niet met wagen gedaan, lekker met de draagzak. Is vaak zo druk en zo'n gedoe anders in de tram met je wagen.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ga met mijn bugaboo cameleon regelmatig met de bus mee. De bugaboo bee is nog smaller/kleiner. Lijkt me echt wel ideaal voor tram enzo!

9. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik had voor het ov een maxi taxi aangeschaft, omdat ik regelmatig naar de kinderarts moest.
    Ideaal ding, lekker smal en ging prima in de bus.
    Hij is alleen niet geschikt voor hele dagen weg.
    Nu heb ik voor mijn zoontje al de Zapp die prima in de bus past en straks ga ik hem weer gebruiken met de cosi.

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik weet niet hoe veel het uit maakt wat voor wagen je hebt, ligt er meer aan welk ov je gebruikt, denk ik. Hier ga ik regelmatig met de bus (connexxion), dat gaat prima. Achterdeur open, ik kom er makkelijk in. Ze zijn zelfs rolstoeltoegankelijk, dan kunnen ze een luik open klappen als laadklep zal ik maar zeggen. Maar laatst had ik ineens een bus met 3 steile smalle treden! Daar kon ik dus echt niet in! Dan sta je wel raar te kijken, want ze rijden hier maar eens in het half uur...

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    hebben ze in den haag nog geen lage trams ?
    ik woon in schiedam en ga vaak naar rotterdam zuid met de tram bus en metro , kom overal makkelijk in , nu wel iig , 4 jaar geleden kon ik met de bugaboo of welke kinderwagen dan ook geen tram in omdat die nog zon trap hadden .
    kwam er wel in maar moest wachten of hopen op iemand die me kon en wou helpen :(
    de bugaboo past NET niet door de smalle gang in de connexxion bussen maar andere bussen zijn geen probleem :)

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is overal verschillend. In amsterdam hebben we voor zo'n 75 procent lage trams en voor 25 procent nog die hoge oude trams. Er wordt ook wel aangegeven op welke tijdstippen welke rijden. Bussen hetzelfde verhaal: dat verschilt ook overal.

Bij die lage trams kun je er met iedere kinderwagen wel in hoor. Dan moet je gewoon bij de achteringang blijven staan (daar hebben ze speciaal de ruimte voor onder andere kinderwagens).

13. Haags Zonnetje

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Dankjewel voor al jullie reacties. Het lijkt er dus op dat de bus meestal wel OK is maar de tram vaak een probleem, vooral instappen omdat de ingang te smal is. Ik woon in Den Haag en vlg mij hebben ze daar nog oude trams, behalve de randstadrail.

14. melloncollie

Whaha ik heb zo vaak een stel schapen op dat balkon zien staan die een vrouw met een buggy gewoon net zolang laten kloten tot een ander opstaat om te helpen. In de spits wil je echt niet met buggy en al in die trammetjes...nouja, ik doe het niet. Ik heb van mijn vriend (verkeerskundige!) mogen vernemen dat tram 2 binnen een aantal jaar ook randstadrail wordt. In ieder geval iets beter !

Nee Den Haag is ouderwets met de rood witte trams. Er zijn een paar Randstadrails met lage ingang maar heb je weleens gezien hoe nauw die van binnen zijn? Als je het verkeerde balkon pakt wat erg vol is kan je dus niet binnen naar een andere lopen. Moet je buitenom 9 van de 10 keer. Ik woonde eerst bij de halte Elandstraat van RR3 en daar zag ik heel vaak mensen nog rommelen met de kinderwagens. Dan zit namelijk de RR al behoorlijk vol op dat punt.

Wel leuk trouwens al die leute uit Den Haag 8)

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zal toch wel moeten gaan emmeren straks, of ik moet overal met de auto heen. Zeker naar bijv. het centrum vind ik dat onhandig. Hoewel ik idd weinig met de tram zal hoeven tijdens de spits.
    En tja, er zijn altijd mensen die doen alsof ze niets zien als je loopt te klooien met een wagen, maar dan heb ik altijd nog een gezonde hollandse mond waarmee ik om hulp kan vragen :D
    En op lijn 9 zit standaard beveiliging, dan helpen die maar een handje :)

Idd nog veel Hagenezen/Hagenaars...... ik weet nog steeds het verschil niet, ik ben import!

16. melloncollie

Hagenaarrrrrs praten meer met die aardappel zeg maar, de 'warme r' of hoe zeg je het? Vaak zijn dat zeg maar de kakkers. Ken je het gebakje Haagse kak? (Erg lekker trouwens!) Das een beetje gebaseerd op die upperclass die zich vooral vroeger in Den Haag settelde.

Hagenezen zijn de Sjonnies en Anita's ! Duh mensuh die alted plat awwuhhoeruh. Je kent het wel; de matjes, scootersm peukies, snackbar, gouden oorbellen. Schilderswijk, Moerwijk, etc.

Maar soms snap ik er ook niets van want ik heb echt zo'n aardappel in mijn keel soms maar als ik boos word, praat ik ook plat. Zonder het zelf door te hebben overigens. Een maat van mij uit Gelderland merkt dat altijd direct op maar ik snap dan echt niet wat ie bedoelt.

En weer ontopic ;)

17. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Daar kan je je nog wel s op verkijken hoor , ze "mogen"niet tillen van de arbo he , t mag wel maar ze zijn vaak gewoon te beroerd om te helpen of ze helpen je en je kindje ligt of uit de reiswieg of onder de dekens :(

dat heb ik dus gehad met mijn zoontje die knurft wou me wel helpen maar ik moest de wagen omdraaien zodat hij t handvat kon pakken en ik dus de achterkant , geen probleem maar zet dan n stapje omlaag ipv vanaf tree 3 te tillen heel die wagen rechtop :(
    en mijn zoontje lag dus onderin de dreami te spartellen , arme schaap hihi

18. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Oh ik vind ze bij ons eigenlijk altijd wel heel behulpzaam. Zijn vaak ook dezelfde mensen die je ziet, scheelt misschien ook?

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    De bebies first kan ik voor in de bus instappen :p.\

Is die van de blokker, hert nu anders Cruiser ofzo.

Deel Deze Pagina